Projectbeschrijving MNU Presentatie Hogeschool van Amsterdam Carel Hofland 1 februari 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitaal sociaal huis - 25 oktober 2010 DIGITAAL SOCIAAL HUIS.
Advertisements

Kerntakendiscussie CODA is een cultuurhuis voor een groot en breed publiek. Ervaren en beleven staat centraal. Bezoekers kunnen genieten van het gezamenlijke.
Wat doet e-cultuur? Klaas Kuitenbrouwer, Kunstraad Groningen, 7 maart 2010.
De Groene Heuvel “Hof van heden en de toekomst”. Schetsen voor de toekomst.
PRESENTATIE AM GROEP SZW DAGEN 2011 Een praktijkvoorbeeld
Vind samen met Zuyd Robotics de weg
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
ACADEMISCH ERFGOED IN VLAANDEREN Een voorlopige synthese Antwerpen, 4 mei 2012.
VISIE “Techniekmuseum HEIM is een interactief belevings- en ontmoetingscentrum waarin techniek, geschiedenis en wetenschap zijn gekoppeld aan vernieuwende.
POD maatschappelijke integratie
Leren ondernemen verankeren in het onderwijs 23 mei 2012.
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
Kulturhus Olst-Wijhe: ontwikkelaar in dienstverlening Kulturhus Beraad 16 maart 2010 Kulturhus Olst-Wijhe.
E-Collage presents.
Project waardebepaling MUVERON Hengelo
Maandag 20 juni 2005Lokaal Sociaal Beleid Gent Infovergadering LSB-FORUM KINDEROPVANG (Lokaal Overleg Kinderopvang)
Erfgoedinstellingen zoals musea, archiefinstellingen, heemkundige kringen, kerkfabrieken enz. zetten de deuren open en organiseren tal van activiteiten.
Dag van de CultuurCommunicatie De marketingaanpak van het In Flanders Fields Museum in Ieper.
NEDERLANDS Uitburo  Waarom ? Waarom ? Waarom ?  Wat ? Hoe? En vooral: met wie?  Drempels maar ook oplossingen NEDERLANDS Uitburo Koudwatervrees voor.
Cultuurparticipatie bij jongeren
Transdisciplinaire projecten
Generiek beleid met oog voor detail
Werkgeversservicepunt
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
“Samen verder voor een wereld zonder aids.” Strategieplan Stop Aids Now!
TECHNIEK OP SCHOOL IN DE 21 STE EEUW SYNERGIE PROJECT BC2000 Presentatie samenwerking Buninessclub 2000.
Evenementenorganisatie
13/02/2014 Onderzoek Happy Aging 1 : De context. Wie zijn die ouderen (verschillende profielen: leeftijd, opleiding, voormalig beroep, locatie, interessen,
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Inhoud bespreking 1.Voorstelling 2.Sectorspecifiek cijfermateriaal – Belang van de cijfers – Aanpak en inventarisatie – Presentatie cijfers.
Crowdfunding en subsidies
Museum De Buitenplaats. Missie Museum De Buitenplaats is er voor iedereen: van bezoekers met liefde voor kunst, tuinen, muziek, theater en literatuur.
Bovenkamer on tour Presentatie BOJOG september 2014.
VIOT website Marjan Beneens ▪ Sabrina Carlier ▪ Caroline Michielssen
PROGRAMMATISCHE VERSTERKING SLIMME BUNDELING: PARTNERSHIP
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
ABBEYFIELD VLAANDEREN VZW
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Wetenschap voor iedereen Wetenschap toegankelijk maken voor een breed publiek Amito Haarhuis Adjunct-directeur Science Center NEMO 9 december 2015.
Tik en Tel © Uitgeverij De Klankkast, W. Boots Kenneth Wiersum KMW-Media
In samenspraak. Het gesprek tussen musea en gemeenten  Landelijk Contact van Museumconsulenten  Museumvereniging  Vereniging van Nederlandse Gemeenten.
Welkom In het nationaal gevangenismuseum. op eigen kracht.
2015 Corporate presentatie Berenschot in vogelvlucht.
20 februari Netwerk Platteland Europees landbouwfonds voor plattelandsontwikkeling: Europa investeert in zijn platteland.
Erfgoed connectie Utrecht Verjonging vrijwilligers.
De maatschappelijke betekenis van musea Onderzoek, publicatie en implementatie.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Adviesraad L&S Korte introductie & Discussie Jacqueline Bel (UHD): voorzitter Margreet Onrust (UHD): directeur onderwijs Ben Peperkamp (HL):
BIB KORTRIJK EDUCATIE & SCHOLENWERKING. #BIB KORTRIJK Onderwijs in Kortrijk: # kleuter- en basisscholen: 35 (incl. 6 BuLO/BuKO), ca kind. # secundaire.
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Tijs van Ruiten, directeur. Nationaal Onderwijsmuseum. Grootste collectie ter wereld; bezoekers in museum; bezoekers buiten museum;. Sterk.
Start WebSite LGOG Projectopzet Presentatie nieuwe Site Status en planning En verder...
Opgericht in 2004 en bestaat uit : sympathisanten, adviseurs, gidsen, experts en doeners. Mensen die op een of andere wijze ooit hun medewerking hebben.
Vuelta Westerbork februari 2010 Spaanse week Westerbork 2009.
Digitale dienstverlening gemeente Oss Resultaten van het digitaal Burgerpanel September 2012 Team Onderzoek & Statistiek.
Educatief aanbod Primair Onderwijs. Wissel tentoonstellinge n Stedelijk Museum Wat is er te zien?
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Erfgoedcentrum DiEP
Doelen behalen met activiteiten
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Tentoonstellingscatalogus of digital exhibition report?
“Klassiekers voor iedereen”
Doelen behalen met activiteiten
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Je weet welke soorten gedrukte media er zijn
Thema 20 Online zelfhulp voor cliënten (groepen)
Bibliotheek en erfgoed
Onderwijs(logistieke) landschap HAN in beweging!
Transcript van de presentatie:

