ZXCVBNZXCVBN. HCI Human Computer Interaction HCI = Designing products people love to use.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Websites maken Waarom? Voor Wie? Hoe?
Advertisements

Methodisch werken met creatief-agogische middelen
Aandachtspunten voor een jeugdtraining
Blackboard Forum Observatieonderzoek 06 februari 2009 Projectgroep 7.
Door: Marvin Peters & Frank van Esch
Workshop creatief brainstormen
Zorg-op-Afstand: co-creatie centraal in aanpak Congres GGZ Centraal 2 oktober 2012 Tom Bos.
Hang je poppetje op de muur.
“Projectmanagement in het hoger onderwijs”
introductie Overzicht B4 en SBC4 evaluatie Evaluatie B3 in Questback
Workshop Testen 18 februari.
SBC Opleveren Materiaal uitdelen Introductie Voorstellen Opstellen
Opleveren –Intake-POP –IAM Brand Materiaal uitdelen –Manual blok 1 –Dummy –SBC manual & Opdracht kennismakingsgesprek –Rooster blok 1 Introductie –Propedeusejaar.
Workshop Testen 16 februari 2011
Medmec04 les 5 Engagement.
ENGAGEMENT MEDMEC 04 Les 5. Weekplanning Lesweek 1: Urban Studio Lesweek 2: Kick off en spelopdracht deel l Lesweek 3: hoorcollege gaming, geen lessen.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
Medmec04 week 7 Engagement.
Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 04 Les 7 Engagement MEDMEC 04 Les 7.
TUDelft Knowledge Based Systems Group Zuidplantsoen BZ Delft, The Netherlands Caspar Treijtel Multi-agent Stratego.
ruimte object beleving
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
Planning Dinsdag 4 september 10:00-11:30 Kick Off en Briefing Little Chicken (GDD), Butterfly Games (GAR), IJsfontein (IAD) Woensdag 5 september 11:30-13:00.
©2011 Fontys PTH/MER Eindhoven Build & Design expertisemodule SEPTOKTNOVDECJANFEBMRTAPRMEIJUNJUL OCHTEND MIDDAG COLLEGE ATELIER INHOUD AANPAK Frank van.
Openbare Jenaplanschool de Buizerd
Sanne ‘t Hooft.
moderniseren van het curriculum.
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
HGW(handelingsgericht werken) De digitale klasagenda
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
De dag van het solliciteren - introductie
User Experience Design
Emoties door Games Door: Vera Prins. “ Wat is de meerwaarde van emoties door games ?
Presentatie Bijeenkomst 3
Kick Off V1 Kernproject 09/10. Propedeuse o 20 weken o 10 teams per projectpartner o Strakke organisatie (vastgestelde presentaties) o Nog geen verschil.
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Next Generation Opdracht 1 – Concepting/grounding/interactie Opdracht Functioneel Ontwerp Opdracht 2.2 – Layar applicatie opnemen screenshots/foto’s/powerpointslides.
Tiemen, Joey, Robert, Rianne. Inhoud Onderzoek Interface kiezen SWOT Prototype Testen Resultaat.
Eindpresentatie blokoj Project in het kader van het vak “Fundamenten van MMI” Koen Leunen, Domien Schepers en Carmen Vandeloo.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Kennismakingsspel, pagina12
Samenwerken.
Hogeschool Rotterdam Communication & Multimedia Design ABV Mondeling Presenteren / jaar 1 lente ABV zomer Samenwerken Les 3: Teamspirit / Teambelang /
Game ON!. Wat gaan we doen: Introductie: wie ben ik? Inspiratiebronnen Game On! 2008.
Presentatie Fontys Pabo Limburg 30 november jaar 4C-ID model
Welkom op de informatieavond van groep 7
CMTONT01-1- Ontwerpen als dit goed doordacht is... CMTONT01-1.
ONDERZOEKSVAAR DIGHEDEN 3 Instituut voor Sociale Opleidingen.
MAGNUSKERK RESULTATEN ENQUETE AANTAL VERSPREID IN ANLOO 150.
Bijeenkomst September 2015
Wet van Fitts Toelichting bij Practicumopgave Modelleren en Programmeren voor CKI Stella Donker Toegepaste Cognitieve Psychologie Paul Fitts ( )
Op weg naar een design for all? UNIVERSEEL ONTWERP IN DE KLAS 1.
User Experience Design Rogier van der Linde, 2015.
Uitgave juni ’16 ©KNHB 28 januari 2012 Opleiding Clubscheidsrechter Plus (CS+)
Het chaotische samenwerk spel!. Samen tegen de klok Business model Spellen Uit te breiden Demo.
Anders kijken, anders doen
Computational Thinking Leren op je Eigen Niveau
What is the meaning of? Student centered learning
Realisatie en implementatie
Lezen van wedstrijd formulier NAAM: CURSUS: DOCENT: WEDSTRIJD: DATUM:
Module 6; didactisch handelen
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Van FUNdament O12 naar O13 Woensdag 15 november 2017.
3x3 evaluatie Effectief evalueren.
Les 4: Observeren Les 4:
Hoofdstuk 8 Taakcluster Strategisch support
Art& Design Leerjaar 1 Productvormgeving.
Art & Design Productvormgeving.
EEN REKENSPEL ONTWERPEN
Transcript van de presentatie:

