Creative tools Dit is de titel van de module Je leert gereedschappen gebruiken om creatiever te zijn Middels oefeningen en informatie in de les Middels.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Advertisements

Jaar 1 les 6 Het creatieve proces
Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media.
Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit.
Probleemformulering De kaas is op divergeren analyse convergeren boek
Pia Terstroet (Terpm) MEDMEC01-02 Mail: Wiki: Media en.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Medmec 1 herfst Les 4. Dummie Verwerk een actueel thema in je dummie Bv. Pausbezoek Londen Bv. Prinsjesdag Bv. ………………..
Medmec 1 Herfst Les 5.
Medmec 1 Herfst Les 4.
MEDMEC01 – Media en Creativiteit, module 1
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit Pia Terstroet P. M.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Media & Creativiteit / Pia Terstroet. Agenda Tijdschema van nu tot eind module Wat komt er in de procesmap Creatieve vaardigheden Startformulering.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda teams vormen maatschappelijk thema bepalen ontwerpprocedure opstellen dummie procesverslag.
Media en creativiteit Mail:
Welkom! Media & Creativiteit Les 7. Wat is er in het nieuws?
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Creative tools Dit is de titel van de module
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Medmec 1 herfst.
Medmec 1 herfst Les 3.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Medmec 1 herfst Les 3.
Medmec 1 herfst Les 4.
Medmec 1 herfst Les 3.
Pia Terstroet (Terpm) les 1 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
september MedMec01 les 4 Mail: Wiki: vakgroep: Media en.
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki:
MedMec01 les 5 Mail: Wiki: vakgroep: Media en creativiteit.
Pia Terstroet (Terpm) MEDMEC01 Mail: Wiki: Media en.
Pia Terstroet (Terpm) MEDMEC01 Mail: Wiki:
Media en creativiteit Identiteit les 1
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit Herfst les 4.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 6.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Media & Creativiteit Pia Terstroet
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
Media & Creativiteit.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Media en creativiteit Herfst les 3.
MEDMEC2 - Identiteit Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Identiteit.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Media en Creativiteit jaar 1 deeltijd 1 e semester Pia Terstroet daar alle slides van voorgaande.
17 september MedMec01 les 3 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Transcript van de presentatie:

Creative tools Dit is de titel van de module Je leert gereedschappen gebruiken om creatiever te zijn Middels oefeningen en informatie in de les Middels opdrachten

Verlaat nu de comfortzone

De opdrachten 1 Dummie 2 Een bijzondere handeling 3 Datavisualisatie

Modulewijzer – Vakgroep Media en Creativiteit – Jaar 1 /

Opdracht 1 Dummie

Je dummie bestaat uit 2 delen Een papieren dummie Een online dummie

Wat is een dummie Ingebonden boek zonder gedrukte inhoud Oorspronkelijk gebruikt door uitgevers om boekhandels te laten zien hoe een uitgave eruit gaat zien. In onze situatie: Een stuk gereedschap voor ontwerpers

Wat zet je in je dummie In je dummie sla je alles op: alles wat je inspireert, opvalt in je omgeving, Invallen en ideeen Uitprobeersels

Een papieren dummie Een dummie is ongelinieerd. Dit voorkomt `visuele ruis`

Wat zet je in je online deel Foto’s Bewegend beeld Auditieve items

Je dummie is een ontmoetingsplek tussen je inspiratiebronnen en je ideeen. Langzaam maar zeker zie je verbanden die zonder dummie onzichtbaar zouden blijven.

Om op gang te komen Maak een beginpagina in je dummy die wat over jou vertelt. Doe typografische experimenten met de letters van je naam

reW1eLYEhttp:// P-reW1eLYE

Opdracht 2. Een bijzondere handeling Kies een ongewone of bijzondere handeling. Het moet een min of meer complexe handeling zijn. Maak voor deze handeling een gebruiksaanwijzing en bedenk een toepassing. Je mag in de gebruiksaanwijzing geen tekst gebruiken. Je communiceert alleen d.m.v. beelden. Onverwachte wendingen en humor spelen een rol.

Deze opdracht werk je uit in 3 deelopdrachten: – 2a vooronderzoek – 2b uitwerking van de handleiding – 3c reflectie op het doorlopen proces

divergeren convergeren analyse boek maan kaas Prepared mind Raket naar de maan De maan is van kaas Boter, kaas en eieren idee raket materiaal techniek team vorm kleur Probleemformulering: Hoe komen we aan kaas research

Opdracht 2a vooronderzoek Verzamel een week lang zoveel mogelijk gebruiksaanwijzingen (minstens 10) en pictogrammen (minstens 30). Neem deze uitgeprint mee naar de les van volgende week. (maximaal 4 op een A4) In de les gaan we er mee werken Daarna thuis verder werken Inleveren in les 3

Dit zijn geen pictogrammen

Voorbeelden gebruiksaanwijzingen

Voorbeelden voor vooronderzoek Gebruiksaanwijzingen zonder tekst Welke is beter waarom?

Opdracht 3 Datavisualisatie Verzamel gedurende een vastgestelde periode verschillende data met betrekking tot een gekozen onderwerp. Het onderwerp is niet voor de hand liggend en kan te maken hebben met jou als persoon. Deze data verwerk je in een in een infographic, waaruit een relatie tussen de verzamelde data blijkt en wat kan zeggen over jou als persoon.

Infographics most popular search terms

Deze opdracht werk je uit in 3 deelopdrachten: – 2a vooronderzoek – 2b uitwerking van een infographic – 3c reflectie op het doorlopen proces

Aan de slag In de opdracht zijn 3 momenten waar je een creatieve techniek toepast: 1.Welke data ga je verzamelen 2.Hoe ga je de data verzamelen 3.Wat is de beste manier om de data te visualiseren

Desktop research In welke bronnen kun je infographics tegenkomen Maak categorieën op grond van: – Doel van de infographic – Soort data – Wijze van verbeelden van de data Kleur Vorm tekstgebuik

Wat heb je nodig Een dummy A3 tekenblok Tekengerei: – Potloden HB- B4 – Gum – Viltstiften (kleur) of kleurpotloden of verfdoos – Fineliner (zwart) Knutselgereedschap: – Mesje – Schaar – Lineaal – Lijm (pritt, velpon) Camera (mobieltje) Creativiteit Hoe Zo

Huiswerk: Opdracht 1 – Koop een dummie – Maak een introductiepagina Opdracht 2 – Verzamel tenminste 30 pictogrammen (zelf gefotografeerd) – Verzamel 10 gebruiksaanwijzingen Opdracht 3 – Rapportage: Welke data ga je verzamelen Hoe ga je verzamelen Modulewijzer lezen Creativiteit hoezo: hoofdstuk 1