|Datum faculteit gedrags- en maatschappijwetenschappen gion Hans Kuyper over Motivatie -Need for achievement -Prestatiemotivatie (PMT, PMT-K; Hermans) -Intrinsieke versus extrinsieke motivatie -Mastery versus performance motivatie -ISM: Inventory of School Motivation (McInnerney) ISM is gebaseerd op het ‘personal investment model’ van Maehr. ISM gebaseerd op een hiërarchisch multi-dimensioneel model (8 schalen, 4 tweede orde schalen, Gmot). Gebruikt in COOL. 1
|Datum faculteit gedrags- en maatschappijwetenschappen gion 2 Elliot 2x2 model: Mastery versus Performance motivation, gekruist met Approach versus Avoidance. [Achievement goals] Dat levert vier cellen, waarvoor schalen zijn gemaakt. Maar die correleren nogal met elkaar. Nico van Yperen (RUG sociale psychologie): andere benadering, namelijk paarsgewijze vergelijking van de vier doelen. Dat zijn zes items. Indien consistentie: toewijzing aan één dominant achievement goal [DAG] Door ons ook gebruikt in COOL.
|Datum faculteit gedrags- en maatschappijwetenschappen gion COOL resultaten VO-3 (N = 7000) Niet consistent: 11.5% (ongeveer normaal) Performance Approach: 4.4% Performance Avoidance: 10.2% Mastery Approach: 45.4% Mastery Avoidance:28.6% (relatief hoog) 3
|Datum faculteit gedrags- en maatschappijwetenschappen gion 4 BBLKBLGL/TLHAVOVWO Geen Pap Pav Map Mav