Morphological matrix. Ideetjes komen vanuit je gevoel. Morphological matrix.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Advertisements

23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Morphological matrix Creatieve techniek om tot verbanden/thema’s te komen: Het Grote Idee.
•Start op 3 september a.s. •Je kiest een activiteit voor 4 weken •Je kunt uit verschillende activiteiten kiezen. Je moet er in ieder geval 4 doen. •Op.
IndividueelGezamenlijk ActiefHardlopen Muren (voetbal tennis) Basketballen Skaten Voetbal, tennis, basketbal…. Verstoppertje Tikkertjes Stand in de mand..
Feedback probleemanalyse. Jullie kijken vooral met de bril van 'overlast’ naar het vraagstuk. "dat kan toch de enige reden zijn voor de HvA om een cadeau.
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
We horen altijd “de regels" van de vrouwelijke kant. Nu horen we de regels van de mannelijke kant. En alles is regel nummer 1.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Alles draait om geld. Tv = internet = films = youtube=
Oplossingsgericht coachen
Tips voor een vlotte start!
Projectweek.
Morphological matrix, De zes denkhoeden
Marketing Werkgroep 6.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Tekenopdracht Voor en achter elkaar.
Deel 5 concept Huiswerk Vanuit gekregen visionboard een concept uitwerken. Conceptpresentatie maken = 3 x slides of op papier 50/65.
Ho 7: Creatief denken.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Media en de massa.
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
Mijn computer is leuk! ©pharos Bij voorleesboekje + handleiding van ‘Mijn computer is leuk’
Stap 1 Concepting: onderzoek Stap 2 Concepting: wat is de kernvraag?
Tekenopdracht Voor en achter elkaar.
Online filmpjes maken. (
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Cross Media. Opdracht 40 min In 2, of 3 groepen bij elkaar Flipover, stiften, post it’s Blauw positief, rose negatief Presentatie per groep aan andere.
De Kringwinkel Marketing Communicatie Pers Partnerschappen.
“Reclame maken voor een eigen restaurant”.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Reclame Masters | Ik en reclame!
Ondernemen moet je doen
Informatie management HC2
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Wat is nou D&P -Kennismaking met het bedrijfsleven -Algemene kennis en vaardigheden -Professionele kennis en vaardigheden -Loopbaanoriëntatie en –ontwikkeling.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
CROWDSOURCING DOOR NIELS SANDER ALBERT JAN. INHOUD o Wat is Crowdsourcing o Welke mogelijkheden biedt het o Filmpje ‘wat is Crowdsourcing?’ o Oefening.
Hoe geïnspireerd samenwerken? Het teamwiel van Vroemen in uitdagingen
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Inbound marketing en bloggen
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Help, mijn kind gaat naar de brugklas
Consumentengedrag Leren I
‘Aan de slag met ouders als onmisbare partner’
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Wat zit er allemaal in je hoofd ?
Passend onderwijs.
Onderwijspsychologie
We horen altijd “de regels" van de vrouwelijke kant
Nee Zeggen!.
Jij bent niet anders maar bijzonder!
De bedenkers.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Betalen met je smartphone
Website maken Jente van der Mei.
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
Training Critical Friend
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
SO bespreken: wat was moeilijk?
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Morphological matrix

Ideetjes komen vanuit je gevoel. Morphological matrix

Concepten verzin je vanuit een systeem.

Y X Morphological matrix

Voorbeeld: Verzin een activiteit voor kinderen die ze gezamenlijk kunnen doen.

Bepaal welke variabelen vanuit de vraag nodig zijn voor de X en Y as. Morphological matrix

ActiefPassief BinnenToneelspelen, stoelendans, koken, verstoppertje, knutselen, tent bouwen, etc. TV kijken, computerspelletjes, ik ga op vakantie en ik neem mee, pictionary, etc. BuitenSpoorzoeken, speurtocht, vlaggenroof, camperen in de tuin, etc. Museumbezoeken, Vogels-auto’s- vliegtuig spotten, strand-bos wandeling, etc. Y X Morphological matrix

Rubriceer dezelfde uitkomsten op een andere manier.

Morphological matrix Verander de variabelen actief en passief op de Y-as in gratis en betaalbaar.

Gratis (afhankelijk waar je woont en of je al in het bezit bent van spullen) Betaalbaar BinnenIk ga op vakantie en ik neem mee, pictionary, toneelspelen, verstoppertje, tent bouwen, etc. TV kijken, computerspelletjes, knutselen, koken, etc. BuitenSpoorzoeken, speurtocht, strand- bos wandeling vlaggenroof, camperen in de tuin, Vogels-auto’s- vliegtuig spotten, etc. Museumbezoeken, etc. Y X Morphological matrix

Dit is een manier om de Morphological Matrix in te zetten. Morphological matrix

Echter de uitkomsten binnen de Matrix zijn nog geen creatieve oplossingen. Morphological matrix

Verander de Y as in een oplopende schaal. Morphological matrix

Gewoon – gek - raar Conservatief – progressief - revolutionair Saai – spannend - wild Serieus – dom – achterlijk Acceptabel - kan net - ongehoord! Morphological matrix

Voorbeeld: Verzin een activiteit voor kinderen die ze gezamenlijk kunnen doen.

SaaiSpannendWild ActiefSpoorzoeken.Geketend aan je vriendje of vriendinnetje spoorzoeken. Geketend aan je vriendje of vriendinnetje spoorzoeken in een wildpark. PassiefMuseumbezoekIn het museum je eigen schilderijtje ophangen. In het museum je eigen schilderijtje ophangen, reclame maken voor je expositie. Y X Morphological matrix

ConservatiefProgressiefRevolutionair BinnenStoelendansStoelendans terwijl je rond je as draait. Stoelendans geblindoekt terwijl je rond je as draait. BuitenSpoorzoeken Y X Morphological matrix

Notitie: De keuze van X en Y bepaalt de kwaliteit van je uitkomsten. Morphological matrix

Wees kritisch op de uitkomsten uit jouw matrices. Morphological matrix

Heel veel succes. Morphological matrix

We gaan de oplossingen binnen de matrices interessanter.

Windows Phone 7 In de morphological matrix werk je de doelstelling van jouw campagne uit. X- as staat voor de doelgroep (segmentatie) Y-as staat voor touchpoint (waar je als klant in contact komt met het merk. Je start met rubriceren er komen een aantal mogelijkheden uit hoe je in contact kan komen met jouw doelgroep.

DemonstratieteamRetailInternet Zakenlui Studenten Y X Morphological matrix

ConservatiefProgessiefRevolutionair Demonstratieteam Retail Internet Y X Morphological matrix

Benoem alle nadelen/valukuilen en voordelen van de ideeen. Bedenk hiervoor een creatieve oplossing De beste oplossing is het concept.