Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 6.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit module 8 Engagement
Advertisements

Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Jaar 1 les 6 Het creatieve proces
Elske Revelman de Vries
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
MEDMEC01 – Media en Creativiteit, module 1
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 4 Identiteit
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 2.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
THEMA: Het creatieve proces
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Welkom! Media & Creativiteit Les 7. Wat is er in het nieuws?
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 6.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 4 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 7.
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
Creative tools Dit is de titel van de module
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Trends Research Medmc3 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit medmed02-7 Privacy, reputation and control Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 6 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 5 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
THEMA: Het creatieve proces
Media en creativiteit Identiteit
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 4.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER STARTPAGINA.CMD.HRO.NL VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 3.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media en creativiteit Identiteit les 7
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
Transcript van de presentatie:

Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 6

Weekoverzicht Les week OnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Inleiding tot trends Basis principes van trends: Innovatiecurve Rogers Doorspreken opdracht Bestuderen van de modulewijzer Voorbereiden volgende les Voorbereiden presentatie websites Opdracht 1: van 50 foto’s naar drie trends 2 Theorie: van macro (culturele context) naar micro (product) Feedback op eerste foto’s Opdracht 1: van 50 foto’s naar drie trends 3 Presentaties opdracht 1 Theorie behandelen Uitleg opdracht 2A Opdracht 2A 4 Feedback eerste resultaten 2AOpdracht 2A 5 Presentaties opdracht 2A Theorie behandelen Uitleg opdracht 2B Opdracht 2B 6 Feedback eerste resultaten 2BOpdracht 2B 7 Presentaties opdracht 2B Theorie behandelen Uitleg opdracht 2 Opdracht 2C 8 Feedback eerste resultaten 2COpdracht 2C en D afronden 9 Inleveren opdracht 1 en 2Voorbereiden herkansingsopdracht 10 Chaosweek

Medmec05 les 6 Inbreng vanuit de klas Scenariomodel, voorbeeld uit de praktijk Aan de slag Individuele feedback op opdracht 1, 2A en 2B Presentaties opdracht 2A Scenariomodel

Inbreng vanuit de klas ?

Scenariomodel uit de praktijk: NUON ndrick2004.pdfhttp://alexandria.tue.nl/extra2/afstversl/tm/vee ndrick2004.pdf Zie pagina: 2, 3, 4, 5, 61, 67, 68, 70, 73, 74, enz. Kernpunten voor dit scenario-onderzoek: –Technologische ontwikkelingen Veel vooruitgang vs weinig vooruitgang –Politieke houding Afzijdige politieke houding vs Stimulerende politieke houding

Aan de slag (huiswerk 1) Deze powerpoint presentatie vind je op de wiki bij jaar2, Elske Revelman de Vries, Medmec05les6 Bestudeer het scenariomodel uit de praktijk Zie pagina: 2, 3, 4, 5, 61, 67, 68, 70, 73, 74, enz. : Lees het artikel: Kennis over de toekomst, zie ook wiki: B1%5D.pdf Werk je opdrachten bij aan de hand van de aanvulling modulewijzer, zie wiki Maak een abstractieladder voor je drie trends: Te abstracte trends maak je concreter middels een abstractieladder. Te concrete trends maak je abstracter middels een abstractieladder. Abstraheren: Met welk doel?... Concretiseren: hoe kunnen we?...

Individuele feedback op: Opdracht 1 Opdracht 2A Opdracht 2B Het achtergrond onderzoek Verwerking van de theorie Onderbouwing met beeld: foto’s, schetsen, enz. Heb je vragen over b.v. de aanvulling van de modulewijzer?

Presentaties 2A

Huiswerk 1 Lees het artikel: Kennis over de toekomst, zie ook wiki: B1%5D.pdf Bestudeer het scenariomodel uit de praktijk: Werk je opdrachten bij aan de hand van de aanvulling modulewijzer, zie wiki Maak een abstractieladder voor je drie trends: Te abstracte trends maak je concreter middels een abstractieladder. Te concrete trends maak je abstracter middels een abstractieladder. Abstraheren: Met welk doel?... Concretiseren: hoe kunnen we?...

Huiswerk 2 Lees het volgende artikel (zie jaar 2, wiki) ence_h13.pdf Presentatie opdracht 2B Doe achtergrond onderzoek Verwerk de theorie in de opdracht Onderbouw tekst waar mogelijk en nodig met beeld: foto’s, schetsen, enz.