MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Advertisements

Jaar 1 les 6 Het creatieve proces
Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media.
Waar plaats je deze fasen van het
Elske Revelman de Vries
Pia Terstroet (Terpm) MEDMEC01-02 Mail: Wiki: Media en.
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Medmec 1 Herfst Les 4.
MEDMEC01 – Media en Creativiteit, module 1
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: startfase en divergerende.
Jaar 1 les 3 Het creatieve proces
Les 7 Uitvoeren gebruiksaanwijzingen van anderen
Docent medmec = Wil Adolfs
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit Pia Terstroet P. M.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
THEMA: Het creatieve proces
Media en creativiteit Mail:
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Welkom! Media & Creativiteit Les 7. Wat is er in het nieuws?
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 7.
Creative tools Dit is de titel van de module
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Medmec 1 herfst.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Creative tools Dit is de titel van de module Je leert gereedschappen gebruiken om creatiever te zijn Middels oefeningen en informatie in de les Middels.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Medmec 1 herfst Les 3.
Pia Terstroet (Terpm) les 1 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Pia Terstroet (Terpm) MEDMEC01 Mail: Wiki: Media en.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Welkom! Media & Creativiteit Les 2
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 6.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING
THEMA: Het creatieve proces
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: divergeren en convergeren.
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Media en creativiteit Herfst les 3.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media en Creativiteit jaar 1 deeltijd 1 e semester Pia Terstroet daar alle slides van voorgaande.
Media & Creativiteit. MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Transcript van de presentatie:

MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT

Voorstel rondje

docent = Wil Adolfs medmec jaar 1, SLC jaar 1,2 en 3 projectbegeleider jaar 1 en 2 Wil Adolfs Fashion Consultancy.

Afspraken Telefoon stil/uit. Laptops dicht bij uitleg/theorie. Kom op tijd, 10 min te laat is een les gemist. Meer dan 2 lessen gemist betekent vak volgend jaar opnieuw.

The basics Kwartalen Modules Thema’s –10 weken, 8 weken les –Studiebelasting 2 CP = 56 klokuren –Hoorcollege

Kwartalen>modules> thema’s Q1 : Creative Tools Q2 : Identity Q3 : Creative process Q4 : Game of life

Medmec Media & Creativiteit –Inzicht krijgen en het eigen maken van het multimedia gebied –Inzicht krijgen en het eigen maken van verschillende creatieve technieken –Inzicht krijgen en het eigen maken van onderzoeksvaardigheden

MEDMEC (Media en Creativiteit)

Creativiteit Creatief met kurk? Creatieve vakantie in de Dordogne…aquarellen? Creatieve hobby…kaarten maken van theezakjes?

Logica brengt je van A naar B Verbeelding brengt je overal Einstein

Leerdoelen Student is in staat creatieve technieken toe te passen. Student is in staat te communiceren zonder gebruik van tekst. Dit uit zich in een opdracht om een gebruiksaanwijzing te maken waarin de handeling, en ook de gebruiker centraal staat. De handeling kan namelijk niet zonder gebruiker. Student kan werken met een (digitale) dummy, waarin visuele en tekstuele waarnemingen in vastgelegd worden. Je moet deze ook kunnen toelichten.

Hoorcollege Hoorcollege Woensdag 01/09/10 9e uur: E3.02 Wie is geweest/

Deliverables 20% Opdracht 1 - Dummy 20% Opdracht 2 - Vooronderzoek 40% Opdracht 3 - Gebruiksaanwijzing 20% Opdracht 4 - Reflectie

Weekoverzicht Les week OnderwerpenVoorbereiding voor volgende bijeenkomst 1 o Kennismaking met creativiteit en het creatieve proces, divergeren en convergeren (hoorcollege) o Toelichting op de module en de opdrachten (in de les) o Start vooronderzoek (in de les) o Bestuderen modulewijzer o Aanschaffen en gebruik (digitale) Dummy o Verzamelen van 30 pictogrammen en 10 gebruiksaanwijzingen. Neem mee naar les 2! o Aanschaffen boek Creativiteit. Hoe? Zo! 2 o Werken aan het vooronderzoek. o Presentatie over pictogrammen (optioneel docent). o Gebruik dummy o Afmaken vooronderzoek. Neem mee naar les 3. 3 o Inleveren huiswerk vooronderzoek o Trainen in een creatieve techniek toegepast op opdracht 3, de gebruiksaanwijzing (bijv. genereren van ideeën; longlist-shortlist, superhero) o Begrippen convergeren en divergeren herhalen (bijv. met behulp van Mister Bean die divergente oplossingen heeft voor een convergent probleem) o Gebruik Dummy 4 o Trainen in een creatieve techniek toegepast op opdracht 3, de gebruiksaanwijzing (bijv. selectie van ideeën; A4 methode, abstractieladder) o Gebruik Dummy 5 o Uitwerken van één idee voor je gebruiksaanwijzing. o Gebruik Dummy 6 o Afronden gebruiksaanwijzing. o Gebruik Dummy o Voorbereiden test! Let op neem alles mee! 7 o Uitvoeren en testen in de les (let op verwerk resultaat in je vlieger). o Gebruik Dummy o Maken van de vlieger (opdracht 4, reflectie). o Verwerk de conclusies van je test in je gebruiksaanwijzing (opdracht 3). 8 o Inlveren opdracht 3! o Beoordelingsgesprek (toelichten dummy en opdracht 4, reflectie) o Gebruik Dummy 9 o Beoordelingsgesprek (toelichten dummy en opdracht 4, reflectie) o Voorbereiden herkansingsopdracht 10 o Chaosweek

Let’s try it out! Een krant kan je kopen, lezen en bij het oud papier leggen…maar wat kan je nog meer met een krant doen? –Schrijf het op!

Dummy

Huiswerk Bestuderen modulewijzer Aanschaffen en gebruik (digitale) Dummy Verzamelen van 30 pictogrammen en 10 gebruiksaanwijzingen. Neem mee naar les 2! (Zie modulewijzer, opdracht 2) Aanschaffen boek Creativiteit. Hoe? Zo!

Les 2 Zie modulewijzer > Les 2 > opdracht 2 Neem 20 voorbeelden van pictogrammen uitgeprint mee naar de les. In de les legt iedereen zijn pictogrammen op de tafels. Werk in duo’s en kies van alle beschikbare pictogrammen een reeks van 5 verschillende pictogrammen. Leg deze op volgorde van de mate van reductie van de werkelijkheid. Kies een nieuwe reeks van 5 pictogrammen. Leg deze op volgorde op grond van de communicatieve waarde. Met andere woorden, de mate van begrijpbaarheid. Kies een nieuwe reeks van 5 pictogrammen. Leg deze op volgorde op grond van de mate waarin het begrijpbaar is voor iedereen of voor een bepaalde doelgroep. Leg dit vast dmv drie foto’s zodat je het kunt verwerken in je reflectie (de vlieger, zie opdracht 4).