Kick Off V1 Kernprojecten 08-09 Welkom!. “Ontwikkel het beste interactieve concept voor je projectpartner en werk dit uit tot een demo” “Wees onderzoekend,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gent, scheppende stad Gent 2020 Stadscongres VGC 25 februari 2009.
Advertisements

Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
College wk 2 ‘onderzoek’ V1 Kernproject. 1.Belang van onderzoek 2.Onderzoeksmethoden 3.Aanpak & output 4.Over de Debriefing Vandaag:
Eindwerk zesde jaar.
College wk 2 ‘onderzoek’ V1 Kernproject. 1.Belang van onderzoek 2.Onderzoeksmethoden 3.Aanpak & output 4.Over de Debriefing Vandaag:
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
BattleBots The school battle.
> Volgende week krijgen jullie het eindcijfer > Beoordeling uitsluitend door opdrachtgever > Voor begin pitch: lever in pitchdocument en reflectie (met.
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
V2 Kernprojecten Kick Off. Resultaten projectenmarkt Definitieve teamindeling bekend (komt zsm op intranet) Aantal studenten niet aanwezig.
Briefing V1, blok 3 Case CC.
Team 1. Colin Teamleider & Marketeer Pepijn Designer & Programmeur.
V1 Kern Technologie & Innovatie Hoorcollege 1: Introductie.
SBC blok 3 TDI 2011.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 februari 2009.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 06 maart 2009.
Plan van aanpak Homechasers.
Projectweek.
1 Introductie eerste jaarsstudenten 2007
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
Kernproject V1 College 1 9 februari 2009 Instituut voor Interactieve Media.
BO case BO case > PM vaardigheden Projectmanagementvaardigheden > manage je team in het V1project Tijdens deel 1 van de BO case maakt de student.
Projectmanagement (SBC) 19 november 2009
Marketing Werkgroep 6.
De strategie van een webconcept
Programma maandag 31 januari 2011: Kick Off V1 Kernproject (blok 3) &
Van mediatypes naar mediastrategie
V1 stage - Blok 4.
Using Media ’09/’10 Blok 2 Werkcollege 1. OPDRACHT 1-Presenteer je magazine Iedereen heeft 1 minuut om het magazine te presenteren (40 minuten) Bladerkwartier;
Opleveren –Intake-POP –IAM Brand Materiaal uitdelen –Manual blok 1 –Dummy –SBC manual & Opdracht kennismakingsgesprek –Rooster blok 1 Introductie –Propedeusejaar.
ZXCVBNZXCVBN. HCI Human Computer Interaction HCI = Designing products people love to use.
IAM V2 Trendanalyse 6 sept 2007 Intro. IAM - HvA Trendanalyse Vandaag Relevantie > waarom doen we dit Relatie met V2 kernproject IAM themalijnen Toetsing.
Medmec04 les 3 Engagement.
Engagement MEDMEC 04 Les 8 Welkomstwoord Voor CMI-MEDIA 1.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Herkansing MedMec Q3 co creatie 15 en 16 juli 2009 De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
ENGAGEMENT MEDMEC 04 Les 5. Weekplanning Lesweek 1: Urban Studio Lesweek 2: Kick off en spelopdracht deel l Lesweek 3: hoorcollege gaming, geen lessen.
Medmec04 les 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Wiki: Medmec04 les 5 Engagement The game called life
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 04 Les 7 Engagement MEDMEC 04 Les 7.
Who are stakeholders? Financiele gegevens? Omroep?
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Samenwerking HBO en bedrijfsleven
ICT in het Onderwijs bij TBM
Wie zijn wij? Oprichters: Tarik en Fatima Begeleiders Juniorbegeleiders Deelnemers.
Planning Dinsdag 4 september 10:00-11:30 Kick Off en Briefing Little Chicken (GDD), Butterfly Games (GAR), IJsfontein (IAD) Woensdag 5 september 11:30-13:00.
Het portfolio van een Educatief Multimediaal Ontwikkelaar
Blancko Rutgers Nisso Groep
Da Vinci College ontwerpen Programma 8 maart
© Alert Management Consultants Slim Werk Vinden Programma.
HvA – School voor interactie HvA IAM Projectmanagement 9 Februari 2009 Projectmanagement is in het kort: Vooruitkijken tot het eind vh project Mensen en.
‘Van mini-PW naar PW en verder’
Interactieve Media Kick Off V2 Kernproject. Onderwerpen Kick Off o Intro o Doelstellingen V2 Kernproject o Organisatie o Werkplekken o Deliverables o.
Kick Off V1 Kernproject 09/10. Propedeuse o 20 weken o 10 teams per projectpartner o Strakke organisatie (vastgestelde presentaties) o Nog geen verschil.
Cross Media. Functies binnen team Strategie Voorbereiden van debriefings Op de hoogte blijven van (markt) ontwikkelingen van klanten / concurrenten Adviseren.
IAM  V1 Kernproject Week 7. IAM - HvA Programm Case team Anneton 2 einddeliverables De begroting.
Team Creja. Wie zijn wij? Renske BorstProjectleider Amber QualmVormgever Jill de LeeuwVormgever Christopher PendersMarketingman Eliel VicenteProgrammeur.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
BBM workshop Educatie & Jeugdbeleid 20 april 2015 Tilburg.
MOBILITY OF THE FUTURE 12 – 14 oktober m² 3 dagen Brussels Kart Expo (Groot – Bijgaarden) Studenten, professionals, beleidsmakers, onderzoekers.
Stappenplan modulebeschrijvingen schrijven
Netwerkweek Health and Happiness 3 t/m 7 December
Maak Maar Duidelijk!.
Verwevenheid school- en gezinsproblematiek bij thuiszitters
Transcript van de presentatie:

Kick Off V1 Kernprojecten Welkom!

