Digitale fotografie. Voordelen De foto’s hoef je niet te ontwikkelen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
KINDEREN EVALUEREN ZELF GON-BEGELEIDING BEGELEIDING DOVE EN SLECHTHORENDE KINDEREN Jan De Vos ( ) – Onderwijskundig Ontwerpen – Academiejaar
Advertisements

Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
MAAK FOTO MAAK FOTO Volg onderstaande instructies: 1. ga recht voor het beeldscherm zitten, 2. kijk recht in de lens, 3. druk met je muis op “MAAK FOTO”
Het kind als regisseur van zijn eigen kennis 6 februari 2008 BICTA Doetinchem.
Autisme en Mindmap Thuis en op School
BLOGGEN Op School.
Wat kan 10voorBiologie? Hoe kun je 10voorBiologie gebruiken?
ICT IN HET OLC De meerwaarde Mogelijkheden De schoolpraktijk.
Zorgstructuur op de Troubadour. 5 niveaus 1 Algemene zorg 2 Extra zorg 3 Speciale zorg na intern onderzoek 4 Speciale zorg na extern onderzoek 5 Bovenschoolse.
Lets Learn.  Wat is een elektronische leeromgeving ?  Website  Inloggen  Eigen werk staat klaar  Computerwerk  Wordt nagekeken.  Mediatheek  Agenda.
Picasa Woensdag 19 januari Wat is Picasa? Volgens Wikipedia: Picasa is een programma om foto's te bewerken en te delen. De foto's kunnen in een.
Computer Based Testing een ‘rijkere’ vorm van toetsing?
Inzicht Resultaten KNAW rapport. Druk op scholen door maatschappelijke ontwikkelingen. Leraar komt onvoldoende toe aan pedagogische taak. Te weinig ‘time.
Flits 2 Spel 2. Bridge in een flits.
Leerlingenzorg op basisschool Los Hoes
Het kind als regisseur van zijn eigen kennis
Welkom in groep 5.
Werken op de Muiswerkmanier. Onderzoek toont aan Didactische mode.
Informatie- avond groep 6
Deze Workshop wordt verzorgd door het
Uitleg: Je pp moet uit minimaal 12 dia’s bestaan.
Variëren in standpunt Anita Riemersma 11 november 2010.
DigibordColleges Het maken van weblectures via het digibord.
De overstap naar digitale fotografie 4 fases van digitale fotografie De opname De opname De bewerking De bewerking De afdruk De afdruk De archivering.
Techniek Torens Wis en Wierig: Hoe creëer je een onderzoekende en zelfstandige houding bij opdrachten uit de Techniek Torens?’
Leerlingenparticipatie Praktische gevolgen van wijziging BDGO
Praktijkonderzoek Onderzoek in de praktijk
Wees voorzichtig met idealen 40 jaar na Dennendal congres Margo Trappenburg.
You Tube filmpjes maken voor woordslam. materiaal camera’ssmartphonestablets digitale fotocamera’s.
Info avond groep 3 17 september 2015
Ervaringen van en met PCL EXTRA STEUN. Ervaringen Onderwijs Transparant 1.Vul bij over Mijn Gegevens de juiste gegevens in 2.Vul de namen en gegevens.
Workshop Portret Fotografie. Tips voor betere portretfoto’s 1. Stel scherp op de ogen 2. Gebruik een grote diafragma opening 3. Fotografeer op ooghoogte.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb 2 digitale fotografie en bewerking les 4.
DE NIEUWSGIERIGE KLEUTER IN DE SLOOPHOEK
Informatieavond keuze leerjaar 2 naar leerjaar 3 Februari 2016.
Digitale portfolio´s Volgende. Waarom? Heb je ook niet zo vaak gehad dat een kind in de klas zoiets moois maakte dat je dacht, het is wel jammer als we.
Weblog Een venster tussen klas en omgeving. Wat is een weblog? Een weblog is een digitaal dagboek. Je kan, wat in de klas gebeurt, delen met de omgeving.
Hoe maakt u de juiste keuze?. Drie populaire begrippen die bij elke demonstratie genoemd worden…
Gegeven door: - Dave Minkema - René Hoep.  Introductiefilm  Wintoets vs Scholen aan Zee  Praktische tips  Wintoets exporteren naar de ELO  Zelf aan.
Informatie avond groep 3. Planning van de avond Voorstellen Sociaal-emotionele ontwikkeling. Praktische en belangrijke informatie van de groep Actieve.
Inleidinginleiding | handleiding | verantwoording thema | beeldmateriaalhandleidingverantwoording themabeeldmateriaal Groep 6Groep 6 | Groep 7 | Groep.
Rondleiding met tablets - Bibliotheek Gent Ism Mediaraven - Met steun van provincie Oost- Vlaanderen Doelgroep: 1 ste graad secundair B-stroom Doelstelling:
Fotografie. Waarom deze werkplek Basis voor fotobewerking is een goede foto. Zelf in staat zijn om de functies aan te passen. Bewust die foto maken. Klantgericht.
SLC Assessment RUBEN SOL. Inhoud  Wie ik ben  Leerdoelen  Afsluiting.
Talent in Ontwikkeling
Sociale media. Wat zijn sociale media? Social media is een paraplubegrip voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met.
Onderkoeling.
Informatieavond september WELKOM VERBETEREN VAN ONS ONDERWIJS ICT Digitaal Leerlinggegevens verwerken REKENEN Wereld in Getallen SPELLING Spelling.
Presentatie ouderbijeenkomst
Voor Elkaar Pas Zelfstandig reizen als alternatief voor besloten vervoer Maart 2017 – actualiteitenseminar leerlingenvervoer Check titel.
SPEELPLAN IN TROEFCONTRACTEN
Waar gaat deze workshop over?
Start digitaal portfolio LOB
HET SPEELPLAN IN TROEFCONTRACTEN
Vormgeving Roy de Bakker 3VTK.
Tips voor autorijdende dames
Puber Adolescent jaar jaar
Digitaal wedstrijd formulier
Inzet VHT bij ambulante hulpverlening aan LVB gezinnen
Digitale fotografie en bewerking
Pedagogische relatie in VO en MBO
Welkom bij workshop Stilleven fotografie
Periode 4 – IBS 3 De gezonde kantine
Puber Adolescent jaar jaar
Methodiek en Begeleiden Didactiek aan de basis
Presentatie ouderbijeenkomst
HET SPEELPLAN IN EEN TROEFCONTRACT
HET SPEELPLAN IN TROEFCONTRACTEN
Gemaakt door: Teun van den berg
Semantisatieverhaal: Ik heb dit weekend de zolder opgeruimd
Transcript van de presentatie:

