MEDMEC01 – Q1 – JAAR 2 2009/2010 THEMA: Het creatieve proces.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit module 8 Engagement
Advertisements

Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Elske Revelman de Vries
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
MEDMEC01 – Media en Creativiteit, module 1
Ideeontwikkeling Werkcollege 1: -Context -Probleem.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 6.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 2.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
THEMA: Het creatieve proces
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Welkom! Media & Creativiteit Les 7. Wat is er in het nieuws?
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 6.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 4 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 7.
Creative tools Dit is de titel van de module
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Trends Research Medmc3 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 6 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 5 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Welkom! Media & Creativiteit Les 2
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
THEMA: Het creatieve proces
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Medmec04 les 1 Engagement.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 4.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Les 2: Het verleden van het Apeldoorns Kanaal. Wat gaan we doen: Terugblik vorige les Filmpje bekijken Foto’s van vroeger bekijken Verder met de presentaties.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 3.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Medmec04 Engagement.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media en creativiteit Identiteit les 7
Morfologie G41 Plantenfysiologie.
Media & Creativiteit. MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Transcript van de presentatie:

MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces

Wat is er in het nieuws?

Weekoverzicht Les week OnderwerpenVoorbereiding voor volgende bijeenkomst 1 o Inleiding tot trends o Basis principes van trends: innovatiecurve Rogers o Doorspreken opdracht o Bestuderen modulewijzer o Voorbereiden volgende les o Opdracht 1: van 50 foto’s naar drie trends 2 o Theorie: van macro (culturele context) naar micro (product) o Feedback op eerste foto’s o Opdracht 1: van 50 foto’s naar drie trends 3 o Presentaties opdracht 1 o Thoerie behandelen o Uitleg opdracht 2A o opdracht 2A 4 o Feedback eerste resultaten 2A o Opdracht 2A 5 o Theorie behandelen o Oefenen in de les 2A o Uitleg opdracht 2B o Opdracht 2B 6 o Feedback eerste resultaten 2B o Opdracht 2B 7 o Presentaties opdracht 2B o Theorie behandelen o Uitleg opdracht 2C o Opdracht 2C 8 o Feedback eerste resultaten 2C o Opdracht 2C en 2D afronden 9 o Inleveren opdracht 1 en 2 o Voorbereiden herkansingsopdracht 10 o Chaosweek

Vandaag Uitleg Forecasting Feedback Backcasting

Forecasting – vertrek vanuit het verleden, bij de bron Neem één (andere dan bij scenario’s) van je trends en werk deze stapsgewijs uit naar de toekomst. Maak hierbij gebruik van ‘als dan’ redenaties. Stap 1: Begin met je bron, bijvoorbeeld het signaleren van Cloud Computing (bijvoorbeeld google calendar, waarbij programma en inhoud op het web staat in plaats van op je eigen computer). Onderzoek wanneer het begonnen is, hoe het zich ontwikkeld heeft en waar het nu staat. Stap 2: Analyseer welke factoren deze trend kunnen gaan beïnvloeden (bijvoorbeeld, economische –het kan goedkoper-, technische –genoeg mensen hebben de benodigde apparatuur-, politieke –privacy wetgeving is eindelijk in orde-, sociale factoren –netwerksamenleving-.) Stap 3: Voorspel hoe de ontwikkeling zal verlopen en onderbouw dit met cijfers en bronnen. Denk hierbij aan welke belemmeringen de ontwikkeling van deze trend tegen kan komen en welke meevallers. Hoe het verloop van de ene groep (bijv. innovators) naar de andere groep (bijv. early adopters of zelfs de massa) kan lopen. Bijvoorbeeld, de e-reader haalt boeken niet meer van het internet, maar heeft constant verbinding. Ipv downloaden, wordt gebruik gemaakt van cloud computing).

Huiswerk Presentaties opdracht 2 –Kies voor jezelf 1 van de drie methoden –Presenteer dit voor de klas

Backcasting