Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit module 8 Engagement
Advertisements

Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Elske Revelman de Vries
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 6.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 2.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 3.
Engagement MEDMEC 04 Les 8 Welkomstwoord Voor CMI-MEDIA 1.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
THEMA: Het creatieve proces
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Welkom! Media & Creativiteit Les 7. Wat is er in het nieuws?
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 6.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 4 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 7.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Trends Research Medmc3 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 6 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Pia Terstroet (Terpm) les 1 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki: In.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 5 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki) Altijd bij vragen de slides van de vorige.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 04 Les 7 Engagement MEDMEC 04 Les 7.
THEMA: Het creatieve proces
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 4.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 3.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media en creativiteit Identiteit les 7
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Transcript van de presentatie:

Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8 Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8

Weekoverzicht 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Les week Onderwerpen Voorbereiding voor de volgende les 1 Inleiding tot trends Basis principes van trends: Innovatiecurve Rogers Doorspreken opdracht Bestuderen van de modulewijzer Voorbereiden volgende les Voorbereiden presentatie websites Opdracht 1: van 50 foto’s naar drie trends 2 Theorie: van macro (culturele context) naar micro (product) Feedback op eerste foto’s 3 Presentaties opdracht 1 Theorie behandelen Uitleg opdracht 2A Opdracht 2A 4 Feedback eerste resultaten 2A 5 Presentaties opdracht 2A Uitleg opdracht 2B Opdracht 2B 6 Feedback eerste resultaten 2B 7 Presentaties opdracht 2B Uitleg opdracht 2 Opdracht 2C 8 Feedback eerste resultaten 2C Opdracht 2C en D afronden 9 Inleveren opdracht 1 en 2 Voorbereiden herkansingsopdracht 10 Chaosweek

Hoorcollege Hoorcollege 12.05 – 13.45 PH 2.51 Carl Kerchmar Wat vindt je ervan?

Medmec05 les 8 Presenteren en feedback geven. Tussendoor individuele feedback op opdracht 1, 2A, 2B en 2C.

Presenteer Presenteer voor elkaar opdracht 1, 2A, 2B en 2C in groepen van 3 personen. Ongeveer 15 minuten per persoon. Noteer wat je opvalt op het feedback formulier. Geef elkaar feedback, maak gebruik van het formulier. Geef het formulier aan de presentator. Hij levert deze formulieren volgende week in samen met de andere deliverables

Aan de slag Feedback Opdracht 1 Opdracht 2A Opdracht 2B Opdracht 2C

De modulewijzer medmec05 De aanvulling op de modulewijzer medmec05 Zijn te vinden op de wiki http://mediaencreativiteit.pbworks.com/ Het feedback formulier was je niet aanwezig deze les dat kan je jezelf feedback geven) Is te vinden op de wiki http://mediaencreativiteit.pbworks.com/elskerevelmandevriesjaar22009

Huiswerk 1 Maak opdracht 2D reflectie Reflecteer op je eigen werk, analyseer je uitgewerkte opdrachten. Welke van de drie methoden heeft je voorkeur en waarom? Reflecteer ook op de module. reflectieverslag format en de toelichting reflectieverslag zijn te vinden via de volgende link: http://mediaencreativiteit.pbworks.com/janvanderhorstjaar12009

Huiswerk 2 Lever opdracht 1 en 2 in met de feedbackformulieren van vandaag Houd je aan de beoordelingscriteria zoals omschreven in de aanvulling van de modulewijzer: Beoordelingscriteria Je naam, studentnummer, datum van inleveren, vak en periode staan op de voorpagina. Alle vijf de onderdelen worden individueel ingeleverd in 1 document: Moodboards met toelichting Scenario’s Backcasting Forecasting Reflectie Voor de opdrachten heb je achtergrond onderzoek gedaan en beschreven.

Vervolg huiswerk 2 De gebruikte bronnen zijn vermeld Vage termen als veel/vaak/misschien/als/toen/iedereen worden niet gebruikt Onderbouw je beweringen met concrete voorbeelden, cijfers en feiten De theorie uit de les en het hoorcollege is in je opdrachten verwerkt. Adaptie curve van Rogers (Zie artikelen op de wiki: ‘Consumer behaviour’ en ‘Tipping Point’) De verschillende methodes (Zie artikelen op de wiki: ‘Kennis over de toekomst ’) En zie de overige artikelen. Onderbouw de tekst waar nodig en mogelijk met beeld. Dit kan ofwel een schets zijn van je concept, maar het kunnen ook foto’s zijn waarmee je begonnen bent.