Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Advertisements

Elske Revelman de Vries
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 4 Identiteit
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 6.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 2.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
THEMA: Het creatieve proces
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Welkom! Media & Creativiteit Les 7. Wat is er in het nieuws?
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 6.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 4 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 7.
Creative tools Dit is de titel van de module
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Creative tools Dit is de titel van de module Je leert gereedschappen gebruiken om creatiever te zijn Middels oefeningen en informatie in de les Middels.
Trends Research Medmc3 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 6 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Identiteit CMDMEC01-2 les 6 (7) Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet.
Media en creativiteit Trends Research Medmc3 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 5 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
Media en creativiteit Identiteit les 1
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Welkom! Media & Creativiteit Les 2
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
THEMA: Het creatieve proces
Media en creativiteit Identiteit
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: divergeren en convergeren.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 4.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Toelichting module: Les schema per week
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 3.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Transcript van de presentatie:

Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1

weekoverzicht Les week OnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les (4,5 uur per week) 1 Inleiding tot de module in les Doorspreken en theorie opdracht 1 Hoorcollege basis principes trends Bestuderen van de modulewijzer Opdracht 1: maak 50 foto’s 2 Uitleg en theorie opdracht 2 Creatieve techniek abstractieladder Opdracht 2: Rubriceren van de 50 beelden en trendnaam geven Presentatie maken van opdracht 2 3 Presentaties opdracht 2 Uitleg en theorie opdracht 3 Opdracht 3: Visionboard 4 Feedback opdracht 3 Uitleg en werken aan opdracht 4 Opdracht 4: Hype cycle Huiswerk: bronnenonderzoek 5 Behandelen gevonden bronnen Feedback opdracht 4 Opdracht 4 afronden 6 Presentaties opdracht 4 Uitleg opdracht 5 Opdracht 5 Bronnenonderzoek, 20 stuks Longlist trends 7 In de les bespreken en beoordelen bronnen Feedback opdracht 5 Opdracht 5 afronden 8 Presentaties opdracht 5Opdracht 6 9 Inleveren opdracht 1, 2, 3, 4, 5 en 6 eventueel dummy bespreken in de les 10 Chaosweek

Hoe was het hoorcollege?

Heb je nog vragen over de modulewijzer?

Excursie volgende week woensdag 15 sept

Excursie naar humanitas-Akropolis herinneringsmuseum Les 2 Uitleg opdracht 2 en 3, werken aan opdr. 2 Huiswerk: maak opdracht 2 Les 3 Excursie Huiswerk: maak opdracht 3 Les 4Presentaties opdracht 2 Feedback opdracht 3 Uitleg opdracht 4 Huiswerk: maak opdracht 4

Opdracht 1, signaleren Ga naar de wiki en open de modulewijzer Ga naar opdracht 1 50 foto’s op contactvellen zwart/wit Daarvan zijn 15 uitgeprint op 10cm x 15 cm in kleur Les 2, geen beeld is geen les! Je kan niet werken zonder deze foto’s

Opdracht 2, rubriceren Deel de foto’s in: zoek de trend achter de hypes Trend? Hype? Kapsalon + MacDonald’s + thuisbezorgt = fastfood Twitter + Foursquare + Layar = los van tijd en plaats Gebruik de abstractieladder (ook om een pakkende naam te verzinnen) Werk in groepjes van 4

Opdracht 2, rubriceren Lees opdracht 2 in de modulewijzer en de bijbehorende theorie over hypes, trends en tijdgeest. Ga aan de slag met je groep.

Huiswerk Maak opdracht 2 Ga nu aan de slag met je eigen beelden! De foto’s vormen een logisch geheel De namen van de trends zijn pakkend De presentatie bestaat uit de foto’s, de namen met de abstractieladder en jouw korte toelichting

Huiswerk les 3: maak opdracht 3

Opdracht 3, visionboard Lees opdracht 3 in de modulewijzer Kies de best gelukte trend uit Verzamel beeld en bronnen A4 met redenatie (belang in je vakgebied) Vijf bronnen minstens Print visionboard uit in kleur op A3