Graphics & Virtual Reality Inf Keuzevak 2011/2012.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
en CTO Digitaal onderwijs en Begeleiding.
Advertisements

 QI&feature=related QI&feature=related.
© Dsens Interactive Amsterdam1 DEF Dsens Educational Framework.
Een paar programma’s met een aantal basisprincipes.
Inhoud Ebou leigh Stage werk Intake Hku Seminars
Verzoek vorige keer - samenhang:
The art of game design Hoofdstuk 17 tot 19. Trandsmedia worlds Games video's en speelgoed zijn poorten in trandsmedia worlds.
Lesgeven en begeleiden
Light models Waarom? Mockup Independent Mark up Analyse geometrie samenstellingen >100+ Downstream gebruik Exact/gefacetteerd.
[In de voor u liggende presentatie zijn de foto’s verwijderd. Het beeldboekje met foto’s verschijnt in het najaar 2010] Presentatie beeldboekje: inspirerende.
H331: Computer Graphics Philip Dutré Department of Computer Science
STRUCTUUR VAN EEN PUBLICATIE 1.TITEL 2.AUTEURS (naam, adres) 3.ABSTRACT (korte inhoud) 4.KEYWORDS (trefwoorden) 5.INLEIDING (context / probleemstelling)
Modelleren Steve Stomp VU Masterclass Game Development maart 2006.
The Making of VU-Life 2 Team VUgame. Het team [Insert photo here] [Insert photo here]
1 Complexiteit Bij motion planning is er sprake van drie typen van complexiteit –Complexiteit van de obstakels (aantal, aantal hoekpunten, algebraische.
Functioneel Programmeren Daan Leijen. Wat gaan we doen? 3 fundamentele principes van computatie Equationeel redeneren IO-monad GUI's in Haskell (wxHaskell)
Inleiding (Casper) Projectopdracht (Sander) Game Concept (Jonathan & Melvin) Uitbreidingsmogelijkheden (Alvin & Gabriël) Lesmateriaal (Casper & Sander)
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Methods of Development. Productie pipeline 2D art pipeline Tech pipeline 3D art pipeline.
#3Software planning. refactor  Vermijdt dubbele code Welke code lijkt veel op elkaar?
Methods of Development. Organisatie Proces Techniek.
 Programma's die bepalen hoe pixels gerendered worden.
WELP, wat hebben we geleerd? Implementatie en ontwikkeling afsluiting studie(mid)dag.
Leren met een expert & een "embodied" agent. Inhoud Leren met experts Voorbeelden Scripts Scaffolden met een Embodied Agent Europese ontwikkeling in Atgentive.
Henk Burg Angela Graat Onderwijsinnovatie. Virtueel?
Eindwerk Programmeren Thomas Aerts 5ECWINR. 1 Programma op het oefenen van Tafels & Machten.
PADS4 maakt het eenvoudig om informatie te verspreiden naar een specifiek publiek op de juiste plaats en het juiste moment PADS4 is een professionele oplossing.
Audiovisuele middelen (en andere media) in BRICKS Biology
Computer Graphics (Project)
MBO PERSPECTIEF 1 Diverse afdelingen met diverse specialisaties/ technische takken MBO ers laten leren vanuit concrete ervaringen Nieuwsgierigheid van.
Web 2.0 tool Khan academy Online instructie filmpjes bekijken. (
Common courses n Theories of disability and inclusion n disabled people in the EU n disability & childhood n disability & adulthood n disability & elderly.
VU Masterclass Game Development maart 2006 Masterclass Game Development Practicum Kin Hung Cheng.
Algebra met Inzicht Bijeenkomst 11 december 2009.
Mini-college Computer Graphics Erik Jansen Van abstractie tot realisme 1. het model 2. het algoritme 3. de wiskunde 4. het programma 5. de computer.
Voorlichting oktober Voorlichting Opleidingen Technische Informatica en Media en Kennistechnologie TU Delft Faculteit Informatietechnologie en Systemen.
Casus 2 Door Sanne Bakker.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
 2 Fases ◦ Data van CPU overbrengen naar GPU  Mesh data, Render State, Blend State... ◦ GPU rendert scene  Programeerbare shaders verwerken input 
Software Ontwikkeling Voorbereiding Visitatie ZAP vergadering donderdag 7/2/2008.
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
Leerlijn programmeren in het basisonderwijs
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
Het waarom en wat van beslismodellering Miranda Lintermans Voldoet onze wizard aan de wet? 21 mei 2015.
EXOVA ONDERWIJS OP MAAT VOOR ELKE LEERLING Excellent Onderwijs Voor Allen Excellente Ontwikkeling Voor Allen Onderwijsverandering van binnen uit.
Landelijke Onderwijsdag 2 februari 2016 De Rijtuigenloods Amersfoort Techniek Leermiddelen VMBO PIE en BWI Op het goede spoor naar augustus 2016.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Jacqueline Kerkhoffs Juni We liggen op koers Wetgevingstraject: –Concept wet –Internetconsultatie –Advies onderwijsraad –Bijstelling wetstekst –Ministerraad.
Media en Kennistechnologie 19 april 2002NIOC vision on e-mission Media en Kennistechnologie een nieuw ICT-curriculum Erik Jansen Faculteit.
Welkom bij de presentatie van de Cube of Life, gemaakt door Team Z.
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Datastructuren voor graafrepresentatie
Personeelstraining Typ hier uw thema.
Keuzedeel Verdieping Software
Arjan Egges & Paul Bergervoet
* Personeelstraining Typ hier uw thema *.
4 HAVO wiskunde A hoofdstuk 4 n.a.v. de proef
Keuzedeel Verdieping Software
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Sculpting 3D.
Gaming Console Gip.
8 februari 2018.
DIENSTVERLENING & PRODUCTEN
December 25, 2018.
Plantenteelt 2e vakdag R. Soesman.
* Personeelstraining Typ hier uw thema *.
Perfect Skin Een gladde, zijdezachte huid binnen handbereik!
Plantenteelt vakdag R. Soesman.
Academie voor Bouw & Infra
Transcript van de presentatie:

