Cross Media.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Cross Media.
Advertisements

Cross Media.
Digital Playground Programma workshop 4 april
Crossmedia Strategie en concept.
BUREAU VOOR i-COMMERCE
ontwerp - beheer - analyseer
De campagne....
Vandaag: Hoofdpunten van behandelde stof Opbouw rapport?
Cross Media. Opleveren! •Cross Media communicatieplan 15 oktober •Campagne presentatie 4 en 5 november.
BattleBots The school battle.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
ICT-Strategie politie Onderzoek Apps4Cops. 2 STRATEGIE CTO-code: R a 1. Device onafhankelijk ICT-strategie politie Any Device 1. Device Onafhankelijk.
Mark, Sven & Marcel (IAMstreet)
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Briefing V1, blok 3 Case CC.
NAAR DE VAKANTIEBEURS Communicatie rondom de Vakantiebeurs.
Marian Spier Manager Content & Communicatie International coördinator
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
Wereldwijde bekendheid Interessant merk sportiviteit
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
Cross Media. Opleveren! Cross Media communicatieplan 15 oktober Campagne presentatie 4 en 5 november.
Cross Media.
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media.
Cross Media. 3 trends medialandschap 1.Anytime, anyplace anywhere (onafh. van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten). 2.Toenemende interactiviteit.
Cross Media.
Cross Media.
Cross Media. Rondje! Waar heb je stage gelopen? Wat heb je gedaan tijdens je stage ?
Cross Media.
Versus Wilde Ganzen – Nicole Hoeve – Paul Oudshoorn – Aimee Saers – Ingrid Schermers.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Marketing Werkgroep 6.
Van mediatypes naar mediastrategie
Using Media ’09/’10 Blok 2 Werkcollege 1. OPDRACHT 1-Presenteer je magazine Iedereen heeft 1 minuut om het magazine te presenteren (40 minuten) Bladerkwartier;
Cross Media.
Advergames Door: Max van Zeeland, Jeroen Hoebe, Michael Nigbur, Jesse Eikema, Rick Borgeld.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki: In.
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Public design – Concept 2 Pascal Burggraaf Pim Donkerlo Joris van Laernhoven Wakker worden!
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Crossmediale Communicatie
Citymarketing Hilversum 2006
MedMec01-2 Les schema per week
Media en de massa.
Serving The Planet?.
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
Project college: Promotie Jaap Evenhuis.
Cross Media. Functies binnen team Strategie Voorbereiden van debriefings Op de hoogte blijven van (markt) ontwikkelingen van klanten / concurrenten Adviseren.
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Proces presentatie: StopBS Karst Hoogsteen & Tim Joosten.
Using Media Blok 2 Werkcollege 1 Joyce Barnhoorn
Crossmediale Marketing Campagne
Spaar ze allemaal, want jou sparen ze niet! Mike Wolffgramm & Jesse Holle Klas: Blauw.
Using media Lisette Immink Pieter Versluis Anne Draper Tom Horn.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Cross Media. Vandaag Creatieve ontwikkeling Het kruisbestuivingselement – het mediumspecifiek naar elkaar verwijzen binnen een concept Hier onderscheidt.
Cross Media. Opdracht 40 min In 2, of 3 groepen bij elkaar Flipover, stiften, post it’s Blauw positief, rose negatief Presentatie per groep aan andere.
Voorlopig plan trends Waar zijn we achter?  Resultaten desk  Mening van experts Wat hebben we bedacht?  Het idee Vragen?
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Reclame Masters | Ik en reclame!
MOBILITY OF THE FUTURE 12 – 14 oktober m² 3 dagen Brussels Kart Expo (Groot – Bijgaarden) Studenten, professionals, beleidsmakers, onderzoekers.
Direct 3. Direct Marketing Media
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Transcript van de presentatie:

Cross Media

Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan Moodboard Campagne Uitwerking concepten (5 media) Individueel (media diary/Picnic)

Terugblik Verschuiving Medialandschap Wat is Cross Media? Doelgroep, doelstelling,strategie Case DAG

3 trends medialandschap Anytime, anyplace anywhere (onafh. van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten). Toenemende interactiviteit Grenzen tussen media vervagen

Creatieve ontwikkeling Vandaag Creatieve ontwikkeling

Cross Media kruisbestuiving van verschillende media zoals theater, film, televisie, radio, print, internet, games, mobiele devices en live-events, waarbij de verschillende media informatie communiceren, die deel uitmaken van een overkoepelende boodschap.

Goed doel het kruisbestuivingselement – het mediumspecifiek naar elkaar verwijzen binnen een concept hier onderscheidt crossmedia zich van multimedia.

TV + Print (picnic) PICNIC Full colour advertentie in bladen (verdere uitwerking informatie) TV Commercial (trekken van aandacht) hartje verbindend element Media versterken elkaar PICNIC

TV + Radio Visual transfer Bij het horen van het geluid van de tv-commercial op de radio ziet de luisteraar de bijbehorende beelden (jingle, liedje, stem van bn’er) TV (thuis bekeken) Radio (onderweg naar het werk) Radio commercial tv commercial

TV + Internet TV (aandacht trekken voor het product) met verwijzing naar de homepage. Internet (alle informatie over het product) wakker worden TMF

Creatief concept Moet passen in de belevingswereld van de consument en bij de identiteit van het merk

Creatief concept Op basis van strategie en propositie wordt een creatief concept ontwikkeld.

CM in de praktijk sms billboard

fotomarketing-actie. Foto’s in diverse steden in Nederland terug te vinden een speciale actiesite. favoriete zomermoment toevoegen prijzen winnen. ecards van de foto te sturen naar vriendinnen stemmen krijgen en winnen. viral marketing-effect print, radio en banners

Oplossing problemen in de klas met mobieltjes. Mobigags is een unieke artistieke mogelijkheden van het mobieltje verkent en de deelnemers prikkelt tot creatief gebruik van hun gadget. www.mobigags.nl

Pepsi heeft deze poster mét geluid verspreid in de metro van Toronto en Vancouver. Als je je oordopjes inplugged in het kleine gaatje, beschik je over volledig werkende audio functionaliteit

Callucci the game gamecommercial, een nieuwe manier om het publiek te bereiken. De eerste commercial waar de kijker in een game mee verder kan www.vrouwenrijdenbeter.nl www.mannenrijdenbeter.nl Battle of the sexes. Introductie nieuw verzekeringsproduct.

Creatief proces Probleemherkenning. (het waarnemen van de situatie, marcom doelstelling) Voorbereiding informatieverzameling, onderzoeken,experimenteren en nadenken. Incubatie (probleem laten rusten) Iluminatie (Eureka! Het creatief idee) Uitwerking concept

Presentatie moodboards Bespreking creatief concept Volgende week Presentatie moodboards Bespreking creatief concept

Vragen?