Propositie toegankelijk Microsoft Jeroen Hulscher – Accessibility evangelist – november 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Over taal en rekenen gesproken…’ September/oktober 2010.
Advertisements

Masterproef door Karl Destoop Academiejaar David Schroyens (Agentschap voor onderwijscommunicatie) Leen Neirynck (Vrij CLB Roeselare)
World Sustainability Fund a new tipping point SIP – Workout: The World we need.
WELKOM Zet je naam in deze dia. Stel jezelf voor en vertel wat over jezelf. BV: Waarom werk je bij de NHS? Wat heb je zelf met het hart? Vertel ook waarom.
Presentatie cliëntenonderzoek. Algemeen Gehouden in december 2013 (doorlopend tot eind januari) DoelgroepVerzondenOntvangen% LG wonen en dagbesteding.
1 PENSIOEN - INFOSESSIES - 7, 15 en 22 november 2011 Pensioen INFOSESSIES en 22 november 2011.
De Duurzaamheidslening
Hoeveel weet jij over de voetbalclub
Duurzaamheid en kosten
Presentatie Montesquieu Instituut | 1 september 2011 Presentatie DPC Montesquieu Instituut.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
De verschillende fasen in de elektronische noterings- procedure.
Jan van Goch. Waarom loyalty? Hoe… • Loyalty moet leuk en simpel zijn • Deelnemers willen iets krijgen • Het moet iets opleveren • Gratis is belangrijk.
Welkom in de ……….. Check uw adres……... Waarom een plusklas? Tevens de doelen van plusklas: Top-down denken. Realistisch zelfbeeld ontwikkelingen.
Vindbaar zijn Wat kan je zelf doen?. ADWORDS -Betalen per klik -Gelijk resultaat -Wekelijks onderhoud -Gecompliceerd geworden Zelf doen: Ja, basis.
Waarom op afstand samenwerken? Omdat het ….. Ronald Scherpenisse Information Worker Microsoft B.V.
SOM 2 REMMENDE HARDLOPER
Balans Textra Gebouwen€ Eigen vermogen€ Inventaris€ Lening€ Machine€ % Hypothecaire lening€ Bedrijfsauto€
Brenda Smeenge hoofd marketing & publiciteit
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Kijkje in de Keuken van DIV
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
REKENEN.
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
Elke 7 seconden een nieuw getal
Rekenregels van machten
Lineaire functies Lineaire functie
Inkomen bij ziekte en arbeidsongeschiktheid
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap Afdeling HRM BUE Middenkader 2005 Een eerste verkenning van de resultaten.
Meten BMI Dat is in de veilige zone, want de BMI zit tussen 18,5 en 25
Inkomen les 14 Begrippen & 65 t/m Begrippen Primaire sector Bedrijven die zaken aan de natuur onttrekken (landbouw, jacht, bosbouw, visserij)
2.6 Het gebruik van formules en diagrammen
Doel middag Programma Actie A Actie J1 Actie J2 Nieuwe werkwijze Juni 2010 Actie A & J Voorlichting Nieuwe tijdvakken ESF Actie A & J.
Landelijke Monitor VVE 2011 LEA-conferentie Sabine Peterink Sardes.
Cijfers Zorg en Gezondheid
Eerst even wat uitleg. Klik op het juiste antwoord als je het weet.
Pillen in de media | C0653| | ©TNS NIPO | 1.
Huiswerkoplossings Les 22.
Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek.
Tussen techniek en gedrag. Wie zijn wij Pioniers van het autodelen Nu al in 100 Nederlandse en Duitse steden Rotterdams bedrijf dat tot de top-3 wereldwijd.
Op reis naar een dierentuin
Hoofdstuk 9 havo KWADRATEN EN LETTERS
Stanines z Stanines
10 tips over samenwerking bij ondernemersdienstverlening.
Breda MENSEN Organisatie Gemeente GEBRUIKER Portal Bezoeker STAD Ondernemers.
Studie hoofdontsluiting Leek-Roden werkatelier 15 oktober 2008 (verkeerskundige aspecten)
Meer bekendheid via je Website

Presentatie PhO Wonen december Opleveringen nieuwbouw op korte en middellange termijn Resultaten van de Inventarisatieronde planaanbod 2010.
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
Wob ten Hoeve Bob Spijkstra.
Ongelijkheid in toegang tot digitale systemen Twee voorbeelden Invloedsfactoren Statistieken en Bronnen Alexandre Vantomme.
-> sponsors en sportclubs verdienen het samen!
In opdracht van NOC*NSF
Compter en français (tellen in het Frans)
(Naam bedrijf & logo) Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
Netwerken voor ondernemers Minor ondernemerschap
Enquête Studiedagen 2013 De resultaten. Cijfers TotaalBeilenBredaHorst Aantal bezoekers 379 (vrouw 17,8 %) 147 (21,3 %) 118 (17,3 %) 114 (15 %) Ingeleverde.
LES 1 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Voorlichtingsmiddelen '15-'16 voltijd/duaal
1 Nieuwe Staten Nieuwe begroting Wat & hoe. © PP in taal 2 Programma Aanleiding nieuwe begroting De SWBC en de geschiedenis van de cyclus Wat: de formats.
KRACHT VAN AANBEVELING DOOR VRIENDEN 1. 2 het bereiken van héle specifieke doelgroepen anonieme organisatie toegankelijk en ‘menselijk’ maken verspreiden.
Deelname voorstel Huidige structuur Huidige produkten Android oplossing Financieringsbehoefte.
Meetup Toptaken-website 29 januari 2015, Deventer – Michiel van Straalen, Adviseur nieuwe media.
JINFO ’
Maak je website toegankelijk voor alle doelgroepen.
Mensen met een beperking en ICT
Digitale toegankelijkheid in Nederland
Transcript van de presentatie:

Propositie toegankelijk Microsoft Jeroen Hulscher – Accessibility evangelist – november 2011

125 webrichtlijnen 124 webrichtlijnen

Nederlanders blinden slechtzienden kleurenblinden doven en slechthorenden lichamelijk gehandicapten dyslectici laaggeletterden mensen met een beperking 25% Voor wie dan?

71%

54%

Onze VIP-bezoekers

Toegankelijkheid = innovatie

What’s in it for you?

Gebruiks- vriendelijkheid Kwaliteit van de website Vindbaarheid Crossbrowser, multi-device compatibiliteit Bereik van doelgroepen Snelheid, duurzaamheid en flexibiliteit

100% 96% 40% 80% 97%

 66% minder onderhoudskosten  Natuurlijke zoek +30%  75% reductie in laadtijd p.pag.  bezoekers méér p/m door browserondersteuning  ROI in 5 tot 6 maanden

 Bij start ca. 10 tot 15% meer  Na oplevering exponentieel  Heldere afspraken, tussentijdse toetsen  Kunnen is iets anders dan gedaan hebben

Top 9½ tips en trucs

1

2 Dynamische content

3 Bediening

4 Feedback

5 Content structuur

6 Formulieren

Front-end: meetbare resultaten 7 Toetsen

Front-end: meetbare resultaten

VPDKIKX0DER&pf_rd_s=center3&pf_rd_r=1PBAHHAX6HTHVC1Y SCFP&pf_rd_t=101&pf_rd_p= &pf_rd_i= of 8 Adressen

9 Meten is weten

Ceci n’est pas rocket science.

En nu?  Microsoft.nl/toegankelijk  Microsoft.com/enable  Validator.w3.org    Jeroen Hulscher