De Microsoft Roadshow voor KMO partners Business Productivity Online Suite Ilse Wathion (iwathion@microsoft.com)
Wat zien we vandaag in de markt? Klanten hebben steeds minder IT personeel om hun IT hardware en software te beheren Klanten beschouwen het beheer van IT, steeds minder als één van de taken waaraan ze middelen willen besteden Er is een trend naar outsourcing van niet core business activiteiten Stuk van de markt bereiken we vandaag niet: Klanten die vandaag nog geen infrastructuur hebben of eerder afgestemd zijn op particulieren Klanten waarvan een bepaalde categorie van medewerkers vandaag nog geen toegang hebben tot e-mail en intranet
Klanten zullen de keuze hebben tussen 3 mogelijke oplossingen
Exchange Online Deskless Worker SharePoint Online Deskless Worker Wat is BPOS? Software aangeboden via een maandelijkse subscriptie gehost door Microsoft, verkocht en ondersteund door partners Business Productivity Online Suite Offer Product Description Exchange Online Services Email, Contacts, Calendaring, Task Lists SharePoint Online File Storage, file sharing, project work spaces Office Communications (including Office LIVE Meeting) Presence, Instant Messaging, web conferencing Exchange Online Deskless Worker Deskless Worker Suite (Future Release) SharePoint Online Deskless Worker
Belgische prijzen! Som van de componenten = $ 20.66 38% korting 2.13€ 3.83€ 38% korting 6.18€ 12.78€ 8.52€ Exchange Online SharePoint Online Office LiveMeeting Office Comm Online BPO Standard Suite
Opportuniteit voor U als partner! 25% Nieuwe Software Share 25% van de nieuwe bedrijfssoftware zal geleverd worden als een dienst tegen 2011 (Bron: Gartner)
6% jaarlijkse remuneratie Partner Remuneratie Online Airlift 18% Jaar 1 12% activatiefee jaar 1 6% jaarlijkse remuneratie 6% vanaf Jaar 2 Verkoop Remuneratie Microsoft Partner Klant Facturatie © 2008 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.
Partner Opportuniteiten in diverse domeinen
Platform Strategy Review 2006 4 April 2017 Verschillende type klanten met elk hun eigen reden Kostenbesparing + deskless workers Grote bedrijven (501+ PCs) Laatste technologie gebruiken zonder opstartkosten Midden Markt (26-500 PCs) Upgrade naar professioneel communicatie- en samenwerkingsplatform KMO (5-25 PCs) MICROSOFT CONFIDENTIAL. Provided under the terms of your non-disclosure agreement with Microsoft. ©2006 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary. 9
KMO klanten: typisch profiel voor BPOS Huidige situatie KMO klanten Geen IT of It outsourced bij een lokale IT partner Gebruiken POP3 service of gratis webmail oplossing Top applicaties hebben volgende kenmerken nodig: Kalender Mobile toegang Toegang tot het intranet Delen van documenten Web Conference Nieuwe samenwerkingsverbanden van vb. Dokters, advocaten die professionele communicatie- en samenwerkingsoplossingen nodig hebben Eenvoudige en snelle implementatie Steeds laatste technologie Vast bedrag per maand per gebruiker Eenvoudig om mee te groeien samen met de groei van uw bedrijf
Klantenverhaal 1 – Orthopedisch Centrum (1/2) Orthopedisch Centrum Nederland Voorziet diagnoses, chirurgie, therapie en rehabitalisatie Aantal gebruikers: 40 chirurgen, clinische en administratieve medewerkers Probleem: Amibitie om 14 kantoren over gans Nederland te openen Wilden manuele processen automatiseren en kosten reduceren Wilden geen zware investeringen doen in dure IT infrastructuur Nood aan digitalisatie van patientendossiers Afspraken boeken werkte niet goed door onbeschikbaar in sommige kantoren en vaak niet online
Klantenverhaal 1 – Orthopedisch Centrum (2/2) Voorgestelde oplossing: BPOS Eenvoudige webbrowser voor het versturen en ontvangen van emails Reserveren van behandelingsruimtes en materialen Reserveren van afspraken Delen van dossiers over de verschillende kantoren Partner: Tam Tam Gold Certified Partner Voordelen: Kostenbesparing van 28.000€ op jaarbasis aan licentiekosten Tijdsbesparing personeel: 1 tot 2h per dag ter waarde van 105.000€ op jaarbasis Efficiëntere communicatie en toegang tot data Integratie van bestaande applicatie voor het boeken van afspraken en beheer van patientendossiers via SharePoint Online
Klantenverhaal 2: Procore (1/2) Consultant in diensten rond bouw van kantoren in Nederland & UK Thema “New World of Work” staat centraal in hun aanpak Aantal gebruikers: 70 werknemers Probleem: Teveel kosten voor mobiele telefoon en face-to-face meetings Geen mogelijkheid om documenten op te zoeken, informatie en expertise te delen Geen mogelijkheid om te checken of collega’s online en beschikbaar waren Geen IT afdeling en geen interesse om software aan te kopen en hardware zelf te beheren
