MEDMEC08 2010 THEMA: Virtual Democracy. Elske Revelman de Vries Mail: Aanwezig: wo/do.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 6 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Advertisements

Elske Revelman de Vries
Docenten: Willem Ruijsbroek Les 1,
Media en creativiteit module 6 Identiteit
MEDMEC01 – Q4 – JAAR /2010 THEMA: Virtual Democracy.
Docent medmec = Wil Adolfs
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
THEMA: Het creatieve proces
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
Medmec08 – Engagement Virtual Democracy Zomer 2010 – Les 2 Roelof de Vries r.n.de.vries [at] hro.nl.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 4 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries
Medmec04 – Engagement Les 5
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Identiteit CMDMEC01-2 les 3 (4)
Media en creativiteit medmed02-7 Privacy, reputation and control Elske Revelman de Vries
Creative tools Dit is de titel van de module Je leert gereedschappen gebruiken om creatiever te zijn Middels oefeningen en informatie in de les Middels.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit medmed02-7 Privacy, reputation and control Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
Media en creativiteit medmed02-7 Privacy, reputation and control Elske Revelman de Vries
Identiteit CMDMEC01-2 les 6 (7) Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet.
Media en creativiteit Privacy, reputation and control
Media en creativiteit medbv301D Virtual democracy
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Medmec08 – Engagement Virtual Democracy Zomer 2010 – Les 5 Roelof de Vries r.n.de.vries [at] hro.nl.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
MEDMEC THEMA: Virtual Democracy. Elske Revelman de Vries Mail: Aanwezig: wo/do.
1. Wat is het leukste om op te lossen? 2. Hoe ziet je ‘prototype” eruit 3. Wat ga je ‘meten’ en wat weet je dan?
Media en creativiteit module 6 Identiteit
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Doelstellingen formuleren
Geld verdienen met trends
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Medmec04 les 1 Engagement.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Kijkje in the Classroom Een andere kijk op (hoger) onderwijs: Het huiswerk samen maken in de klas en het bestuderen van de theorie met ICT buiten de les.
CMTONT01-1- Ontwerpen als dit goed doordacht is... CMTONT01-1.
Rapportagetechniek Wat moet er in een voorwoord?
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Rapportagetechniek Wat moet er in een voorwoord?
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Onderwijsmaterialen module: “Ontwerp je eigen eHealthapp.”
Aantekening van: Wie is de baas
Transcript van de presentatie:

MEDMEC THEMA: Virtual Democracy

Elske Revelman de Vries Mail: Aanwezig: wo/do

Opdrachten Opdracht 1 - individueelgastcollege 10% cijfer Opdracht 2 - groep onderzoek/posterpresentatie 50% cijfer (docent 0,7/student 0,3) Opdracht 3 - groepprotoype 30% cijfer (docent 0,7/student 0,3) Opdracht 4 - individueelbeoordeling 1e jaars 10% cijfer

Leerdoelen Onderzoekende en kritische houding ten aanzien van actuele vraagstukken en de invloed van techniek, toepassing en effect van nieuwe media op bestaande systemen, in dit geval: de werking van de democratie.

Thema’s Campaigning met behulp van online / social media (CDM) Design een participatieproces voor Coolhaveneiland (CDM/CMD) Designing van een voting-interface (CMD) Ontwikkel een stemsysteem (CMD/MT) Ontwikkel een infrastructuur voor Peer-to-Peer Voting (MT)

Indelen van de teams 5 thema’s, 5 teams Doel: –Iedereen kiest een thema –Een eerlijke verdeling qua hoeveelheid studenten Hoe gaan we dit doen?

Opdracht Individueel: Lezen manifest voor digitale vrijheid manifestvoordigitalevrijheid-1maart2010-v3.pdf Team: onderzoek doen voor concept en prototype

Onderzoek –Inleiding: Verdiepen in de problematiek rondom jullie kwestie De resultaten worden gepresenteerd tijdens een postermarkt (week 5) –Opdracht: Onderzoeksvraag Minimaal 10 bronnen A0 poster. –Leerdoelen: Doen van gedegen achtergrondonderzoek Resultaten communiceren naar je peers –Beoordelingscriteria: Minimaal 10 Bronnen kunnen overleggen met voors en tegens van de gekozen thematiek Kwaliteit onderzoeksvraag, dient goed afgebakend en concreet te zijn (SMART) Structuur van Raportage bestaat uit: Inleiding, Aanleiding, Achtergrond (historisch/context), Onderzoek & Argumentatie en Conclusie en Literatuurlijst 6 Facetten uit Medmec 05 moeten present zijn namelijk: Demografie, technologie, economie, politiek, cultuur en sociologie Alles komt terug op A0 Zwart-Wit Poster moet op zichzelf staan

Les drie Enemy of the state revolution-enemy-of-the-state-bbc-15220/ revolution-enemy-of-the-state-bbc-15220/

Onderzoeksvraag SMART formuleren Specifiek Meetbaar Acceptabel Realistisch Tijdgebonden (de postermarkt is over twee weken)

Hoe kunnen we mensen overtuigen dat digitale stem methodes de zekerheid en veiligheid bieden om over 4 jaar digitaal stemmen in werking te laten gaan? Hoe kunnen wij voor 2 juni Geert Wilders populairder maken door het gebruik van social media in een campagne? In week 5 van de zomer module Medmec hebben wij een conclusie geformuleerd naar aanleiding van field en desk research naar het huidige stemgedrag van de bewoners op Coolhaveneiland. Vervolgens hebben we doormiddel van analyse hier een passende oplossing bij bedacht welke het participatieproces tot stemgedrag van de bewoners op Coolhaveneiland moet bevorderen. We hebben deze doelstelling behaald als we een duidelijk communicerende A0 poster hebben opgeleverd. Wat is de beste infrastructuur voor een veilig peer-to-peer stemsysteem in Nederland, voor stemgerechtigden die gaan stemmen op 9 juni 2010 in vergelijking met het huidige systeem? Wat verwacht een gebruiker van een democratisch verantwoord ‘voting’ systeem die dit jaar in gebruik moet worden genomen, hier proberen wij achter te komen door middel van een uitgebreid desk en field research.

Wat zijn de top 3 designcriteria voor een online voting interface Wat is het verschil in achtergrond voor mensen die wel stemmen en mensen die niet stemmen? Hoe ontwerp je binnen nu en 4 weken voor alle partijen die meedoen aan de komende verkiezingen in NL een democratische interface waar alle stemgerechtigden intuitief en direct mee kunnen werken. Hoe kan de SGP nieuwe media inzetten zonder met de achterban (stemmers) te breken. Pol partijen zetten sociale media in, hoe?

Rapportage: Minimaal 10 Bronnen kunnen overleggen met voors en tegens van de gekozen thematiek Kwaliteit onderzoeksvraag, dient goed afgebakend en concreet te zijn (SMART) Structuur van Raportage bestaat uit: Inleiding, Aanleiding, Achtergrond (historisch/context), Onderzoek & Argumentatie en Conclusie en Literatuurlijst 6 Facetten uit Medmec 05 moeten present zijn te weten: demografie, technologie, economie, politiek, cultuur en sociologie Alles komt terug op de A0 Zwart-Wit poster Poster moet op zichzelf staan AAN DE SLAG!

Huiswerk: Rapportage en Poster maken voor de poster markt!