“Ontwikkel het beste interactieve concept voor je projectpartner en werk dit uit tot een demo” “Wees onderzoekend, creatief, slim, kritisch, professioneel, eigenwijs, zelfstandig, etc…!”

Overzicht Blok 3 (maandag 2 februari t/m vrijdag 3 april 2009) In totaal 7 STP te behalen (ong. 2,5 dag per week werken aan het project) In totaal 6 klassen en 6 projectpartners  per projectpartner 5 à 6 multidisciplinaire teams van gemiddeld 5 studenten (BO/CC/TDI)

Leerdoelen Multidisciplinair samenwerken vanuit meerdere beroepsrollen Markt-, doelgroep- en gebruikersonderzoek uitvoeren. Toepassen van doelgroeponderzoek / gebruiksinterviews en testen (usability lab) Integreren van de 6 IAM-themalijnen: Human factors, Ontwerpen, Productie, Communicatie, Management en Samenleving Strategisch denken en creatieve, interactieve concepten ontwikkelen Concepten uitwerken, visualiseren en verwerken in demodesign Inzicht in de financiële kant van het project Overtuigend presenteren, documenteren en archiveren

Indeling Blok 3 Week 1 – 2Bezoek projectpartner + Teamrollen/(de-)briefing Week 3Onderzoek-/Ideefase Week 4Roostervrij (krokusvakantie) Week 5 – 8Uitwerkings-/Productiefase Week 9Toetsweek + eindpresentatie Week 10Feedbackweek

Organisatie Conceptontwikkeling vereist creatieve vrijheid maar.... Planmatig werken olv de projectleider Individuele & teamverantwoordelijkheid Elke week deliverables toonbaar op tafel Tijdsbesteding: ruim 2 dagen per week p.p. Gebruik de kennis uit voorgaande vakken!

Deliverables 1. Briefing 2. Debriefing (Peter Buis) 3. Onderzoek (Anton Fielmich) 4. Ideeën (André Hoogendorp) 5. Concept / Design (Robert Crain) 6. Usability / Testing (Marjolijn Ruyg + Fons van Kesteren) 7. Presentatie demo (Marjolijn Ruyg + Fons van Kesteren

Beoordeling De individuele eindbeoordeling van het V1 Kernproject bestaat uit de volgende vier onderdelen: 1. Individuele eindbeoordeling uit het teamassessment 2. Beoordeling van het eindproduct 3. Tentamen Projectmanagement 4. Tentamen Concepting Alle onderdelen moeten tenminste met een voldoende worden afgesloten om in aanmerking te komen voor de zeven studiepunten voor het V1 Kernproject (5) en PM (2).

Briefing Zoveel mogelijk opschrijven en vragen! Deze week! Toelichting op de briefing door projectpartner Neem een USB-stick mee voor aanvullende info Vragen stellen / indrukken uitwisselen Afspraken maken voor conceptpresentatie (week 5)

vragen over: Groepsindeling (studenten die gestopt zijn etc…) Doubleringen Herkansingen Naam niet in lijst …  kom straks even langs bij Peter en/of Mattijs

Voorbeeld V1 Kernproject Opdrachtgever/projectpartner: MTV (TMF) Opdracht / briefing Bedenk een interactief concept voor TMF dat aansluit bij de doelgroep, waarbij de nadruk ligt op interactiviteit en user-generated content. “MTV Networks wil haar merken TMF, Nickelodeon, MTV en The BOX Comedy steeds weer op een verassende manier positioneren. Daarbij willen ze gebruik maken van de nieuwste ontwikkelingen en het liefst een combinatie daarvan, zolang de nadruk maar ligt op de interactiviteit.”

Strategie / concept Een “interactieve” bus met zes beginnende rappers rijdt drie maanden langs uitdagers voor rap battles in strijd om meer bekendheid. Ze dagen heel Nederland uit om hen te ‘battlen’. Als iemand een battle wint dan mogen ze hun plaats in het busje overnemen. Aan het eind komt er een finale tussen de zes rappers die het langst in de bus zaten en de winnaar daarvan wint een platencontract. De bus en het (web)programma wordt in grote mate beïnvloed door user generated content (stemmen op je favoriete rapper) en interactieve elementen. Met dit concept spelen wij in op de nieuwe ‘urban’ positionering van TMF.

V1 projectpartners Dropstuff 2. Vandejong 3. SME Omroep 4. Concept Industries 5. Fabrique 6. Amsterdam FM – D’ROP

Dropstuff.nl

Vandejong

SME Omroep

Concept Industries

Fabrique

Amsterdam FM – D’ROP

Overzicht Briefings ProjectpartnerBriefingLocatie DropstuffVrijdag 6/2 om uurBij projectpartner Concept IndustriesWoensdag 4/2 om uurBij projectpartner VandejongWoensdag 4/2 om uurBij projectpartner SME OmroepWoensdag 4/2 om uurBij projectpartner Radio D’ROPVrijdag 6/2 om uurBij projectpartner FabriqueWoensdag 4/2 om uurBij projectpartner