Digitalenklasconsortium Informatiebijeenkomst voor Hoger Onderwijsinstellingen Sake Jager (RUG), Alessandra Corda (ULeiden) 11 september 2003.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Advertisements

Ook buiten de klas kennismaken met de taal van je ‘buren’!
Groene ICT en Duurzame Ontwikkeling in het HO 25 november 2010Amandus Lundqvist, voorzitter SURF.
Keuze projecten. • Inzetbaarheid keuze projecten • Op de site Integrale Archimedes ProjectenIntegrale Archimedes Projecten • Vakoverstijgend:
Werken met ICT in het onderwijs Annemie Borremans, april 2005.
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
ICT tussen hoop en vrees
`Onderwijsinnovatie die werkt …`
De eerste vijf maanden Henk Nies, Vilans, 1 maart 2010, Utrecht.
Server Management Framework
Stichting RechtenOnline
Samenwerken aan sterk groen onderwijs Actuele ontwikkelingen 13 november 2013 Alet van Leeuwen.
Stichting RechtenOnline ICT in het juridisch onderwijs.
Digitaal Portfolio in de Letterenfaculteit UU
Digitale talenpractica en web-gebaseerde taalleeromgevingen Sake Jager, Rijksuniversiteit Groningen Alessandra Corda, Universiteit Leiden Studiedag Talencentrum.
Digitalenklas in breder verband Verkenning samenwerkingsmogelijkheden Sake Jager / Alessandra Corda 28 november 2002.
Vermelding onderdeel organisatie WO Sprint Kennissystemen bij IO en 3ME OC Focus – Lunchseminar 15 Gerald Wisse, Anton Heidweiller, Eric.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie Evert van de Vrie Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie.
LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie.
De Digitale Universiteit Innovatie en Transformatie van onderwijs met ICT via samenwerking van hoger onderwijs instellingen Wil Verreck programmamanager.
ICLON, Universiteit Leiden1 Implementatie van ICT in het hoger onderwijs: ervaringen vanuit het E- merge consortium J. Nedermeijer 25 november 2004.
Project Interactieve Bèta Leeromgeving Nataša Brouwer AMSTEL, Bèta expertise groep voor hoger onderwijs AMSTEL lunchbijeenkomst,
U-Stream en Blackboard
Woensdag 6 februari 2008 presentatie 'Effecten businessmodellen Educatieve Contentketen' 1 Presentatie onderzoek TNO en CLU ‘Effecten van businessmodellen.
(G)een kwestie van knippen en plakken?
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie.
Ellips en het Digitalenklasconsortium Alessandra Corda (Universiteit Leiden) 2 december 2003.
SLOC-dag 28 juni 2002 Gebruik van DLO’s voor taalvaardigheid en fonetiek Alessandra Corda ICT&O coördinator Faculteit der Letteren Universiteit Leiden.
Digitalenklas Symposium ICT en Talen Sake Jager Faculteit Letteren UU 24 april 2002.
Workshop DigiTalenKlas 21 januari 2002 Suggesties voor het gebruik van een DLO in het talenonderwijs Alessandra Corda ICT&O coördinator Faculteit der Letteren.
Workshop Digitalenklas 29 januari Gebruik DLO (WebCT) In cursus Taalverwerving 4 Spaans september – november 2002.
LUNCHSEMINAR Grassroots bij de TU Delft Sofia Dopper Projectleider Grassrootsproject TU Delft 10 mei 2007.
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
Mr P.C. Slangen Projectleider Schakelzone Recht
Loket MBO Mechatronica
Prima idee, SHB Jan Companjen Bibliothecaris Haagse Hogeschool Voorzitter SHB Bestuurslid NVB-HB.
Natschool: uitwisseling en hergebruik van content
INTUIT: Uitvoering en resultaten INTUIT Slotconferentie 30 januari 2008 Sake Jager, projectleider Rijksuniversiteit Groningen.
INTUIT: Naar een geïntegreerde leeromgeving Engels Jaarvergadering NUT 14 maart 2008 Sake Jager, ICT & Onderwijs Letteren Rijksuniversiteit Groningen.
Informatie- avond groep 6
Repository-demonstratie Waar doen we het allemaal voor?
Repository-demonstratie DB-ontwikkelingen, 24 mei 2007.
Citymarketing Hilversum 2006
Naam van de Auteur 7 januari 2008 IPVO Werkbijeenkomst Leermiddelenbeleid Leeuwarden Ronald Kool, relatiemanager vo 25 november 2010.
Inrichten van een dienst Weblectures
Interactieve Bèta Leeromgeving, een onderwijsvernieuwingsproject van de FNWI Nataša Brouwer AMSTEL Instituut Programmaraad ICT&O I nteractieve.
Programma ‘Gebruik ICT in de les’ 1. Eigen ervaring met gebruik ICT in de les 2. Inzet ELO voor tekstbespreking 3. Inzet ELO voor grammatica-oefening 4.
Informatievaardigheden
Seizoens- informatie (1) Seizoens- informatie (1)
Ontwerp van constructivistische leeromgevingen met ICT
E-Xperimenteren Plus Project van de Digitale Universiteit Leendert van Gastel, UvA Jan Mulder, VU , LabVIEW in Education.
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Digitalenklas: Afsluiting en Continuering Stuurgroepvergadering Sake Jager 10 april 2003.
Computers in scheikunde onderwijs Nataša Brouwer en Wolter Kaper AMSTEL Instituut NVON Congres 2002.
Van data naar kennis. Customer Case – Robeco Forms naar Apex Migratie.
Digitalenklas: Toepassing van ICT in het hoger talenonderwijs Presentatie UU Sake Jager 28 mei 2002.
Gamification. Contouren Roadmap (leren Eindhoven 2030) Drivers for change −Maatschappelijke waarde van leren −Lerende centraal −Technologie benutten Delen.
Studiedag Kindcentrum IJsselmonde 10 november 2015.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
MIT en KEI informatiebijeenkomst MIT 2016 KennisvoucherRVO Innovatie-adviesprojectSNN HaalbaarheidsprojectSNN R&D samenwerkingsproject SNN
Wat betekent dat voor huidige VWO-ers Fried Keesen University College Utrecht UU Internationale Universiteit.
Sieberdam/ROCS & KODOS
ETUDE Toetsservicesysteem
Ambassadeursnetwerk Jan Bartling, Leo Bakker 27 september 2017.
SURF-Tender 2010 : Toetsing en toetsgestuurd leren
Open Universiteit Nederland
Programma Digitale Leeromgeving
Transcript van de presentatie:

Digitalenklasconsortium Informatiebijeenkomst voor Hoger Onderwijsinstellingen Sake Jager (RUG), Alessandra Corda (ULeiden) 11 september 2003

Opzet bijeenkomst Achtergrond Opzet project Opzet project Doelstellingen en resultaten Doelstellingen en resultaten Ambities consortium Ambities consortiumPresentatie Demonstratie Ellips Demonstratie EllipsConsortium Wat levert het op? Wat levert het op? Wat kost het? Wat kost het?

Achtergrond SURF Educatief Project Looptijd: oktober 2001-december 2003 Partners: Universiteit Utrecht, penvoerder - Spaans Universiteit Utrecht, penvoerder - Spaans Universiteit Leiden - Arabisch Universiteit Leiden - Arabisch Universiteit van Tilburg – NT2 Universiteit van Tilburg – NT2 Rijksuniversiteit Groningen - Engels Rijksuniversiteit Groningen - Engels Edufocus, Rosmalen – softwareontwikkeling Edufocus, Rosmalen – softwareontwikkeling Budget: € (fl ), waarvan € (fl ) matching Website:

Doelstellingen project Universitair taalvaardigheidsonderwijs vernieuwen door gerichte inzet ICT Herontwerp TVO Herontwerp TVO DLO, Applicatie voor luisteren en uitspraak (Ellips), talenpractica, klassikaal onderwijs Ontwerp programma Ellips Ontwerp programma Ellips Opvolger Hologram, specifiek voor luisteren en uitspraak Materiaalontwikkeling Materiaalontwikkeling DLO (jaar 1) Ellips (jaar 2) Kennisdisseminatie Kennisdisseminatie Uitwisseling van informatie Gezamenlijke programmatuurontwikkeling Gemeenschappelijke inhoudsontwikkeling en ontsluiting materiaal Oprichting van Consortium

Achtergronden project Introductie Digitale Leeromgevingen Vervanging Talenpractica Inpassing/aanpassing bestaande programmatuur voor computer-ondersteund taalonderwijs Afnemende studentenaantallen, noodzaak tot samenwerking tussen instellingen bij materiaalontwikkeling Verhoging zelfwerkzaamheid studenten – betere benutting contacturen Invoering Europees Referentiekader talenonderwijs

Resultaten Herontwerp TVO bij de betreffende instellingen Applicatie Ellips Afspeelvoorzieningen via SURFNet Leerinhouden DLO Leerinhouden Ellips Ervaringen didactiek, techniek, implementatie Communicatievoorzieningen: Sharepoint, Website Nieuwe partners

Uitgangspunten TVO en ICT Student-activerend: Alle activiteiten die de student zelfstandig kan verrichten worden als zodanig geprogrammeerd DLO: Alle TVO-onderdelen, met name voor open taken, groepswerk Ellips: Luisteren en uitspraak, gesloten taken, oefenen met functies en structuren, directe feedback Face-to-face: spreekopdrachten en communicatie, soms in talenpracticum

Ambities Consortium Algemeen: Verspreiding kennis en informatie over ICT- toepassingen in de talen Verspreiding kennis en informatie over ICT- toepassingen in de talenEllips Infrastructuur (technische, personele) instandhouden Infrastructuur (technische, personele) instandhouden Uitwisseling bestaande inhouden bevorderen Uitwisseling bestaande inhouden bevorderen Nieuwe inhouden maken Nieuwe inhouden maken Uitbreidingen en aanpassingen aan programmatuur realiseren Uitbreidingen en aanpassingen aan programmatuur realiseren

Resultaten eerdere bijeenkomst 1.Mogelijkheden onderzoeken voor oprichting “Platform ICT en Talen in het Hoger Onderwijs” 2.Nadere specificatie mogelijkheden en condities samenwerking mbt Ellips

Demo Ellips Presentatie door Alessandra Corda

Inhoud samenwerking Web-gebaseerde applicatie voor talenonderwijs Uitwisseling van TVO-materiaal Gemeenschappeliijke AV-infrastructuur Gezamenlijke aanpassingen en uitbreidingen Profijt van eventuele commerciële revenuen Onderbrenging van bestaande Hologramsamenwerking in nieuw consortium Gebruik eerder ontwikkelde Holograminhouden

Kosten Exploitatie per jaar minimaal € 24000,-, excl. variabele kosten Garantie huidige 4 partners voor dit bedrag Nieuwe partners betalen € 6000 p.j., plus eenmalig € Verrekening achteraf op basis van werkelijke kosten Uitbreidingen en aanpassingen op basis begroting