Klantenverhaal 2: Procore (2/2) Voorgestelde oplossing: BPOS inclusief live meeting en Office Communications Online Partner: Wortell Gold Certified Partner Voordelen: Minder dan één maand werk om operationeel te zijn met de oplossing Goedkoper dan een hosted oplossing bij diezelfde partner maar was voldoende inzake gevraagde functionaliteiten Gebruik zelf de oplossingen die wij als consultant voorstellen naar onze klanten rond “New world of work”
Klantenverhaal 3: Ziekenhuis Amstelland (1/2) Aantal gebruikers: 650 gebruikers Probleem: Overheid verplicht ziekenhuizen in Nederland om toegang tot email te geven aan alle werknemers om ongevallen of veiligheidsincidenten electronisch te registreren Bestaande oplossing van Microsoft Exchange Server zou betekenen dat ze hiervoor 650 bijkomende licenties zouden moeten aankopen en zou hun huidige infrastructuur verdubbelen Budget hiervoor niet beschikbaar noch beschikbaar personeel voor IT ondersteuning
Klantenverhaal 3: Ziekenhuis Amstelland (2/2) Voorgestelde oplossing: Exchange Online van de Deskless Worker Suite van BPOS Partner: IT Solutions Partners Voordelen: Verpleegsters kunnen op eender welk tijdstip en vanaf eender welke plaats toegang krijgen tot hun mail via een webbrowser Lage en vaste kost per gebruiker per maand Geen IT infrastructuur die bijkomend beheerd moet worden door het ziekenhuis
BPOS in België 10/04 SMB roadshow Worldwide Partner Conference Q3 Jan Feb Q4 Maa Apr Mei Q1 Jun Jul Aug Q3 … Dec Q2 Sep Okt Nov Dec SMB roadshow Worldwide Partner Conference 10/04 International Launch Of BPOS Technische + sales training Wave 1 Wave 2 20 BPOS Pilot Partners geselecteerd U als volgende BPOS partner? Meer dan 40 BPOS Partners
Interesse om BPOS reseller te worden? Slechts 3 stapjes nodig om BPOS reseller te worden: Online training (+/- 45 min) Assessment online (+/- 15 eenvoudige vragen) BPOS partner agreement tekenen Sales training: 27 april sales@night: 17h – 19h30 Zaventem – MS office Gratis Technische training: 15 mei 9h – 17h Xylos: trainer Kantoren Xylos (Nederoverheembeek) Bijdrage van 100€ pp
Extra Online Trainingen over BPOS BDM, Sales, Pre Sales, Online – Level 100 Accessing Microsoft Online Services (L 200) Building a Practice around Business Productivity Online Suite (BPOS) (L 200) Business Productivity with Microsoft Online Services Exchange Online Application Capabilities (L 200) Microsoft Online Services Partner Opportunity (L 200) Quickstart for Microsoft Online Services - Overview for Partners to resell Business Productivity Online Suite (BPOS) (L 100) US based exeprience LIC05PAL: Intro to the Microsoft Business Productivity Online Suite (BPOS) Licensing and Pricing (L 100) LIC05PAL2: Intro to the Microsoft Bus Productivity Online Suite (BPOS) Licensing and Pricing (L 100) LIC06PAL: Microsoft Bus Productivity Online Suite (BPOS): Sales Channels – MOSP, EA, SPLA (L 100) LIC06PAL2: Microsoft Bus Productivity Online Suite (BPOS): Sales Channels – MOSP, EA, SPLA (L 100) LIC11PAL: Introduction to the Microsoft Business Productivity Online Suite (BPOS) Licensing and Pricing (L 100) LIC12PAL: Microsoft Business Productivity Online Suite (BPOS): Sales Channels – MOSP, EA, SPLA (L 100)
Extra Online Trainingen over BPOS Technical Online Live Meeting Technical Drilldown (L 200) Migration and Co-Existence for Microsoft Online Services (L 200) Microsoft Online Services Admin Center (L 200) Microsoft Online Services Customer Portal: Trialing, Ordering, and Upgrading (L 200) Microsoft Online Services Licensing and Pricing (L 200) Microsoft Online Services Operations and Security (L 200) Class Room February 19 : Deploying and Administering BPOS March 20 : Deploying and Administering BPOS Subscribe to RSS Feeds on Information Worker https://partner.microsoft.com/belux-nl/trainingevents/40061612 https://partner.microsoft.com/belux-fr/trainingevents/40061612
Waar kan ik info vinden? Extra info beschikbaar op BPOS pagina op de partner portal: https://partner.microsoft.com/belux-nl/productssolutions/productsonlineservices Lees ook de partner newsletter! Topic rond BPOS in de volgende versie die midden maart verstuurd wordt Kom naar mij tijdens de lunch en stel je vragen! Contacteer Ilse Wathion via iwathion@microsoft.com of +32495559722