Projectbeschrijving MNU Presentatie Hogeschool van Amsterdam Carel Hofland 1 februari 2011

Museum

Directeur Carel Hofland Sinds 1 september 2008 Meer maatschappelijk en zakelijk rendement Liefhebber Bedrijfsvoering en financiën

Agenda 1. Het museum 2. De opdracht

Het museumverhaal  Sociaal, cultureel, economisch, technologisch  Modernisering van Nederland  Interessante objecten

Missie  Het leukste klokkenmuseum  Voor breed publiek  Relatie met doelgroepen

Doelgroepen  Liefhebbers – Smal, maar diep – En op leeftijd  Aanpalende interesse  Historische interesse – Breed, maar oppervlakkiger  (Onderwijs)

Het MNU: verleden  Particulier museum  Reddingsactie  Presentatie  Bezoekers

Particulier museum (1976)

De reddingsactie (1986)

Presentatie (2000)

Bezoekers

Het MNU: Heden  Middelen  Presentatie  Events  Publicaties  Bezoekers

Middelen 0

Presentatie

Event

Publicaties

Bezoekers

Het MNU: Toekomst  Publiek verleiden  Presentatie voor bredere (jongere) doelgroep  Dubbele collectie in waardige huisvesting  Virtueel MNU: project met twee partners

Projectdoelstellingen  Genereren van meer belangstelling  Verbeteren van de communicatie  Interessantere presentatie  Opzetten van een specifieke dienstverlening

Belangstelling  Thema, vormgeving  Doelgroepen  Links  Tags  Sociale media

Communicatie/ community  Webwinkel  Forums  Mail  Klokkenwiki  Zelf virtuele tentoonstellingen ontwerpen  Zelf klokken aan database toevoegen  (Plaatsingsmogelijkheden voor) nieuws en links

Presentatie  Huidige fysieke beperkingen overwinnen  Verdieping: interessante verhalen interessant vertellen  Visueel, auditief en snel

Dienstverlening  Database van Nederlandse uurwerken  Visueel en interactief

Opdracht HvA  Belangstelling wekken – doelgroepen, tags – thema, vormgeving (tijd is beweging) – links  Ontwerp nieuwe website – sociale en interactive media – twee lagen – in principe bekend: DotNetNuke en database

Afspraken