Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Advertisements

Elske Revelman de Vries
Inventarisatie van belangrijke ontwikkelingen in de markt, die relevant zijn voor het bedrijfsleven en het onderwijs. Wat betekent dit voor de illustraties.
Medmec04 les 3 Engagement.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 6.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 2.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 3.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
THEMA: Het creatieve proces
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Welkom! Media & Creativiteit Les 7. Wat is er in het nieuws?
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 6.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 4 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 7.
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
Creative tools Dit is de titel van de module
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Trends Research Medmc3 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 6 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 5 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Welkom! Media & Creativiteit Les 2
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Media & Creativiteit Pia Terstroet
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
THEMA: Het creatieve proces
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Medmec04 les 1 Engagement.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 4.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 3.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media en creativiteit Identiteit les 7
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Transcript van de presentatie:

Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries

Les Week OnderwerpenVoorbereiding voor volgende bijeenkomst 1 o Inleiding tot de module o Hoorcollege basisprincipes trends o Doorspreken opdracht 1 en 2 o Creatieve techniek abstractieladder o Bestuderen modulewijzer o Opdracht 1: maak 50 foto’s o Opdracht 2: Rubriceren van de 50 beelden en trendnaam geven o Presentatie maken van opdracht 2 2 VID 3 o Presentaties opdracht 2 o Elkaar feedback geven o Doorspreken opdracht 3 en 4 o Bronnenonderzoek starten en bespreken aan einde van de les o Opdracht 3: Visionboard o Opdracht 4: Hype cycle o Huiswerk: Bronnenonderzoek 4 VID 5 o Presentaties opdracht 3 o Behandelen gevonden bronnen o Feedback opdracht 4 o Uitleg opdracht 5 (in groepen…) o Opdracht 4 afronden o Opdracht 5: Scenariomodel o Bronnenonderzoek, 20 stuks o Longlist trends 6 VID 7 o Feedback opdracht 4 o In les bespreken en beoordelen bronnen en longlist. o Feedback opdracht 5 o Afronden opdracht 5 o Presentatie maken opdracht 5 o Opdracht 6 8 VID 9 o Presentaties opdracht 5 o Inleveren opdracht 1, 2, 3, 4, 5 en 6 10 VID

Deze les Presentaties bespreken Pauze Uitleg opdracht 3 en 4 Huiswerk

Presentaties bespreken Groepen van 4 personen Presenteer voor elkaar Beoordeel elkaar De winnaar presenteert aan de klas

Beoordeling Beelden vormen een logisch geheel De namen zijn pakkend Abstractie ladder en toelichting Drie tops Drie tips

Hoorcollege

Pauze

Uitleg opdracht 3, visionboard Maak van een trend een visionboard Zoek naar de nieuwe media in je trend Verzamel bronnen (min. vijf) en beeld om je trend te ondersteunen Beredeneer en geef de relevantie voor je vakgebied aan Je visionboard in kleur op A3 printen

Uitleg opdracht 4, hype cycle Lees opdracht 4 in de aanvulling op de modulewijzer.

Gartner Hype Cycle

-Technology trigger iets nieuws aan de horizon -Peak of inflated expectations er komen meer toepassingen en kansen, niet alles overleeft -Trough of disillusionment interesse neemt af, men is er klaar mee -Slope of enlightenment uitgekristaliseerd, toepassingen zijn begrepen door de massa -Plateau of productivity de trend is onderdeel van het gewone leven

Uitleg opdracht 4, hype cycle Onderzoek (historisch) Lees de modulewijzer Stel vragen

Huiswerk Bestudeer de modulewijzer, lees opdracht 3 goed door Bestudeer de aanvulling op de modulewijzer en lees daar opdracht 4 goed door. De bronnen geef ik volgende week door in een mail. Maak opdracht 3 en 4

EINDE