Projectbeschrijving MNU Presentatie Hogeschool van Amsterdam Carel Hofland 1 februari 2011
Museum
Directeur Carel Hofland Sinds 1 september 2008 Meer maatschappelijk en zakelijk rendement Liefhebber Bedrijfsvoering en financiën
Agenda 1. Het museum 2. De opdracht
Het museumverhaal Sociaal, cultureel, economisch, technologisch Modernisering van Nederland Interessante objecten
Missie Het leukste klokkenmuseum Voor breed publiek Relatie met doelgroepen
Doelgroepen Liefhebbers – Smal, maar diep – En op leeftijd Aanpalende interesse Historische interesse – Breed, maar oppervlakkiger (Onderwijs)
Het MNU: verleden Particulier museum Reddingsactie Presentatie Bezoekers
Particulier museum (1976)
De reddingsactie (1986)
Presentatie (2000)
Bezoekers
Het MNU: Heden Middelen Presentatie Events Publicaties Bezoekers
Middelen 0
Presentatie
Event
Publicaties
Bezoekers
Het MNU: Toekomst Publiek verleiden Presentatie voor bredere (jongere) doelgroep Dubbele collectie in waardige huisvesting Virtueel MNU: project met twee partners
Projectdoelstellingen Genereren van meer belangstelling Verbeteren van de communicatie Interessantere presentatie Opzetten van een specifieke dienstverlening
Belangstelling Thema, vormgeving Doelgroepen Links Tags Sociale media
Communicatie/ community Webwinkel Forums Mail Klokkenwiki Zelf virtuele tentoonstellingen ontwerpen Zelf klokken aan database toevoegen (Plaatsingsmogelijkheden voor) nieuws en links
Presentatie Huidige fysieke beperkingen overwinnen Verdieping: interessante verhalen interessant vertellen Visueel, auditief en snel
Dienstverlening Database van Nederlandse uurwerken Visueel en interactief
Opdracht HvA Belangstelling wekken – doelgroepen, tags – thema, vormgeving (tijd is beweging) – links Ontwerp nieuwe website – sociale en interactive media – twee lagen – in principe bekend: DotNetNuke en database
Afspraken