Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 2.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Advertisements

Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media.
Elske Revelman de Vries
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
MEDMEC01 – Media en Creativiteit, module 1
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 6.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
THEMA: Het creatieve proces
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Welkom! Media & Creativiteit Les 7. Wat is er in het nieuws?
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 6.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 4 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 7.
Creative tools Dit is de titel van de module
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Trends Research Medmc3 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 6 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 5 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
Media en creativiteit Identiteit les 1
Media en creativiteit medbv301D Virtual democracy
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Welkom! Media & Creativiteit Les 2
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
THEMA: Het creatieve proces
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Medmec04 les 1 Engagement.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 4.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 3.
Medmec04 Engagement.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media & Creativiteit. MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Transcript van de presentatie:

Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 2

presentaties naleren-trends/Mentality_tm/ naleren-trends/Mentality_tm/

Nog even de regels Niet eten in het lokaal Niet drinken in het lokaal Je mag best even weg maar loop niet zomaar de deur uit, zeg wat je gaat doen. Wanneer ik praat zijn de computers uit/dicht. Kom op tijd, 10 min te laat is een les gemist. Kom je voordat de 10 min. zijn verstreken dan noteer ik dat je een halve les gemist hebt.

Hoorcollege Wat vind je ervan? Zijn er nog vragen? Wat sluit aan bij de presentaties van jullie? Kennen jullie de basis principes van een trend volgens Rogers? Kennen jullie de theorie van macro naar micro? (van culturele context naar product)

Korte herhaling Hypes Trends De tijdsgeest Microtrend-product1 jaar Miditrend-markt5 jaar Maxitrend-consument10 jaar Megatrend-maatschappij30 jaar

Rogers Innovators Early adopters Early majority Late majority Laggers

weekoverzicht Les week OnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Inleiding tot trends Basis principes van trends: Innovatiecurve Rogers Doorspreken opdracht Bestuderen van de modulewijzer Voorbereiden volgende les Voorbereiden presentatie websites Opdracht 1: van 50 foto’s naar drie trends 2 Theorie: van macro (culturele context) naar micro (product) Feedback op eerste foto’s Opdracht 1: van 50 foto’s naar drie trends 3 Presentaties opdracht 1 Theorie behandelen Uitleg opdracht 2A Opdracht 2A 4 Feedback eerste resultaten 2AOpdracht 2A 5 Presentaties opdracht 2A Theorie behandelen Uitleg opdracht 2B Opdracht 2B 6 Feedback eerste resultaten 2BOpdracht 2B 7 Presentaties opdracht 2B Theorie behandelen Uitleg opdracht 2 Opdracht 2C 8 Feedback eerste resultaten 2COpdracht 2C en D afronden 9 Inleveren opdracht 1 en 2Voorbereiden herkansingsopdracht 10 Chaosweek

Interessant of naargeestig?

Foto’s (be) kijken Feedback op de eerste foto’s

De opdracht Foto’s maken (divergeren) Foto’s categoriseren (convergeren) Maak drie groepen/thema’s waar je je foto’s in kan onderverdelen en geef die groepen een pakkende naam. Zorg dat er een logica in zit. Maak een korte overzichtelijke presentaie met veel beeld om volgende week te presenteren.

Huiswerk Lees opdracht 1 in de modulewijzer Maak opdracht 1, ga nu aan de slag! Zorg voor een korte overzichtelijke presentatie Lees tip 1 en 2 in het werkboek trend analyse