Cross Media.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Cross Media.
Advertisements

Cross Media.
Activatie Platformen LED Screens buiten het stadion
Social Media marketing
Crossmedia Strategie en concept.
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
De campagne....
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Cross Media. Opleveren! •Cross Media communicatieplan 15 oktober •Campagne presentatie 4 en 5 november.
Marketingcommunicatiemix
MOBILE MARKETING. Definitie  “Alle activiteiten die men onderneemt om via mobiele toestellen met klanten te communiceren met als doel de verkoop van.
Saleskit digitale mogelijkheden LINDA.. saleskit digitale mogelijkheden LINDA.
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
 QI&feature=related QI&feature=related.
Generatie Y Een presentatie door: Wirjo Hardjono.
Marian Spier Manager Content & Communicatie International coördinator
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
Teleshopping via TV Doelgroep? Producten? Motivatie?
Cross Media. Opleveren! Cross Media communicatieplan 15 oktober Campagne presentatie 4 en 5 november.
Cross Media.
Cross Media.
Cross Media. 3 trends medialandschap 1.Anytime, anyplace anywhere (onafh. van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten). 2.Toenemende interactiviteit.
Cross Media.
Cross Media.
Cross Media.
Versus Wilde Ganzen – Nicole Hoeve – Paul Oudshoorn – Aimee Saers – Ingrid Schermers.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Goede campagne - De domste student van nederland
Cross Media.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
Aan de slag met weblogs Pierre Gorissen 14 juni 2005.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Unieke samenwerking OMI en mobiele operators Sms9009: Eenvoudig per sms naar internet op mobiel.
10 redenen om facebook zakelijk in te zetten Anne Raaymakers.
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
Serving The Planet?.
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
Project college: Promotie Jaap Evenhuis.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Using Media Blok 2 Werkcollege 1 Joyce Barnhoorn
Crossmediale Marketing Campagne
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Stand van zaken in mobiele communicatie René Zeedijk | MediaScience.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Workshop Video Marketing Roadmap naar vrijheid Anton van Schendel.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Plaats- en Promotiemix 1e klassen Ron Weijens. Presentie / Resultaten / “Gelukkigen” Lijst.
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Social Media & Sport Deel I
Welkom bij GO.
Internetmarketing en oefentoets
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
1.2 massamedia en internet
Media.
Transcript van de presentatie:

Cross Media

Mediatypen

Media mix

Televisie Grote overtuigingskracht Grote emotionele impact Sterke zichtbaarheid en bekendheid TV en mobiel goed voor interactie (BNTM, Idols, SYTCD) De kosten van een tv spot schommelen tussen de 1.000 en meer dan 25.000 euro. Afhankelijk van de kijkcijfers. Zie http://www.kijkonderzoek.nl/

Ontwikkelingen Analoog Talpa weg, PO stijgt) Webtv (Youtube, Uitzendinggemist) Digitaal (Ziggo, UPC, Tele2) Mobiele tv (KPN, Vodafone)

Radio Goedkoop (lage productiekosten) Adhoc inzetbaar B2B (mensen die in de file staan) Radio is geen zapmedium Synergie met TV Luistercijfers http://www.luisteronderzoek.nl/

Ontwikkelingen

Gedrukte media Tijdschrift (maand/week) Dagblad (actie- en introductiecampagnes) Libelle hoogste kosten, maar ook het hoogste bereik. Massabladen goedkoper Vakblad duurder Reden: doelgroepspecifieker. .

Ontwikkelingen Gratis dagbladen (Metro, Spits, dePers) Opmars nieuwssites nu.nl Nwe vrouwentijdschriften (Hapinez) Nwe mannentijdschriften (Avantgarde Men) Titels vernoemd naar persoonlijkheden (Matthijs, Sonja) Digitalisering tijdschriften breekt niet door

Wired op de iPad

Internet Interactie Direct contact door het klikken van buttons, of banners, emails en of nieuwsbrief Recente info (mits site bijgehouden wordt) Meteen aanzetten tot gedrag www.stir.nl

Internet Grote opkomst social media blogs, twitter, UGC (hyves, flickr, myspace, d.e.li.cious) Sterke groei online videoconsumptie youtube Convergentie tv en internet (www.uitzendinggemist.nl)

Mobiel Anytime anywhere Niet alleen SMS, maar ook MMS, videocontent en mobile internet Effectief in te zetten in cross media campagne Reageertijd: ontvangers reageren snel

Bioscoop Zeer impactvol medium (bereik van 91%) Multimediaal inzetbaar Reclamefilm onderdeel bioscoopbeleving http://fun.centraalbeheer.nl/film/acupunctuur

Bioscoop Bedreiging medium door internet Legaal aanbieden films op internet Introductie bij event (Ladies night, horror night)

Outdoor (Abri’s, vervoersreclame, schermen, billboards) Massamedium (ook segmentatie mogelijk) Snelle en massale bereiksopbouw Nadrukkelijk aanwezig in straatbeeld Vluchtig contact Krachtige, korte boodschap vereist veel creatieve mogelijkheden

Outdoor Technologische ontwikkelingen zorgen voor groei Abri’s en billboards blijven groeien Vrachtwagenreclame en taxireclame Urban screens

Games In-game advertising: het adverteren binnen spelletjes Advergaming: spellen die geheel rondom een bepaald product ontworpen zijn Gamercial: een combinatie van een game en commercial Viral gaming: het verkrijgen van e-mailadressen en NAW gegevens

Events Beurzen Congressen Tentoonstellingen Muziekevents Sport Manifestaties

Events Live ervaring die zorgt voor klantenbinding Beleveniscommunicatie (interactie met goed doel/product) Moeilijk meetbaar Vaak sponsor inzet (Red Bull Air race, Heineken Holland House)

WORD JOUW CAMPAGNE EEN PURPLE COW?

Huiswerk Zoek voorbeelden van cross media campagnes op max. 3 Info op www.newyorkfestivals.com www.spinawards.nl etc. Je kan ook googlen. Schrijf een scenario van minimaal half tot 1 A4, waarbij de boodschap en het creatief concept in wordt verwerkt. DAARNA maak je een keuze voor de mediamix!