VR-DiGiDesign ‘Ontwerpen met je handen’ Dennis van Meijl, Koen Waijers, Femke Bergisch Capturing Design i.c.m. Virtual Reality
Programma van Eisen
Occlusion en Clipping
2D-Systemen Beeldscherm, muis, toetsenbord * VR Sketchpad - E. Yi-Luen Do * DDDOOLZ - B. de Vries * MUSE V2 - Maciej Orzechowski Msc.
VR Sketchpad E. Yi-Luen Do Snel en simpel een 3D wereld creëren
1. Extrusion 2. Geometrics 3. Bilbliotheek Lijnen en punten worden wanden en kolommen. 2. Geometrics Een cirkel met een punt wordt een bol. 3. Bilbliotheek Samenstellingen van figuren worden herkend.
DDDOOLZ B. de Vries
MUSE V2 Maciej Orzechowski Msc. Een 3Dinteractieve tool om ontwerpvariaties te presenteren & ontwerpen aan te passen
3D-Projectiesystemen * CAVE - Cruz-Neira & Sandin * Immersadesk - Czermuszenko & Pape & Sandin * Cubby - Djajadiningrat & Overbeeke & Stappers
CAVE Cruz-Neira & Sandin Mbv bril en afstandsbediening kan iemand zich in de virtuele wereld bewegen
Immersadesk Czermuszenko & Pape & Sandin Vergelijkbaar met CAVE
Cubby Djajadiningrat & Overbeeke & Stappers Vergelijkbaar met CAVE
Pointing devices * Muis * Toetsenbord * Joystick * Touch screen * Graphics tablet met stylus en puck * Virtual tip * DataGlove * Gesture Modelling - M.D. Gross & A.J. Kemp
3D-Elementen kunnen worden vastgepakt Virtual tip 3D-Elementen kunnen worden vastgepakt
Handelingen worden letterlijk gedigitaliseerd DataGlove Handelingen worden letterlijk gedigitaliseerd
Gesture Modelling M.D. Gross & A.J. Kemp Videobeeld gecombineerd met data geeft commando
Pro’s & cons
DataGlove/Virtual tip !!VR-DiGiDesign!! DataGlove/Virtual tip i.c.m. Muse V2 Cubby