MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH.01.10 Elske Revelman de.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Advertisements

Jaar 1 les 6 Het creatieve proces
Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media.
Elske Revelman de Vries
Probleemformulering De kaas is op divergeren analyse convergeren boek
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Medmec 1 herfst Les 4. Dummie Verwerk een actueel thema in je dummie Bv. Pausbezoek Londen Bv. Prinsjesdag Bv. ………………..
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Medmec 1 Herfst Les 5.
Medmec 1 Herfst Les 4.
MEDMEC01 – Media en Creativiteit, module 1
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 3.
Les 7 Uitvoeren gebruiksaanwijzingen van anderen
Media en creativiteit Herfst les 2.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Media en creativiteit Mail:
Welkom! Media & Creativiteit Les 7. Wat is er in het nieuws?
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 4 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries
Creative tools Dit is de titel van de module
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Medmec 1 herfst.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Creative tools Dit is de titel van de module Je leert gereedschappen gebruiken om creatiever te zijn Middels oefeningen en informatie in de les Middels.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Medmec 1 herfst Les 3.
Medmec 1 herfst Les 4.
Medmec 1 herfst Les 3.
Pia Terstroet (Terpm) les 1 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki:
MedMec01 les 5 Mail: Wiki: vakgroep: Media en creativiteit.
oktober MedMec01 les 7 Mail: Wiki: vakgroep: Media en.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Welkom! Media & Creativiteit Les 2
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 6.
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: divergeren en convergeren.
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
MedMec01-2 Les schema per week
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Pia Terstroet (Terpm) les 6 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Media en creativiteit Herfst les 3.
Media en creativiteit Identiteit les 7
10 nov. MedMec01 les 5 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Media & Creativiteit. MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
17 september MedMec01 les 3 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Transcript van de presentatie:

MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de Vries

Opdracht 1 en 2! Hoe lever je een document in? Voorblad met naam, klas, vak, Modulenaam, docent, en jaartal Inhoudsopgave met opdracht 1, 2, 3, enz. Benoem elke opdracht en herhaal deze kort. Pagina nummering niet vergeten Eventueel bijlagen (picto’s en gebruiksaanwijzingen)

Opdracht 1 en 2 Veel reparatie werk, moet beter!

Huiswerk was Doorlezen: Hoofdstuk 3 en blz. 81, 82 en 83 en blz. 276 en items in je dummy erbij Maak een flow chart van de handeling, zo uitgebreid mogelijk! Maak naar aanleiding van de flowchart een storyboard

Dummy (2 x 5 min.) Duo’s Laat elkaar je dummy zien Geef feedback over de kwantiteit, kwaliteit, diversiteit en originaliteit

Opdracht 1, Dummy Kwantiteit Minimaal 30 items Kwaliteit Er is gebruikgemaakt van betrouwbare bronnen. De dummy geeft blijk van een kritische blik met inhoudelijk commentaar. Diversiteit Minimaal vijf verschillende soorten bronnen zijn aangesproken over minimaal; vier verschillende onderwerpen. (nieuwe media, kunst, techniek, marketing, typografie, gadgets,enz.) Originaliteit Specifieke, persoonlijke, vakgerelateerde interesses zijn aanwezig. Er is sprake van verrassende vondsten die een ander niet heeft.

Creativiteit, Hoe? Zo! blz. 9 t/m 57 Vertel mij wat je hebt gelezen!

Uitstel van oordeel Meest gehoorde oordeel Ja, maar...

Deze les Je hebt je handeling en gebruiker gekozen Nu ga je elkaars flowchart bekijken. Welke stappen zijn vergeten? Overgeslagen? Wat zou leuk zijn om erbij te doen, Te veranderen?

Storyboard Bekijk het story board ook en geef feedback Is de volgorde logisch? Is de opbouw logisch? Geen tekst gebruikt? Wat is erg belangrijk? Waar moet je gaan inzoomen? Is er goed kleur gebruikt? Is het netjes, groot genoeg, juiste techniek gekozen? Probeer de ander echt te helpen door eerlijk te zijn en niet enkel (vind ik leuk) positief te zijn! Geef tenminste drie pluspunten en tenminste drie minpunten mee!

Les week OnderwerpenVoorbereiding voor volgende bijeenkomst 1 o Kennismaking met creativiteit en het creatieve proces, divergeren en convergeren (hoorcollege) o Toelichting op de module en de opdrachten (in de les) o Start vooronderzoek (in de les) o Bestuderen modulewijzer o Aanschaffen en gebruik (digitale) Dummy o Verzamelen van 30 pictogrammen en 10 gebruiksaanwijzingen. Neem mee naar les 2! o Aanschaffen boek Creativiteit. Hoe? Zo! 2 o Werken aan het vooronderzoek. o Presentatie over pictogrammen (optioneel docent). o Gebruik dummy o Afmaken vooronderzoek. Neem mee naar les 3. 3 o Inleveren huiswerk vooronderzoek o Trainen in een creatieve techniek toegepast op opdracht 3, de gebruiksaanwijzing (bijv. genereren van ideeën; longlist-shortlist, superhero) o Begrippen convergeren en divergeren herhalen (bijv. met behulp van Mister Bean die divergente oplossingen heeft voor een convergent probleem) o Gebruik Dummy 4 o Trainen in een creatieve techniek toegepast op opdracht 3, de gebruiksaanwijzing (bijv. selectie van ideeën; A4 methode, abstractieladder) o Gebruik Dummy 5 o Uitwerken van één idee voor je gebruiksaanwijzing. o Gebruik Dummy 6 o Afronden opdracht 3, gebruiksaanwijzing. o Gebruik Dummy o Voorbereiden test! Let op neem alles mee! 7 o Uitvoeren en testen in de les (let op verwerk resultaat in je vlieger). o Gebruik Dummy o Maken van de vlieger (opdracht 4, reflectie). o Verwerk de conclusies van je test in je gebruiksaanwijzing (opdracht 3). 8 o Inlveren opdracht 3! o Beoordelingsgesprek (toelichten dummy en opdracht 4, reflectie) o Gebruik Dummy 9 o Beoordelingsgesprek (toelichten dummy en opdracht 4, reflectie) o Voorbereiden herkansingsopdracht 10 o Chaosweek

opdracht 3 (gebruiksaanwijzing) Ongewone/bijzondere handeling (complex) Maak een gebruiksaanwijzing Bedenk een toepassing Geen tekst Humor!

Huiswerk 5 items in je dummy erbij Probeer drie technieken uit! Kies een techniek om te gebruiken voor het maken van je gebruiksaanwijzing (wat past erbij, waar ben je goed in?) Ga je ideeen uitwerken in schetsen met deze techniek (maak 10 schetsen) Kies een vorm om de gebruiksaanwijzing te presenteren zo dat het idee versterkt wordt (creatieve techniek)