Digitale fotografie

Voordelen De foto’s hoef je niet te ontwikkelen

Voordelen Het resultaat is direct zichtbaar

Voordelen Mislukte foto’s kun je direct weggooien

Voordelen Makkelijk te publiceren

Voordelen Bewerkbaar met een fotobewerkingsprogramma.

Voordelen Je kan extra foto’s nemen

Voordelen Bewerkbaar Je hoeft niet te ontwikkelen Het resultaat is direct zichtbaar Mislukte foto’s gooi je weg Makkelijk te publiceren Je kan extra foto’s nemen

Pedagogisch / didactisch Eigen product Kinderen vinden het leuk Betrokkenheid/uitdaging Belevingswereld Eigen initiatief Meerwaarde voor het onderwijs

Voorwaarden voor gebruik camera met leerlingen Tutor Uitleg over de werking van de camera Handleiding op papier met foto’s Scherpstellen – in- en uitzoomen Begeleiding in het begin De knopjes Gebruik van de flitser Verwijderen lenskap Wissen van foto’s

Voorwaarden voor gebruik camera met leerlingen Ren niet met de camera Omgangsregels camera Vervoer de camera in een fototas Let op dat de camera niet nat wordt Maak gebruik van de draagriem Pas op voor stoten

Voorwaarden voor gebruik camera met leerlingen Omgangsregels camera Wees voorzichtig met stof en zand Ga voorzichtig om met de lens; (niet) aanraken Lenskap op de camera als niet in gebruik Let op de temperatuur (tussen 0 en 40 graden)

Praktijk minimaal twee kinderen projectplannetje tutor voor lagere groepen hulpouders