Kernproject V1 College 1 9 februari 2009 Instituut voor Interactieve Media.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
College wk 2 ‘onderzoek’ V1 Kernproject. 1.Belang van onderzoek 2.Onderzoeksmethoden 3.Aanpak & output 4.Over de Debriefing Vandaag:
Advertisements

College wk 2 ‘onderzoek’ V1 Kernproject. 1.Belang van onderzoek 2.Onderzoeksmethoden 3.Aanpak & output 4.Over de Debriefing Vandaag:
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
Het bereiken en vasthouden van de verzekeringsconsument Prof.dr. Ed Peelen.
> Volgende week krijgen jullie het eindcijfer > Beoordeling uitsluitend door opdrachtgever > Voor begin pitch: lever in pitchdocument en reflectie (met.
HALLO OPLETTEN : Waarom sql DOEN : Introductie opdracht
Briefing V1, blok 3 Case CC.
het succes van een organisatie het welbevinden en succes
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
Woensdag 24 juni 2009 Web 2.0 en Technologie Bram de Kruijff.
Plan van aanpak Homechasers.
Mondeling presenteren
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
College wk 3 ‘brainstormen over strategie & concept’
BO case BO case > PM vaardigheden Projectmanagementvaardigheden > manage je team in het V1project Tijdens deel 1 van de BO case maakt de student.
Cross Media. Rondje! Waar heb je stage gelopen? Wat heb je gedaan tijdens je stage ?
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
Marketing Werkgroep 6.
Van mediatypes naar mediastrategie
Using Media ’09/’10 Blok 2 Werkcollege 1. OPDRACHT 1-Presenteer je magazine Iedereen heeft 1 minuut om het magazine te presenteren (40 minuten) Bladerkwartier;
Kick Off V1 Kernprojecten Welkom!. “Ontwikkel het beste interactieve concept voor je projectpartner en werk dit uit tot een demo” “Wees onderzoekend,
IAM V2 Trendanalyse 6 sept 2007 Intro. IAM - HvA Trendanalyse Vandaag Relevantie > waarom doen we dit Relatie met V2 kernproject IAM themalijnen Toetsing.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Praktische toepassingen van PKM in organisaties: 2 voorbeelden
Herkansing MedMec Q3 co creatie 15 en 16 juli 2009 De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda teams vormen maatschappelijk thema bepalen ontwerpprocedure opstellen dummie procesverslag.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Medmec04 – Engagement Les 5
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
HALLO OPLETTEN : Waarom sql DOEN : Introductie opdracht
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen Ed OGO Hoe leer je ontwerpen? –doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: –modelleren: probleem terugbrengen.
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
ICT in het Onderwijs bij TBM
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
Planning Dinsdag 4 september 10:00-11:30 Kick Off en Briefing Little Chicken (GDD), Butterfly Games (GAR), IJsfontein (IAD) Woensdag 5 september 11:30-13:00.
Het portfolio van een Educatief Multimediaal Ontwikkelaar
Blancko Rutgers Nisso Groep
Marketingproject-communicatieplan
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
HvA – School voor interactie HvA IAM Projectmanagement 9 Februari 2009 Projectmanagement is in het kort: Vooruitkijken tot het eind vh project Mensen en.
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Webdesign & (Digital) Marketing Portfolio Stage
Interactieve Media Kick Off V2 Kernproject. Onderwerpen Kick Off o Intro o Doelstellingen V2 Kernproject o Organisatie o Werkplekken o Deliverables o.
Kick Off V1 Kernproject 09/10. Propedeuse o 20 weken o 10 teams per projectpartner o Strakke organisatie (vastgestelde presentaties) o Nog geen verschil.
Cross Media. Functies binnen team Strategie Voorbereiden van debriefings Op de hoogte blijven van (markt) ontwikkelingen van klanten / concurrenten Adviseren.
Using Media Blok 2 Werkcollege 1 Joyce Barnhoorn
IAM  V1 Kernproject Week 7. IAM - HvA Programm Case team Anneton 2 einddeliverables De begroting.
Cross Media. Opdracht 40 min In 2, of 3 groepen bij elkaar Flipover, stiften, post it’s Blauw positief, rose negatief Presentatie per groep aan andere.
Team Creja. Wie zijn wij? Renske BorstProjectleider Amber QualmVormgever Jill de LeeuwVormgever Christopher PendersMarketingman Eliel VicenteProgrammeur.
CMTONT01-1- Ontwerpen als dit goed doordacht is... CMTONT01-1.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Test die teksten! Of (toch) niet!? Testen bij de Belastingdienst Jac Brouwer Landelijk Huisstijlcoördinator Taal Centrum voor kennis en communicatie, Utrecht.
 Blogs  Toepassing  Goede/slechte blogs  Kosten  Samenvatting.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Inbound marketing en bloggen
23 maart 2017 profilering.
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Programma Bruggen Bouwen
DE TOEKOMST VAN ONLINE FONDSENWERVING
Leiderschapsontwikkeling
Transcript van de presentatie:

Kernproject V1 College 1 9 februari 2009 Instituut voor Interactieve Media

Opzet vandaag: 1.Opzet 2.Projecten 3.Programma en aanpak 4.Briefing elementen 5.Naslagwerken 1. Opzet V1 kerncases

Jullie doel: Ontwikkel een interactieve concept dat een overtuigende oplossing is voor de pitch-opdracht!  Wees onderzoekend, creatief, slim, kritisch, professioneel, eigenwijs, zelfstandig, etc Opzet V1 kerncases