ZXCVBNZXCVBN

HCI Human Computer Interaction

HCI = Designing products people love to use

Usability is de mate waarin gebruikers in hun omgeving met een product hun doelen effectief, efficiënt en naar tevredenheid kunnen bereiken.

Nederigheid Talent

iteratief ontwikkelen

Testen

TESTS Functionaliteit Performance Beveiliging Techniek... Usability (playability) de mate waarin gebruikers in hun omgeving met een product hun doelen effectief, efficiënt en naar tevredenheid kunnen bereiken.

Intermezzo

1. Listen to users 2. Ignore what they say ‘Expert’ review ‘User’ test

Week 1Week 2Week 3  Team opdracht Individuele opdrachten Algemene introductie Kick-off maandag 27 augustus Begeleide oefeningen  Zelfstandig werken  Bezoeken IAM-event  Op papier, studenten, docenten…  Opleveren donderdag 13/9 Opleveren maandag 10/9  Analyse vrijdag 31/8 Prototype vrijdag 7/9 U bent hier Gebruikstest Zelf 100x spelen

 Testdoel  Testvorm / Scenario’s  Proefpersonen  Prototype/Hulpmiddelen/Faciliteiten  Formulier/Vastlegging Plan van Aanpak  Preparatie  Instructie/uitleg  Observeren/Vastleggen bevindingen  Nabespreken  Evalueren bevindingen  Prioriteiten stellen  Ontwerp aanpassen  Opnieuw testen Uitvoering Voorbereiding Evaluatie

Doel Do they get it? Is het doel van het spel duidelijk? Is duidelijk wat te doen? Spelplezier Hebben de spelers plezier? Is het voor alle spelers leuk? Wordt er gelachen? Waarom wordt gelachen? Is winnen leuk? Willen de spelers winnen? Spelverloop Hoe lang duurt het spel? Zijn alle spelers actief? Is spelen spannend tot het einde? Is (te) snel duidelijk wie gaat winnen en verliezen? Is het spel vaker malen spelen leuk? Worden spelers beter bij vaker spelen? Rouleert de beurt in het goede tempo? Blijft het bord overzichtelijk? Spelregels / Tactiek Zijn de spelregels duidelijk? Worden ze goed geïnterpreteerd? Worden (alle) de tactische mogelijkheden benut? Worden tactische mogelijkheden misbruikt? Worden spelregels misbruikt? Zijn er (ongewenste) ‘short-cuts’ om te winnen? Is het mogelijk dat het spel niet eindigt? Speelt geluk de goede rol? Niet te overheersend? Verrassing genoeg? Wordt de handleiding (te vaak) gebruikt? Is aanvullende uitleg nodig? Materiaal / Inhoud Zijn er genoeg fiches? Zijn er genoeg vragen? Zijn de vragen te makkelijk of moeilijk? Zijn ze afwisselend genoeg? Vormgeving Spreekt de vormgeving/stijl aan? Wat testen? De opgestelde eisen?

Observeer de proefpersonen, stimuleer ‘hard-op-denken’ en let ook op –Head slappers –Shocks –Inspiration –Passion –Vocabulary –Bugs

Prioriteit hebben: 1.Show stoppers / Concept flaws 2.Quicks wins / Low-hanging fruit

 Testdoel  Testvorm / Scenario’s  Proefpersonen  Prototype/Hulpmiddelen/Faciliteiten  Formulier/Vastlegging Plan van Aanpak  Preparatie  Instructie/uitleg  Observeren/Vastleggen bevindingen  Nabespreken  Evalueren bevindingen  Prioriteiten stellen  Ontwerp aanpassen  Opnieuw testen Uitvoering Voorbereiding Evaluatie

FundamentenLuchtiger (1 st edition)

HCI Human Computer Interaction

Aanwezigheid bij 1 e college ideeontwikkeling is verplicht (vrijdag 21 september)