Werken aan een draagvlak voor KM in jouw organisatie 22 oktober 2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Advertisements

Het klachtenbeleid in de Vlaamse overheid
HET BELANG VAN PARTICIPATIE VAN MENSEN IN ARMOEDE
Opleiding Plezier Discipline communicatieBeleving Begeleiding.
ORGANISATIE Tafeltennistrainer 2
Toolbox Duurzame inzetbaarheid
Welkom VCMB Verbond van Credit Management Bedrijven.
Ondernemen in de praktijk
Social media gebruiken om een baan te vinden
toolbox deco-procedure
Hoe word je een ster? *.
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Welkom 1 aan het bestuur en de leden van OXO aan alle (plus)ouders en (plus)grootouders aan alle aanwezigen.
Efficiënt besturen in de social profit
Leeftijdsvriendelijke gemeente: een hefboom voor actief ouder worden
Oplossingsgericht coachen
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
SPANNINGSVELD Standaardisatie versus klantverwachtingen.
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Van Barometer naar Netwerken Mr. Peter E. ter Horst Lector Innovatief Ondernemen.
Het kruisbestuivingsspel Ervaar de kracht van netwerken
Aan de slag met de BETERapp
22/10/2014 Business Case ADIB : Naar een 100% klantgerichte organisatie.
De PiëzoMethodiek Een bottom-up methode.
CanDo Coaching.
Aanpak BBC lichting 1/1/2014 opmaak meerjarenplan/budget.
OPTIMAAL ONDERWIJS VOOR ÉLKE STUDENT!
Ken je kracht…Deel je kracht…
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 5 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
WAT GEBEURT ER NU MET WERVINGEN EN SELECTIES IN DE VLAAMSE OVERHEID ? Transitie Jobpunt Vlaanderen HR-netwerk 21/11/2014.
Lessen uit een praktijkovername
Middelen voor je buurtproject 21 maart Sessie 1.
Efficiënt vergaderen…
11 Diversiteit & inclusie July 30, Overzicht Diversiteit en inclusie zijn een integraal onderdeel van onze business. Het is essentieel dat u.
Praktijkgerichte workshop Uitvragen van risicogedrag [Ruimte om eigen naam, organisatie en evt. datum in te vullen]
UVW LinkedIn Presentatie
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Wat is Lean? Dit is uw organisatie met alles wat daarbinnen gebeurt:
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 7 Stakeholderanalyse, wenselijkheid en haalbaarheid en vooruitblik elevatorpitch.
Module Waarnemen, observeren en rapporteren Les 1.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Van financieel toezicht naar lokaal inzicht: De Echternach processie naar meer inzicht in je eigen financiële cyclus.
 Actief lid zijn van de KBO Nu en in de toekomst In gesprek met de leden Ellen van Troost van Moveo Training & Advies.
15 september 2014 Help, ik heb geen e-depot Workshopleider: Jeroen Jonkers Begeleiding: Margriet van Gorsel.
VAN HRM NAAR PERSONEELSZORG 7 JUNI 2016SECTORDAG FNV OVERHEID.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
Zicht op Samenspel! Meander & Bas Schepers. Programma EERSTE HELFT –Inleiding –Verwachtingen & Vragen –Project of Traject ? –Volgen RUST TWEEDE HELFT.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Maak je website beter vindbaar!
Duurzaamheid in Gennep
Diversiteit & Inclusie
Laaggeletterdheid en de BPV
Nee Zeggen!.
Duurzame inzetbaarheid
E-health domotica E-learning
Inspelen op innovaties
Zichtbaarheid Creëren
Overzicht gedragingen per competentie
Voorbeeldpresentatie Informatiebijeenkomst ondernemers BloggersEvent
Transcript van de presentatie:

Werken aan een draagvlak voor KM in jouw organisatie 22 oktober 2013

Netwerk klachtenmanagement2 De nieuwe omzendbrief Geen datum in zicht Tot dan: bestaande werkwijze voor rapportering blijft gehandhaafd Draagvlak op verschillende niveaus -Management ? Case Financiën en Begroting / Vlabel: Els Moens en David Van Herreweghe -Collega-ambtenaren ? Case GO!: Jessica Poppe -Zelf geëngageerd blijven en klachtenmanagement promoten ? Case Ruimte Vlaanderen: Kristoff Van den Berghe Nu al denken aan 2014 Deze namiddag buigt een stuurgroep zich over het programma van volgend jaar. Geef jouw suggesties mee op het evaluatieformulier… Terugblik – vandaag - vooruitblik

22 oktober 2013Netwerk klachtenmanagement3 Waarom ben jij hier ? Wat wil jij vandaag opsteken ? Opbouw van de voormiddag Welkom Spreker + 5’ vragen Groepjes: “tante Kaat weet raad.” Met welke vragen zit jij ? De Gouden Tips Leervraag …

22 oktober 2013Netwerk klachtenmanagement4 Werkwijze Lokalen per groep Werktijd Terug in de zaal elke groep geeft zijn Gouden Tip mee Bespreking in groepjes

22 oktober 2013Netwerk klachtenmanagement5 Onbekend maakt onbemind Voor de meeste klachtenmanagers komt klachtenmanagement ‘erbij’. Ze zijn meestal gefocust op het oplossen van de klacht. Maar ook tijd maken voor belangrijk punt: management betrekken ! Regelmatig rapporteren. Met oog voor verbeteringen in de processen en vermijden van nieuwe klachten. Goede voorbeelden ook op managementfora aan bod laten komen zoals het CAG Zoek ‘ lokkertjes ’ waarmee het management kan scoren. Bv. behalen van ISO-norm, IAVA-doelstellingen, uitgespaarde tijd, betere pers, … Gouden en andere tips… Management - 1

22 oktober 2013Netwerk klachtenmanagement6 Volg het tempo van je organisatie – met kleine stapjes vooruit Klachtenmanagement als item op de beleidsraad – in aanwezigheid van de minister Overleg veel. Niet vanuit een ivoren toren. Betrek management bij grote lijnen en verbetermogelijkheden. Organiseer een opleiding voor managers. Gouden en andere tips… Management - 2

22 oktober 2013Netwerk klachtenmanagement7 Wees zelf klantgericht en open naar collega’s Neem collega’s mee in het verhaal Zorg dat je hun “ business ” voldoende kent Door een formulier op de website te plaatsen, vergemakkelijk je het eenvormig binnenkomen van klachten Maak tijd om terug te koppelen, zodat medewerkers op de hoogte zijn van het eindresultaat en van verbeteringen Gouden en andere tips… Collega’s

22 oktober 2013Netwerk klachtenmanagement8 Intrinsieke motivatie : het gevoel dat je mensen echt helpt. Dus niet elders zoeken – want het komt uit jezelf Start een netwerking binnen je eigen beleidsdomein Omring je met een werkgroepje zodat je niet alleen staat in je omgeving (zeker in grotere organisaties) Wees pro-actief. Probeer mee te zijn als nieuwe processen worden opgezet – zodat je kan meedenken vanuit klant-perspectief Zoek partners : kwaliteitsmanager of communicatieverantwoordelijken, HRM Gouden en andere tips… Zelf

22 oktober 2013Netwerk klachtenmanagement9 Wat ga jij doen met wat je gehoord hebt ? Evaluatieformulier Presentaties worden online gezet : Afsluitend