Graphics & Virtual Reality Inf Keuzevak 2011/2012

Overzicht Basistechnieken. Animatie. Realisatie van 3D content.

Basistechnieken Basistechnieken: – “Graphics Pipeline” – Transformatie, projectie, belichting, texture mapping, anti-aliasing – Vertex shaders, pixel shaders programmeren

Belichting & rendering: Van geometrie tot Gouraud shading of Phong shading

Voorbeeld: Phong shading We kijken naar materialen en belichting in modeling tools, maar ook naar de bijbehorende wiskunde

Theorie en praktijk We behandelen de theorie inclusief de wiskunde “graphics” tijdens de colleges. Daarnaast gebruiken we de Blender tool voor twee zaken: – Illustratie van de diverse effecten en technieken – Modeling oefeningen (tellen mee voor het eindcijfer)

De Blender tool die we gebruiken bij opgaven

Een van de resultaten…

Nog wat resultaten…

Onderwerp: texture mapping Texture mapping is belangrijk, van eenvoudige plaatjes op de wand tot huidtexture op gezichten. We kijken naar de ins en outs van texture mapping, inclusief mipmapping, antialiasing etcetera, maar ook naar UV mapping in modeling tools. Een van de opdrachten gaat daar over.

Blender voor UV mapping van een texture op een gezicht.

Animatie Animatietechnieken: – Rotatie in 2D en 3D. – Interpolatie van rotatie, quaternions. – Skeletons, “rigging” en “skinning” (het koppelen van een skeleton structuur aan zichtbare triangle mesh door middel van weight-blending) – Het uitvoeren van dit type operaties met een modeling tool, en het creeren van een animatie.

Skinning & rigging Voor animatiewe gebruiken we skeletons (“bones”), gekoppeld aan de mesh (“skin”) met technieken zoals weight painting. Dit maakt deel uit van de exercises.

3D rotations for animation State of the art body animatie is gebaseerd op een goede wiskundige theorie voor 3D rotatie en interpolatie. We behandelen hier alternatieven zoals Euler hoeken, matrices, en quaternionen. Rotatie matrices, quaternions, en spherical linear interpolation

Facial Animation We besteden enige aandacht aan gezichtsanimatie.

3D Realisatie Realisatie van 3D content: – Low-level API’s (OpenGL, DirectX) – Shaders (met RenderMonkey) – De Unity “game engine”. – 3D web content en 3D content voor mobiele devices.

OpenGL en Shaders We behandelen technieken voor de realisatie van “graphic engines” op het implementatie niveau van OpenGL en Shader programming.