Cross Media.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Cross Media.
Advertisements

Cross Media.
Campagne ‘Roken kan echt niet meer’ Roy Meerburg, projectleider RookvrijNL NCVGZ 4 april 2013.
Crossmedia Strategie en concept.
Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
De campagne....
Cross Media. Opleveren! •Cross Media communicatieplan 15 oktober •Campagne presentatie 4 en 5 november.
Mark, Sven & Marcel (IAMstreet)
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Briefing V1, blok 3 Case CC.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
MCM WEEK 7 oktober 2013 HFTST 7 & 8 e.v..
Marian Spier Manager Content & Communicatie International coördinator
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
COMMUNICATIEMIX van een onderneming
Sociale media in de mix Wat zijn sociale media en hoe neem je ze mee in je marketing- communicatiemix Serge van Rooij Marieke Karssen
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
Kernproject V1 College 1 9 februari 2009 Instituut voor Interactieve Media.
Cross Media. Opleveren! Cross Media communicatieplan 15 oktober Campagne presentatie 4 en 5 november.
Cross Media.
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media.
Cross Media.
Cross Media.
Versus Wilde Ganzen – Nicole Hoeve – Paul Oudshoorn – Aimee Saers – Ingrid Schermers.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Marketing Werkgroep 6.
Cross Media.
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
Cross Media.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit Herfst les 4.
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
MEDMAR Werkcollege 4, jaar 1, Herfst
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Let’s get started Marketing? Marketing!
Anita Meulenbroeks Mannus Menting
Crossmediale Communicatie
Mediales 1 Overdragers van informatie. Bijvoorbeeld internet, televisie, krant, tijdschrift.
Wat is een campagne? Kort gezegd; een campagne is het ondernemen van acties en eventueel producten uitdelen om een product, idee of persoon te promoten.
Media en de massa.
Agenda Wat is het campagne idee / concept? Welke media worden ingezet?
Project college: Promotie Jaap Evenhuis.
Cross Media. Functies binnen team Strategie Voorbereiden van debriefings Op de hoogte blijven van (markt) ontwikkelingen van klanten / concurrenten Adviseren.
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
Using Media Blok 2 Werkcollege 1 Joyce Barnhoorn
U wilt ROI? Echt? MAGAZINE MEDIA UPDATES 02. Definitie ROI De verhouding tussen uw investering en uw resultaat.
Strijd Zonder Strijd geen ontwikkeling Onze redactie.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Cross Media. Vandaag Creatieve ontwikkeling Het kruisbestuivingselement – het mediumspecifiek naar elkaar verwijzen binnen een concept Hier onderscheidt.
Cross Media. Opdracht 40 min In 2, of 3 groepen bij elkaar Flipover, stiften, post it’s Blauw positief, rose negatief Presentatie per groep aan andere.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Evaluatie campagne “Twaalfde Man” Agenda Twaalfde man in vorm –Media (Mindshare) –Concept en plan –Budget –Timing –Partners Campagne 2015.
Inleiding Communicatiekunde Hoorcollege 4 Corporate Communication.
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Welkom havo 3..
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Transcript van de presentatie:

Cross Media

Terugblik Verschuiving Medialandschap Wat is Cross Media? Doelgroep Doelstelling Strategie Instrumenten Creatief concept

Cross Media kruisbestuiving van verschillende media zoals theater, film, televisie, radio, print, internet, games, mobiele devices en live-events, waarbij de verschillende media informatie communiceren, die deel uitmaakt van een overkoepelende boodschap.

Wat lever je op? Campagne en actiesite (presentatie) Campagne is crossmediaal Actiesite (5 pagina’s content!) is conform CC case incl. UCG/social media component. Belangrijk: Actiesite (interactie en merkbeleving) Campagne (Kruisbestuiving van media, maar wel doorlopend verhaal!)

Wat lever je op? Plan: goed overzicht met argumentatie. Tentamen Bij alle punten stel je als groep de vraag: Waarom (merkbekendheid, positionering, mediumtype)????? 1 pagina per hoofdstuk, mag iets meer, maar niet te veel!!! Tentamen Theorie uit hoorcollege en boek

Van oude naar nieuwe mediaplanning Vroeger: keuze tussen mediatypen Nu: keuze combinatie belangrijk Uit: boek Mediasynergie prof. Fred Bronner

Mediatrends Overvloed aan media (verviervoudigd) Fragmentatie (meer tijdschriften, meer tv-kanalen, meer internetsites, meer radiostations) Meer media tegelijk (consumptie en multitasking)

Aandacht doelgroep verspreidt over veel media Conclusie? Gevecht om aandacht! Aandacht doelgroep verspreidt over veel media Conclusie?

