VR-DiGiDesign ‘Ontwerpen met je handen’

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De kleurencirkel.
Advertisements

Beginnen met PowerPoint Ga nu naar dia 2.
Rekenen in groep 1 t/m 4 De doorgaande lijn.
Control Continu of discreet Display Human Operator Control Device
Het computersysteem.
Mobile Device Management (MDM)
Basis begrippen.
Informatie beeldschermwerk
Zijn de parallelle lijnen recht of schuin? Hoeveel poten heeft deze olifant?
Gezond computeren op school
Interculturele communicatie
U gaat nu een magische wereld binnen....
Zonder Interface heeft de computer geen gezicht
Graphics & Virtual Reality Inf Keuzevak 2011/2012.
U gaat nu een magische wereld binnen.... in één enkel ogenblik...
U gaat nu een magische wereld binnen..... in één enkel ogenblik....
Idee Generatie Wit Papier, Warcraft 3, Thrall, Hoofdpijn, denken, rare les, Karel aan het ijsberen, Schrijven, Opdracht, Schaken, Stappen, Oplichten, Vooruit.
Virtual Reality Systems woensdag 23 april Virtual Reality Systems Wat is virtual reality? Het zo goed mogelijk nabootsen van de reële wereld met.
Eindhoven Technische Universiteit Ondersteuning van het Ontwerpproces Bauke de Vries.
Capita Selecta OntwerpSystemen (7M501) Inleiding Agenda Vervolgacties VR-DIS presentaties Ondersteuning.
Design & Decision Support Systems for Architectural Design and Urban Planning Prof.dr.ir B. de Vries V. Tabak.
Deel XI Eerste echte e-commerce applicatie 1 Internetapplicaties Deel 11: Eerste echte e-commerce applicatie: Ontwerp.
Hogeschool van Amsterdam Engineering, Design & Innovation Amsterdamse Hogeschool voor Techniek 31 maart 2006 Lambda presenteert Market Challenge Marketing.
Basis Computer Gebruik
Benjamin de Wit We Make VR Verbinden met informatie, G4-Congres 2014.
ANPR Automatic Number Plate Recognition Skoda Octavia – YGI728.
Welkom bij de cursus SketchUp 2014
Computer Graphics (Project)
1 e-Books & i-Papers Rik Min researcher Centre for Telematics and Information Technology (CTIT) & Faculty of Educational Science and Technology (EDTE)
‘Cultuur in de spiegel’ Een Culinaire ‘Trip down Memory Lane’ voor senioren.
Computerwijs Randapparaten : een overzicht School tisv.
Wereld GIS Dag 2005 Geografie & Technologie Onderdelen van een GIS n Geografie n Een computer n Gegevens n Iemand die de boel bedient Geografisch Informatie.
Mini-college Computer Graphics Erik Jansen Van abstractie tot realisme 1. het model 2. het algoritme 3. de wiskunde 4. het programma 5. de computer.
De richtingscoëfficient. X neemt toe met 4.
OCULUS RIFT JESSE MONTEYNE. Inhoud 1. Over Oculus Rift 2. Oculus producten 3. Voor- en nadelen 4. Gebruik 5. Competitie 6. Prijs.
Snijpunt bepalen. Lijn p en lijn q snijden elkaar. Wat zijn de coördinaten van het snijpunt ?
Lizzy Komen & Kelly Mostert Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid Erfgoed in Virtuele Werelden Cultuur in Beeld 14 december 2015.
Politiek commitment voor adaptatie creëren en klaarmaken van stakeholderproces Analyse van effecten en kwetsbaarheden Verkennen van adaptatiemogelijkheden.
Virtueel museumbezoek woensdag 16 december Virtueel museumbezoek Wat wordt bedoeld met virtueel museumbezoek? Achter de computer genieten van museumcollecties.
Je eigen gepersonaliseerde Ubuntu live-cd ceëren Bitmappers Met een simpele tool kunnen we onze eigen gepersonlaiseerde live cd creëren.
Bring Your Own Device OUDERAVOND BS D’N HEIAKKER DEURNE 3 JUNI 2014.
Herhalingsoefeningen Variabelen - voorwaarden. Flying banner  Toon een tekst op positie x: -2.0 en y: 0 (dat is links buiten het beeldscherm)  Laat.
Ruimtelijke figuren.
IF() ELSE() LES 4: VOORWAARDEN. BOOL Een variabele die slechts 2 mogelijke waarden kan hebben: true(waar) of false(niet waar) duid je aan met bool bool.
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
Op dit ogenblik gaat u binnen in een magische wereld...
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
E-health in de GRZ: het gebruik van beeldschermtechnologie
AR/VR maakt de les echt leuker Én leerzamer!
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
Raaklijnen en snijpunten bij cirkels een kennisclip voor 4 HAVO wiskunde B.
Made by: Virtual reality De wereld om je heen Made by:
Motorische ontwikkeling. Ouderavond groep 1-2
Apple & Windows Door: Marjolein 2VA Hallo allemaal!!
De ideale gamecomputer
Product Design & Engineering
Op dit ogenblik gaat u binnen in een magische wereld...
U gaat nu binnen in een magische wereld.
Supercomputers woensdag 18 januari 2017.
20 januari 2010 BOUW INFORMATIE MODEL MEER DAN 3D ONTWERPEN.
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
En wat het kan betekenen voor senioren
Workshop 2D Spelontwikkeling
Cursus voor een eco-performant gebruik van uw PC
Computer Quiz.
havo B Samenvatting Hoofdstuk 1
Tools en key-ins uit het duistere verleden van MicroStation
U gaat nu binnen in een magische wereld.
Op dit ogenblik gaat u binnen in een magische wereld...
Media ICT en Design College – ROC Midden Nederland
Transcript van de presentatie:

