Branding en Design Soorten bedrijven en identiteiten Enerzijds zijn er verschillen tussen bedrijven onderling, onafhankelijk van hun grootte, op basis.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Advertisements

Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Parc Spelderholt & SBNE- Beekbergen
Sjiera de Vries Sociale Innovatie en het benutten van verscheidenheid.
Hoe presenteer ik mij in de markt Mijn website als visitekaartje
Careport Een nieuw zorg en gezondheidsconcept.
Opbrengstgericht werken, communicatie en besluitvorming Masterclass 1 april 2011 Monique Rosens Consultancy 1.
Het OSB-KEURMERK: de start Roadshow Amsterdam, 10 april
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Dynamisch samenwerken op een stabiele bodem Bijeenkomst - West Brabant- Cees Hamers.
waarom dit boek? Afsluiting 10 jaar Randstad Award Groeiend belang van employer branding Stand van zaken Tijd om thema te verdiepen De echte arbeidsmarkt.
Paul Steinhauser Slot Zeist 12 maart 2008 HET VORMMERK DE TECHNIEKRESTRICTIE.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
- - - Social Media.
Inleiding in de Marketing
Werkgroep Monitoren Introductie en oproep H. Treffers – Veldkamp 23 november 2010.
Geïntegreerde Communicatie
Onderzoekscompetentie
Sociale media in de mix Wat zijn sociale media en hoe neem je ze mee in je marketing- communicatiemix Serge van Rooij Marieke Karssen
Werkloosheid Nadelen en voordelen.
ECHTSCHEIDING & KINDEREN De onderhoudsbijdragen voor kinderen.
ECHTSCHEIDING & KINDEREN De onderhoudsbijdragen voor kinderen.
Interaction design: structuur en gedrag
Samenwerken en netwerkvorming Brede School 16 mei 2008 Rita L’Enfant
Zorgbedrijf Antwerpen Een nieuwe organisatie, werken aan een nieuw imago.
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
Secundaire data en online databases
“Packaging Your Future”
= de visuele presentatie van een organisatie
Gedrag in organisaties, 10e editie
Gedrag in organisaties, 10e editie
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2009 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
Co-schap huisartsgeneeskunde Je naam datum
Product Product = goed of dienst Kernproduct = oplossing
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent xxxx.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
Zonnekeur Installateur Solar days 2014, Wageningen Gerard van Amerongen Stichting DEPK 1.
Business Marketing Management
Van de juridisch dienstverlener
Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?
Een uitgestoken hand eerst ontvangen en dan geven de collecte is uiting van dankbaarheid; ‘offer der dankbaarheid’ tijd, geld en aandacht voor hen die.
Welkom bij Pyoen Specialisatie in strategie ontwikkeling en communicatieaanpak Verbindt organisatiebeleid en de communicatiestrategie Praktische vertaling.
DE STRIJD OM HET GOEDE IMAGO Oscar van Velsen, Charlotte Coenders & Robin van Maris. WG09, Martijn Vlug, Corporate Commmunicatie.
Toepassing PAF Maatschappijen- Producten, Formules, Commerciële programma’s.
Marketingoriëntatie Hoofdstuk 3 Markt en vraag
Producten & Werkprocessen
Ster van Succes.
Merkenbeleid HBO5.
Peter Klosse, Emily Teunissen & Tom Keller Kennis in Bedrijf, 27 november 2014.
Logo’s en kleurgebruik
Medmec04 les 1 Engagement.
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Visie & Strategie.
Corporate Communicatie
Succesvolle bedrijven © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv.
Elementaire bedrijfskunde
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1
Ip4inno 1 A.Auteursrecht B. ‘Reputatie’ en merken in het Angelsaksisch recht C. Niet-geregistreerde modellen D. Halfgeleidertopografierecht.
Faculteit Economie & Bedrijfswetenschappen FEB Cel Corporate Relations Sessie Werkveldgerichtheid – dinsdag 15 maart 2016.
Inleiding Communicatiekunde Hoorcollege 4 Corporate Communication.
Claire van Emmerik. Hoe zet je een stad op de kaart door middel van citymarketing? Deel 1  Het gebruik van citymarketing Deel 2  Dordrecht: Het citymarketingbeleid.
De marketing van kennis
Uw wereld draait door Logius 9 mei 2017
Kostprijsberekening bij stukproductie
Toetsen van verschillen tussen twee of meer groepen
Uitvindingen.
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Branding en Design Soorten bedrijven en identiteiten Enerzijds zijn er verschillen tussen bedrijven onderling, onafhankelijk van hun grootte, op basis van hun activiteiten. Grosso modo bestaan er aldus productgerichte bedrijven (bv. Bic), dienstverlenende bedrijven (bv. PricewaterhouseCoopers), combinaties van beide vorige (bv. IBM), organisaties (bv. Kerk in Nood) en instanties (bv. het leger). Anderzijds kunnen we, ook binnen het gegeven van corporate identity zelf, enkele soorten onderscheiden. De puurste vorm van corporate identity is de 'Monolitische Identiteit', wanneer het bedrijf of de organisatie één enkele naam en vormtaal gebruikt doorheen al haar activiteiten (bv. Shell, BMW, Davidoff,...). Wanneer een instantie meerdere activiteiten of producten met elk hun eigen naam en afgeleide vormtaal, visueel verbindt met het merk zelf, spreken we van een 'Onderschreven' of Endorsed Identity (bv. Het leger met al haar verschillende divisies,...) In het geval dat een organisatie of bedrijf als koepel dient voor een verzameling van verschillende activiteiten of producten met elk hun unieke vormtaal, spreken we van een 'Merk Identiteit' of Branded Identity. De koepelonderneming koppelt in dat geval louter haar naam aan de onderliggende producten (bv. Unilever, Procter&Gamble,...).

Branding en Design Co-branding:

Namen: Betekenisvol Onderscheidend (= minder dan hits met soortgelijke termen Juridisch claimbaar Positief works/cases/producten/3093/oppo.rd.htmlhttp:// works/cases/producten/3093/oppo.rd.html

Namen: Oprichter als kern Beschrijvend (voordeel = nadeel) Kunstmatig (Paul van Dijck) Metafoor (Patagonia) Acroniem (KLM) Spellingsgegoogel (gegoochel) –combinaties

Branding Taglines: slogan, mantra, companystatement Gebiedend, beschrijvend, uitdagend, specifiek of een superlatief Belofte > < emotie