Cross Media

Mensen worden geconfronteerd met steeds meer reclameboodschappen Gevolg: Adverteerders schreeuwen harder Consumenten gaan meer ontwijken

Cross Media Vanuit de mc doelstelling, propositie (productvoordeel, idee), concept (=creatieve uitwerking) moet de BOODSCHAP in de verschillende mediumtypen DUIDELIJK ZIJN, ELKAAR ONDERSTEUNEN, CONSISTENT, COMPLEMENTAIR EN AFGESTEMD ZIJN OP DE DOELGROEP.

MC-doelstellingen Categoriebehoefte Merkbekendheid/ Merkkennis Gedragsfacilitatie Gedragsintentie Gedrag Tevredenheid Voor de koop: Acquisitiedoelen Tijdens de koop Na de koop

Media mix

Guerilla inspiratie http://socialmediatoday.com/SMC/39359

Denk na over mobiel internet! Ander design voor actiesite Startpagina Roddels Telegraaf

Mobile advertising (inter (actie)

Cross Media campagnes De praktijk

INZET VAN MEDIA MOET EFFECTIEF ZIJN. DUS NIET HOE MEER HOE BETER. CROSS MEDIA INZET VAN MEDIA MOET EFFECTIEF ZIJN. DUS NIET HOE MEER HOE BETER.

Cross Media effect De volgorde waarin media in een bepaald medium wordt ingezet is bepalend voor het effect

Doelgroep verbreding (bereikseffect) Er worden verschillende mediumtypen ingezet, omdat met één mediumtype niet de gehele doelgroep kan worden bereikt

Gamma Case Hoger opgeleiden via kranten Lager opgeleiden via h-a-h kranten

Cup-a-soup Televisie bereikt mensen thuis Radio bereikt mensen onderweg en op de werkplek http://www.cupasoup.nl/index2.php

Herhalingseffect De overkoepelende boodschap moet herhaald worden in hetzelfde, of in een ander medium, om verdere verwerking van de boodschap mogelijk te maken.

Radio, internet, outdoor (doelgroep langs de weg bereikt en daarna herhalingseffect) http://www.jebenttopbob.nl/campagne http://www.jebenttopbob.nl/blaasbobgames Outdoor

Complementariteitseffect Televisie sterk in trekken van aandacht, terwijl gedrukte media en internet sterk zijn in de verdere uitwerking en detaillering. Voorbeeld: Rijstijl, comfort en beleving auto door middel van video. Verdere details op internet, of print. http://www.youtube.com/watch?v=ndF4c9-BotM http://www.citroen.nl/CWH/nl-NL/Corporate/Modellen/Modellen/C3.htm

TV en print (welpie als verbindend element) http://nl.youtube.com/watch?v=OaIdhFPMET0

Voorwaartse en achterwaartse overdrachtseffecten Voorwaarts effect Boodschap in 1e medium, verhoogt de kans dat de boodschap in het 2e medium wordt gezien en vergemakkelijkt Na lezen van print voor internet en details merkt men meer details op. Achterwaarts effect Confrontatie met de boodschap in 1e medium vergemakkelijkt het opdiepen van de boodschap in het 2e medium. Radiocommercials met een bepaalde jingle kunnen de eerder uitgezonden beelden van televisiecommercials opnieuw oproepen.

Print en internet (eerst aandacht dan interactie en locale informatie

Multimediasynergie Combinatie Case karakteristiek Tv+ print Albert Heijn Zelfde visual WEl als verbindend element Print en internet Hema Eerst aandacht daarna locale informatie Radio + outdoor+ internet BOB Doelgroep langs de weg bereikt en daarna herhalingseffect. Tv + outdoor + internet Achmea Eerst aandacht daarna detailinformatie (Humor)

Vuistregels Verbindende elementen in de creatie Tactische en strategische integratie Drie kenmerken bepalen het succes Kenmerken mediatype Volgorde Harmonie en verbinding met uitingen Aan alle uitingen evenveel aandacht besteden Baseer mediumkeuze op doelstelling, strategie en merk

Huiswerk Hoofdstuk 22 Floor en Van Raaij lezen en maken mediaplan Concept uitwerken en bijbehorende media