VR-DiGiDesign ‘Ontwerpen met je handen’ Dennis van Meijl, Koen Waijers, Femke Bergisch Capturing Design i.c.m. Virtual Reality

Programma van Eisen

Occlusion en Clipping

2D-Systemen Beeldscherm, muis, toetsenbord * VR Sketchpad - E. Yi-Luen Do * DDDOOLZ - B. de Vries * MUSE V2 - Maciej Orzechowski Msc.

VR Sketchpad E. Yi-Luen Do Snel en simpel een 3D wereld creëren

1. Extrusion 2. Geometrics 3. Bilbliotheek Lijnen en punten worden wanden en kolommen. 2. Geometrics Een cirkel met een punt wordt een bol. 3. Bilbliotheek Samenstellingen van figuren worden herkend.

DDDOOLZ B. de Vries

MUSE V2 Maciej Orzechowski Msc. Een 3Dinteractieve tool om ontwerpvariaties te presenteren & ontwerpen aan te passen

3D-Projectiesystemen * CAVE - Cruz-Neira & Sandin * Immersadesk - Czermuszenko & Pape & Sandin * Cubby - Djajadiningrat & Overbeeke & Stappers

CAVE Cruz-Neira & Sandin Mbv bril en afstandsbediening kan iemand zich in de virtuele wereld bewegen

Immersadesk Czermuszenko & Pape & Sandin Vergelijkbaar met CAVE

Cubby Djajadiningrat & Overbeeke & Stappers Vergelijkbaar met CAVE

Pointing devices * Muis * Toetsenbord * Joystick * Touch screen * Graphics tablet met stylus en puck * Virtual tip * DataGlove * Gesture Modelling - M.D. Gross & A.J. Kemp

3D-Elementen kunnen worden vastgepakt Virtual tip 3D-Elementen kunnen worden vastgepakt

Handelingen worden letterlijk gedigitaliseerd DataGlove Handelingen worden letterlijk gedigitaliseerd

Gesture Modelling M.D. Gross & A.J. Kemp Videobeeld gecombineerd met data geeft commando

Pro’s & cons

DataGlove/Virtual tip !!VR-DiGiDesign!! DataGlove/Virtual tip i.c.m. Muse V2 Cubby