|Datum 06.02.2010 faculteit gedrags- en maatschappijwetenschappen gion Hans Kuyper over Motivatie -Need for achievement -Prestatiemotivatie (PMT, PMT-K;

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Emeritus Professor Philip G. Zimbardo Geboren : 1933 in New York Internationale stem en gezicht van hedendaagse Amerikaanse psychologie Sinds 1968:
Advertisements

Jongeren over politiek
Een transnationaal huwelijk tegen alle verwachtingen in?
‘onderscheidend of inconsistent?’
Artikel over een wetenschappelijk onderzoek Gemaakt door Vicky Peers
Introductiebijeenkomst Klinische Neuropsychologie
Individuele factoren die bewustwording, behoeften en participatie in professionele ontwikkelingsactiviteiten beïnvloeden: Een model op drie niveaus over.
Sales Management 8. Motivatie en Training.
1 Enquête: Hoe 'social' ben jij online? MSN, Juni 2010.
Psychologie en energiebesparing
Divisie L&L en VELON werkgroep Gerda Geerdink.
Workshop Gamification. Doel workshop Inzicht gamification Toepassen van gamification voor eigen module.
2. Hoe ziet het onderwijs in Nederland eruit?
Jan Brekelmans & Yous van Halder Modelleren B Barry Koren
Welkom ouderavond – klas 4
Annet H. de Lange Een leven lang gemotiveerd aan het werk?
Typologie van Baumrind
KVB bij mensen met een beperking
Dual processing en het ervaren risico op hart-en vaatziekten
het welbevinden en gedrag van leerlingen.
Van: Jantine Brouwers Datum:
Werkpakket 5: Evaluaties Dirk Tempelaar. Werkpakket 5: Evaluaties Activiteiten Werkpakket 5 Aansluitmonitoren Wiskunde, Statistiek, …. Kwaliteitsonderzoek.
Klinische psychologie
Maxime Neirynck.
Synthese artikel ANOUK KETELERSINFORMATIEVAARDIGHEDEN 1BATPA3VIVES SAW KORTRIJK.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
Datum universitair onderwijscentrum groningen Presentatie onderzoeksproject TCCR, 23 juni 2009 Siebrich de Vries,
Prestaties beoordelen
Management van gedrag Hoofdstuk 5 Beloning en motivatie 1.
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
W AT ALS …. S EKSUELE EN RELATIONELE ONTWIKKELING Groep 10 Gedrags-en maatschappijwetenschappen Isabelle Rots.
Diagnostische toetsen voor het MBO
Leeftijd, Mindset en Leiderschap NIP Utrecht 12 februari 2010 Betty Dalhoeven.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
1 TEKST 6PRESTATIEMOTIVATIE EN FAALANGST VERBAND MET INTELLIGENTIE: WILLEN BENUTTEN VAN JE CAPACITEITEN, OP WELKE GEBIEDEN DAN OOK = AMBITIEUS GEDRAG,
Het hervormingsproces naar een integrale jeugdhulpverlening in Vlaanderen.
Tellen van Stemmen … FEB, Studiedag Leraren Wiskunde, 6 mei 2010 Luc Lauwers.
MAXIMAAL DRIE WOORDEN Public ONDERTITEL NAAM / AFDELING OF FUNCTIE
Lidy van der Worp (RENN4)
Diepteanalyse tbv typologieën van samenwerkingsverbanden
Rekentoets Klas 3 schooljaar Klas 4 schooljaar door J
|Datum centrum voor informatie technologie educational support & innovation 1 Jaarlijkse analyses BSA gegevens Carlien Vermue Hans Beldhuis.
Zonneboilers - baten en kosten CWL ledenvergadering 22 September 2010.
Pinksteren zondag 23 mei 2010 Handelingen 2 verzen 1 – 11 Allen werden vervuld van de Heilige Geest en begonnen op luide toon te spreken in vreemde talen,
Callcentermedewerkers.
Management en leidinggeven
HOFAM vak Organisatie & Management les 10. Motivation 2 One secret for success in organizations is motivated and enthusiastic employees The challenge.
WAT BEWEEGT JE TOT ACTIE?
Gerald Riedstra STOEIEN TUSSEN VADER EN KIND Onderzoek naar de psychometrische kwaliteiten van de Nederlandse versie van Rough and Tumble Play-Quality.
Motivatie Een samenhangend geheel aan motieven van een leerling die hem tot een activiteit aanzetten. Een samenhangend geheel aan motieven van een leerling.
Les 5 Twee weken over de sociale ontwikkeling : de ontwikkeling van het individu in relatie tot de sociale omgeving Interactie met anderen, mensen reageren.
College 3; persoonlijkheid en zelfstandigheid. Programma  Persoonlijkheid  Zelfstandigheid.
College 3; persoonlijkheid en zelfstandigheid.  Persoonlijkheid  Zelfstandigheid.
DE SCHALM EINDTOETS BASISONDERWIJS ADVISERING VO.
Lectoraat Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO) Jos Castelijns, Marja Wijnen, Mark Wouters & Willem Heldens Interactum 8 april 2011.
Zesjescultuur? Jakop Rigter Lectoraat Jeugd & Opvoeding Haagse Hogeschool.
Cursus Curriculumontwerp burgerschap mbo Marjolein Haandrikman 7 november 2012.
Taboos and desires of IM Liesbet van-Zoonen, Erasmus Universiteit.
3 Geavanceerd groeperen
De onderwijsachterstand van jongens Omvang, oorzaken, oplossingen
Motivatie September 2011 Yvonne Rijns
Burgerschap meten Bevordering van sociale en maatschappelijke competenties van leerlingen Identificatie van werkzame aanpakken en de randvoorwaarden waaronder.
Psychologie Motivatie, behoeften en waarden
Ontwikkelings psychologie
Beroepstrots: de gemotiveerde ambtenaar
Veiligheid en (cyber)pesten In het onderwijs Woensdag 6 december 2017, Universiteit Maastricht Debijeplein 1, B0.126 Korte introductie. Kleinschalig.
“(On)gemotiveerde leerlingen:
Geschiedenis Platte structuur
Het ontwerpen in vogelvlucht
Hoofdstuk 10 Procenten basis. Hoofdstuk 10 Procenten basis.
Transcript van de presentatie:

