Using Media ’09/’10 Blok 2 Werkcollege 1
OPDRACHT 1-Presenteer je magazine Iedereen heeft 1 minuut om het magazine te presenteren (40 minuten) Bladerkwartier; snuffel door de magazines die anderen hebben meegenomen en die mogelijkerwijs interessant zijn voor jouw projectdoelgroep (15 minuten)
Korte pauze
OPDRACHT 2 Zoek 4 mensen met dezelfde opdrachtgever( Sivananda, wonder. W!games). Bespreek met elkaar de debriefing de missie en doelstellingen. Bediscussieer de verschillen met elkaar. Maak aanpassingen Bespreek de deadlines en de succesfactoren met elkaar.
Huiswerk, manier 1 Onderzoek de mediastrategie van de ‘concurrenten’ Welke campagnes hebben zij recent gevoerd? Van welke communicatiemiddelen hebben ze gebruik Gemaakt? Hoe werken deze communicatiemiddelen met elkaar samen (in de campagne)? + Onderzoek de mediaconsumptie van de doelgroep Welke tv- en radioprogramma’s zijn populair bij de Doelgroep? Welke magazines lezen ze? Welke apps zijn favoriet? + Week- opdracht 2
Huiswerk, volgens manier 2 Onderzoek de interactieve mogelijkheden van jouw case. (let op: innovativiteit wordt gewaardeerd!) Kies de 3 beste (en meest vernieuwende)toepassingen en werk deze verder uit. Maak duidelijk op welke manier de doelgroep kan profiteren van jouw technische toepassing. Maak voor ieder idee een eenvoudig storyboard(=3xstoryboard). + Week- opdracht 2
UITLEG WEEKOPDRACHT 2 De activiteitenagenda van jouw doelgroep Verzamel 15 bijzondere/interessante agendapunten voorjouw Doelgroep. Het betreft een agendapunt voor in de komende 12 maanden. Denk aan: lezingen, congressen, lanceringen van producten, experiences/events, bijzondere feestdagen, Concerten, sportactiviteiten etc etc Let op: het mogen geen mainstream agendapunten zijn. Ze moeten heel specifiek interessant zijn voor jouw doelgroep.
Lesschema WEEK Week 1 (31-08) Week 2 (07-09) Week 3 (14-09) Week 4 (21-09) Week 5 (28-09) Week 6 (05-10) Week 7 (12-10) Week 8 (19-10) VAKANTIE VAKANTIE VAKANTIE VAKANTIE VAKAN Week 9 (26-10) Week 10 (02-11) Herkansing Eindpresentatie WERK- COLLEGE Kiezen case + debriefing + missie + doelstelling + succesfactoren Bespreken & inleveren huiswerk + Q&A Bespreken & inleveren huiswerk + Q&A Bespreken & inleveren huiswerk + Q&A Bespreken & inleveren huiswerk + Q&A Bespreken & inleveren huiswerk + Q&A Bespreken & inleveren huiswerk + Q&A Eind- presentaties HOOR- COLLEGE Media en verleiding en overtuiging Mediastrategie Media en ethiek Media en psychologie x HUISWERK VOOR VOLGENDE WEEK (MANIER 1) Onderzoek core business opdrachtgever + Onderzoek doelgroep opdrachtgever + Week- opdracht 1 Onderzoek mediastrategie concurrenten + Onderzoek mediaconsumptie doelgroep + Week- opdracht 2 Creatief concept + Mediamix + Week- opdracht 3 Budget- verdeling + Prognose effectiviteit + Week- opdracht 4 Visuals + Week- Opdracht 5 Strategisch einddoc. Versie 1 + Week- Opdracht 6 Power Point + Strategisch einddoc. Versie 2 x HUISWERK VOOR VOLGENDE WEEK (MANIER 2) Onderzoek core business opdrachtgever + Onderzoek doelgroep opdrachtgever + Week- opdracht 1 Voorstel voor interactieve toepassingen voor oprachtgever + Week- opdracht 2 Creatief concept + Story board versie 1 + Week- opdracht 3 Functioneel ontwerp toepassing + Week- opdracht 4 Uitwerking Toepassing Versie 2 + Week- Opdracht 5 Showreel versie 1 + Toepassing Versie 2 + Week- Opdracht 6 Toepassing werkend + Showreel final version Herkansing gemiste week opdracht LITERATUUR VOOR VOLGENDE WEEK x