MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Advertisements

Jaar 1 les 6 Het creatieve proces
Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media.
Waar plaats je deze fasen van het
Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit.
Probleemformulering De kaas is op divergeren analyse convergeren boek
Pia Terstroet (Terpm) MEDMEC01-02 Mail: Wiki: Media en.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Medmec 1 Herfst Les 5.
Medmec 1 Herfst Les 4.
MEDMEC01 – Media en Creativiteit, module 1
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
Les 7 Uitvoeren gebruiksaanwijzingen van anderen
Media & Creativiteit Pia Terstroet P. M.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Media en creativiteit Mail:
Welkom! Media & Creativiteit Les 7. Wat is er in het nieuws?
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries
Creative tools Dit is de titel van de module
Medmec 1 herfst.
Medmec 1 herfst Les 3.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Creative tools Dit is de titel van de module Je leert gereedschappen gebruiken om creatiever te zijn Middels oefeningen en informatie in de les Middels.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Medmec 1 herfst Les 3.
Medmec 1 herfst Les 4.
Pia Terstroet (Terpm) les 1 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Pia Terstroet (Terpm) MEDMEC01 Mail: Wiki: Media en.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Welkom! Media & Creativiteit Les 2
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 6.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING
THEMA: Het creatieve proces
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: divergeren en convergeren.
27 oktober MedMec01 les 4 DT Mail:
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
Media & Creativiteit.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Media en creativiteit Herfst les 3.
Media en Creativiteit jaar 1 deeltijd 1 e semester Pia Terstroet daar alle slides van voorgaande.
Media & Creativiteit. MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
17 september MedMec01 les 3 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Transcript van de presentatie:

MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT

Elske Revelman de Vries Mail: Aanwezig: wo/do/vr Lokaal: 1.10

Deze les: Terugblik vorige week Beeldtaal Aan de slag

Terugblik vorige week

Afspraken Telefoon stil/uit Laptops dicht bij theorie Kom op tijd, 10 min te laat is een les gemist Meer dan 2 lessen gemist betekent vak volgend jaar opnieuw

The basics Kwartalen Thema’s Module –10 weken, 8 weken les –Studiebelasting 2 CP = 56 klokuren –Hoorcollege

Medmec Media & Creativiteit –Inzicht krijgen en het eigen maken van het multimedia gebeid –Inzicht krijgen en het eigen maken van verschillende creatieve technieken –Inzicht krijgen en het eigen maken van onderzoeksvaardigheden

Creativiteit Creatief met kurk? Creatieve vakantie in de Dordogne…aquarellen? Creatieve hobby…kaarten maken van theezakjes? Muishuis?

Leerdoelen Student is in staat creatieve technieken toe te passen. Student is in staat te communiceren zonder gebruik van tekst. Dit uit zich in een opdracht om een gebruiksaanwijzing te maken waarin de handeling, en ook de gebruiker centraal staat. De handeling kan namelijk niet zonder gebruiker. Student kan werken met een (digitale) dummy, waarin visuele en textuele waarnemingen in vastgelegd worden. Je moet deze ook kunnen toelichten.

Weekoverzicht Les week OnderwerpenVoorbereiding voor volgende bijeenkomst 1 o Kennismaking met creativiteit en het creatieve proces, divergeren en convergeren (hoorcollege) o Toelichting op de module en de opdrachten (in de les) o Start vooronderzoek (in de les) o Bestuderen modulewijzer o Aanschaffen en gebruik (digitale) Dummy o Verzamelen van 30 pictogrammen en 10 gebruiksaanwijzingen. Neem mee naar les 2! o Aanschaffen boek Creativiteit. Hoe? Zo! 2 o Werken aan het vooronderzoek. o Presentatie over pictogrammen (optioneel docent). o Gebruik dummy o Afmaken vooronderzoek. Neem mee naar les 3. 3 o Inleveren huiswerk vooronderzoek o Trainen in een creatieve techniek toegepast op opdracht 3, de gebruiksaanwijzing (bijv. genereren van ideeën; longlist-shortlist, superhero) o Begrippen convergeren en divergeren herhalen (bijv. met behulp van Mister Bean die divergente oplossingen heeft voor een convergent probleem) o Gebruik Dummy 4 o Trainen in een creatieve techniek toegepast op opdracht 3, de gebruiksaanwijzing (bijv. selectie van ideeën; A4 methode, abstractieladder) o Gebruik Dummy 5 o Uitwerken van één idee voor je gebruiksaanwijzing. o Gebruik Dummy 6 o Afronden gebruiksaanwijzing. o Gebruik Dummy o Voorbereiden test! Let op neem alles mee! 7 o Uitvoeren en testen in de les (let op verwerk resultaat in je vlieger). o Gebruik Dummy o Maken van de vlieger (opdracht 4, reflectie). o Verwerk de conclusies van je test in je gebruiksaanwijzing (opdracht 3). 8 o Inlveren opdracht 3! o Beoordelingsgesprek (toelichten dummy en opdracht 4, reflectie) o Gebruik Dummy 9 o Beoordelingsgesprek (toelichten dummy en opdracht 4, reflectie) o Voorbereiden herkansingsopdracht 10 o Chaosweek

Let’s try it out! Een krant kan je kopen, lezen en bij het oud papier leggen…maar wat kan je nog meer met een krant doen? –Schrijf het op!

Dummy

Huiswerk voor les 2 Bestuderen modulewijzer (vragen opschrijven) Aanschaffen en gebruik (digitale) Dummy Verzamelen van 30 pictogrammen en 10 gebruiksaanwijzingen. Neem mee naar les 2! (Zie modulewijzer, opdracht 2) Aanschaffen boek Creativiteit. Hoe? Zo!

Probleemformulering De kaas is op Prepared mind analyse boek maan kaas De maan is van kaas idee Boter, kaas en eieren idee raket materiaal teamvorm kleur techniek Oplossing Raket naar de maan divergeren convergeren

Opdracht 4 reflectie Zijn er nog vragen over het hoorcollege. Maak een vlieger van je eigen proces.

Dummy Heeft iedereen er een? Is er in gewerkt? Vorm groepjes van 4. Bekijk elkaars dummie en licht waar nodig toe. Nomineer 1 van de dummies. Die bekijken we met z’n allen.

Opdracht 2. vooronderzoek Eerst maar eens wat duidelijkheid d.m.v. een presentatie: Picto’s. Terug te vinden op de wiki.

Aan de slag! Opdracht 2 -Leg je 20 pictogrammen op tafel -Werk in duo’s -Bekijk de mate van reductie van de werkelijkheid -Leg 5 verschillende pictogrammen op volgorde van mate van reductie van de werkelijkheid moment

mate van reductie van de werkelijkheid.

Aan de slag! Bekijk de mate van communicatieve waarde Maw de mate van begrijpbaarheid Leg 5 verschillende pictogrammen op volgorde van de communicatieve waarde moment

de communicatieve waarde. Met andere woorden, de mate van begrijpbaarheid

Aan de slag! Bekijk de mate waarin het begrijpbaar is voor iedereen of voor een bepaalde doelgroep Leg 5 verschillende pictogrammen op volgorde van alleen begrijpbaar voor een bepaalde doelgroep naar begrijpbaar voor iedereen moment

Huiswerk Gebruik dummy Afmaken vooronderzoek (opdracht 2) Lever verslag in, neem mee naar les 3