Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Advertisements

Elske Revelman de Vries
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 6.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 2.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 3.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
THEMA: Het creatieve proces
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Welkom! Media & Creativiteit Les 7. Wat is er in het nieuws?
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 6.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 4 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 7.
Creative tools Dit is de titel van de module
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Trends Research Medmc3 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 6 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 5 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki) Altijd bij vragen de slides van de vorige.
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
THEMA: Het creatieve proces
Media en creativiteit Identiteit
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 4.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MedMec01-2 Les schema per week
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 3.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Medmec04 Engagement.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media en creativiteit Identiteit les 7
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Transcript van de presentatie:

Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8

weekoverzicht Les week OnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les (4,5 uur per week) 1 Inleiding tot de module in les Doorspreken en theorie opdracht 1 Hoorcollege basis principes trends Bestuderen van de modulewijzer Opdracht 1: maak 50 foto’s 2 Uitleg en theorie opdracht 2 Creatieve techniek abstractieladder Opdracht 2: Rubriceren van de 50 beelden en trendnaam geven Presentatie maken van opdracht 2 3 Presentaties opdracht 2 Uitleg en theorie opdracht 3 Opdracht 3: Visionboard 4 Feedback opdracht 3 Uitleg en werken aan opdracht 4 Opdracht 4: Hype cycle Huiswerk: bronnenonderzoek 5 Behandelen gevonden bronnen Feedback opdracht 4 Opdracht 4 afronden 6 Presentaties opdracht 4 Uitleg opdracht 5 Opdracht 5 Bronnenonderzoek, 20 stuks Longlist trends 7 In de les bespreken en beoordelen bronnen Feedback opdracht 5 Opdracht 5 afronden 8 Presentaties opdracht 5Opdracht 6 9 Inleveren opdracht 1, 2, 3, 4, 5 en 6 eventueel dummy bespreken in de les 10 Chaosweek

Deze les Posterpresentatie beoordeling Pauze Opdracht 5 templates invullen Huiswerk

Belangrijke data Week 8: Presenteren en inleveren werk. Gebruik templates na presentatie Docenten geven nominaties door. Week 9: Jury meeting maandag 01/11/10 Studenten leveren werk aan, Kennisnet print het uit! Week 10: Winnaars presenteren werk bij Kennisnet met onderwijsdagen.

Opdracht 5a Scenariomodel en conceptualisering Ontwikkel een scenariomodelvoor sociale media in het voortgezet onderwijs. Een scenariomodel helpt je om het onvoorstelbare voorstelbaar te maken. – Je kan er verschillende mogelijke toekomsten mee samenvatten tot vier werelden. Zoals de windrichtingen de aarde opdelen, zo delen we met scenario’s de toekomst op. – Gebruik hierbij de stappen 1 t/m 3.

Opdracht 5b Ontwikkel een concept in een van je werelden dat interessant is voor de vroege massa docenten en studenten in het voortgezet onderwijs. Verwerk je concept in een posterpresentatie. Verwerk je concept in de template na de presentatie –Wat is het? –Waarom werkt het? –Voor wie werkt het? –Waarom jullie concept gaat werken? –Hoe gaat het eruit zien?

Presentaties Poster Beoordelings formulieren

Beoordeling Een poster is primair een visueel medium: + / -Een duidelijke selectie heeft plaats gevonden. + / -De kern is binnen 5 seconden duidelijk. + / -Weinig details te vinden. + / -Tekstuele informatie is tot een minimum beperkt. + / -Er is gekozen voor krachtige illustraties. + / -De poster spreekt voor zichzelf. + / -Er is een aandachttrekkende focus aanwezig. + / -De compositie is evenwichtige. + / -De 'leesrichting' is duidelijk. + / -Per tekstblok of illustratie is voor een helder thema gekozen. + / -De mondelinge toelichting is goed voorbereid. + / -Er zijn kopieen van de poster meegenomen voor geinteresseerden. Wat in ieder geval op de poster niet mag ontbreken: + / -Titel: korte aandachttrekkende titel die de lading dekt. + / -Auteurs: de namen van de auteurs en de datum. + / -Onderzoeksdoel: heldere omschrijving van het doel (in vragende vorm). + / -Werkwijze: korte, krachtige beschrijving van de onderzoeksaanpak. + / -Resultaten. + / -Discussie en conclusie: bondig geformuleerd!

Pauze

Opdracht 5 templates invullen met je groep

Opdracht 6: Reflectie Reflecteer op je eigen werk, analyseer je uitgewerkte opdrachten. (zie volgende slide) Geef drie tips en drie tops

Hoe heb je opdracht 1 aangepakt? Ben je anders gaan kijken? Vallen je nog steeds dingen op in het straatbeeld? Heb je een beter inzicht in trends? Ben je beter getraind om kleine veranderingen in de samenleving te plaatsen in een groter geheel? Ben je verrassende aspecten tegengekomen bij het historische onderzoek? Hoe heb je het maken van een hype cycle ervaren? Wanneer zou je het scenariomodel kunnen inzetten en waarom? Hoe heb je aan het concept gewerkt? Reflecteer op de module door ook drie tips en tops aan te geven.

Huiswerk Opleveren van alle opdrachten, zie de beoordelingscriteria in de modulewijzer. opdracht 4 en 5 d.m.v. template: Opdracht 6. Reflectie Wie wil volgende week De dummy bespreken?