|Datum faculteit gedrags- en maatschappijwetenschappen gion Hans Kuyper over Motivatie -Need for achievement -Prestatiemotivatie (PMT, PMT-K; Hermans) -Intrinsieke versus extrinsieke motivatie -Mastery versus performance motivatie -ISM: Inventory of School Motivation (McInnerney) ISM is gebaseerd op het ‘personal investment model’ van Maehr. ISM gebaseerd op een hiërarchisch multi-dimensioneel model (8 schalen, 4 tweede orde schalen, Gmot). Gebruikt in COOL. 1

|Datum faculteit gedrags- en maatschappijwetenschappen gion 2 Elliot 2x2 model: Mastery versus Performance motivation, gekruist met Approach versus Avoidance. [Achievement goals] Dat levert vier cellen, waarvoor schalen zijn gemaakt. Maar die correleren nogal met elkaar. Nico van Yperen (RUG sociale psychologie): andere benadering, namelijk paarsgewijze vergelijking van de vier doelen. Dat zijn zes items. Indien consistentie: toewijzing aan één dominant achievement goal [DAG] Door ons ook gebruikt in COOL.

|Datum faculteit gedrags- en maatschappijwetenschappen gion COOL resultaten VO-3 (N = 7000) Niet consistent: 11.5% (ongeveer normaal) Performance Approach: 4.4% Performance Avoidance: 10.2% Mastery Approach: 45.4% Mastery Avoidance:28.6% (relatief hoog) 3

|Datum faculteit gedrags- en maatschappijwetenschappen gion 4 BBLKBLGL/TLHAVOVWO Geen Pap Pav Map Mav