Leerdoelen: Onderzoek –Markt-, doelgroep- en gebruikersonderzoek Strategisch en conceptueel denken Integreren leerlijnen: –marketing, communicatie, technologie, design, cultuur Uitwerking en visualisatie –user scenarios en user interfaces Communicatieve- en presentatievaardigheden 1. Opzet V1 kerncases

Vakken B1/B2Projecten B3  Stage B4 Marketing Communicatie Onderzoek Technologie Concept- ontwikkeling Info-architectuur Future Lab Presenteren 1. Opzet V1 kerncases toepassen & oogsten Onderzoek

2. Over de concept projecten V1 Kerncases

De ‘reikwijdte’ van een communicatie / interactief concept concept Strategische keuzes opdrachtgever Media & middelen Creatie & uitwerking Content & boodschap 2. Over de projecten

De concept-opdrachten: Verschillende concept-‘karakters’ –Online campagnes, interactieve media formats, events, games, cross mediaal, blogs, guerilla, etc. Gericht op interactiviteit (pdf Seth Godin) –Communities, user generated content, actiematig, serious games, aanzetten tot actie, discussie etc. De gebruiker centraal! –Denk/werk vanuit user scenarios / use cases 2. Over de projecten

Concepting = werken & spelen 2. Over de projecten

Concepting = Schetsen & zeker weten 2. Over de projecten Gevoel & ratio

Concepting = onderzoeken = Google/wikipedia (nooit als primaire bron) & boeken/artikelen!! 2. Over de projecten

Concepting = maken & testen 2. Over de projecten

Starten met onderzoek! Intern: –Expertise van team –Creativiteit, technische knowhow, netwerk, ervaring in andere projecten Extern: –Markt- en doelgroeponderzoek Op zoek naar: –Actuele ontwikkelingen –Best practices (ook internationaal!) –De gebruiker! 2. Over de projecten

3. Programma en aanpak V1 Kerncases

3. Programma & aanpak Colleges Wk 1- 9 feb: Briefing, team Wk feb: Onderzoek/Creatieve technieken Wk 3:rooster vrij Wk 4:Gastspreker Interactieve concepten Idee naar Concept Wk 5:Weging ideeen Wk 6:Uitwerken Wk 7:Test Wk 8: Presentatie cue’s ‘Mijlpalen Wk 1: Debriefing doc. Wk 2: Onderzoeksdoc’s Persona’s etc. Wk 3: roostervrij/ 4 ideeen Wk 4:Conceptmap Wk 5:Definitief Concept (incl argumenten) Wk 6: Deeloplossingen van Uitwerking Wk 7: Testopzet Wk 8: Presentatie voorbereiding Wk 9: TENTAMEN Colleges = rode draad in conceptontwikkeling en ondersteunend aan werkgroepen

Rollen en taken: 1 projectleider –Contact met projectpartner –Voorzitter teammeetings = niet de baas Rest van het team: –Strateeg, researcher, visualiser, tech-expert, marketeer, communicatie-adviseur etc... –Planning en materiaal beheer Zorg dat er wekelijks werk op tafel ligt van iedereen! 3. Programma & aanpak

“spelregels”: Conceptontwikkeling vereist creatieve vrijheid maar.... Planmatig werken olv de projectleider Individuele & teamverantwoordelijkheid Elke week ‘deliverables’ toonbaar op tafel Tijdsbesteding: 2 dagen per week per persoon Gebruik de kennis uit voorgaande vakken! 3. Programma & aanpak

1) Business & Organisatie 2) Marketing & communicatie 3) Content & Functionaliteit 4) Media & Middelen 4. De interactieve (de)briefing

1) Business & Organisatie Missie en Visie Organisatie Business doelstellingen Kernwaarden/identiteit Product portfolio 4. De interactieve (de)briefing

2) Marketing & Communicatie Markt ontwikkelingen Positionering Marketing Doelstellingen Doelgroepen Communicatie doelstellingen Propositie Creatie 4. De interactieve (de)briefing

3) Content & Functionaliteit (beschikbare) Content (mogelijke) Interactie (gewenste) functionaliteit (mogelijke) informatie architectuur 4. De interactieve (de)briefing

4) Media & Middelen Mediamix –Online & offline Middelen –Mensen en materialen Budget –Ontwikkeling en beheer Uitvoering –Planning & productie 4. De interactieve (de)briefing

5) Team Expertise + reikwijdte Middelen –Mensen en materialen Budget –Ontwikkeling en beheer Uitvoering –Planning & productie 4. De interactieve (de)briefing

Naslagwerken Concepting summary (geleend uit Merkentheorie, Jan Rijkenberg, pdf Unleashing the ideavirus, Seth Godin, pdf Wishfulthinking.co.uk, Mark McGuinness, pdf Motivatecreate.pdf 5.Theoretisch kader

Tentamen Vraag. Waarom doen we onderzoek? a.Als orientatie op de opdracht/het onderwerp b.Leren kennen van markt/doelgroep/gebruiker c.Als inspiratiebron voor een concept-idee d.Alle hierboven genoemde redenen 5.Theoretisch kader

Ouderwets leren!! Lezen, schrijven, samenvatten Stel een vraag VOOR het college zodat deze wordt behandeld tijdens de bijeenkomst. Alleen inhoudelijke vragen!! “Als dit dan dat.., klopt dat ?” 5.Theoretisch kader

Deze week minimaal 30 pagina’s lezen Neem kennis uit de pdf’s direct over in je groepsdocument en in je (team-) werk 5.Theoretisch kader