Cultural Creatives: potentieel als consument van duurzame voeding

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HASSELT FAIRTRADEGEMEENTE Campagne “Ik ben verkocht” September 2007.
Advertisements

Wat is de vee-industrie?
Lokale producten in de ‘sociale catering’
Knelpunten Korte Keten initiatieven in Vlaanderen 22 oktober 2010 Ann Detelder.
VOEDING Het klimaat verandert. Wat kan je zelf doen? 2012.
De werkgroep duurzaamheid wenst u een groene kerst……..
Rijk Zwaan Zelfstandig familie-bedrijf Groente zaad veredeling
14 april 2008Symposium reisagenten You gotta move!
20 jaar eerlijke handel Duurzame economie begint met Solidaridad.
De Nederlandse Cultural Creative
Welkom Doel van dit event 3 geteste criteria  Brandstofefficiëntie gemeten aan de hand van de rolweerstand  Grip op nat wegdek  Extern rolgeluid.
Doe de groentetas!. 1.Wat? 2.Waarom? 3.Waar? 4.Voedselteams 5.Spelregels Afhaalpunt.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Op weg naar een gezamenlijke aanpak
Horeca en ecologische foodprint
Stadswandeling ‘Milieu en gezondheid’ De Helix, Vlaams Kennis- en Vormingscentrum voor Natuur en Milieu
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | februari 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
Hoe Fair Trade en duurzame handel communiceren? Acties in het kader van sensibilisatie rond Fair Trade, duurzame handel en de Week van de Fair Trade.
Wat verkopen ze. Wat verkopen ze Fair Trade & Kinderarbeid Fairtrade zet zich in om kinderarbeid te bestrijden en te voorkomen. Fairtrade coöperaties.
GfK Supermarktkengetallen
De hoeveklant doorgelicht. Luc Van Bellegem, marketingadviseur VLAM Zwevegem, 13 mei 2006.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Duurzaam voedsel, een gezonde keuze (?) Louise O. Fresco 4 april Duurzaam voedsel, een gezonde keuze (?) Louise O. Fresco 4 april 2013.
Wie bereiken we met leefstijl internetinterventies en aanknopingspunten voor verbetering van bezoek en blootstelling Wendy Brouwer.
Milieutrefdag 12 juni 2008 Fair Trade Gemeente. Inleiding workshop Thema 10: duurzame ontwikkeling -Aanbod vanuit het middenveld -Art 1: Workshop Duurzaamheidsspiegel.
M AMA, BUURVROUW OF CRÈCHE ? Keuzen en knelpunten in de kinderopvang.
Winkeltijdenwetgeving
Het alledaagse betaalbaar en het bijzondere bereikbaar Bio-based retailing Dick Boer, directievoorzitter Albert Heijn 5 september nd of June 2004.
Naar een eerlijke voedsel- voorziening duurzame kleinschalige landbouw en fair trade als deel van de oplossing Oxfam-Magasins du monde, Oxfam Solidariteit.
Potverdorie, eet normaal!
Gezondheid   1. We willen bewuster leven. 2.
LNG dialoog; Kansen voor de scheepvaart ? Karin Blaauw
Voorstelling, 18 november Situering -Welke scholen behoren tot VZW KABOST? -3 stadsscholen met vestigingsplaatsen -3 randscholen -1 school buitengewoon.
JR Velt vzw Met de steun van het ministerie
Economisch handelen bij voeding Gezonde voeding versus dure voeding.
ALMYS Vruchten uit het « Belgische Terroir » binnen het bereik van de stedelingen.
© GfK 2015 | Supermarktkengetallen | april 2015
1 © GfK 2014 | Supermarktkengetallen | oktober 2014.
Max Havelaar.
Potverdorie, eet normaal!
Basisboek Marketing Hoofdstuk 1 Vraag en aanbod.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 7 Concurrentie.
Nubel tools voor onze hoeveproducenten 27 oktober 2015 Ann Detelder Bron figuren in de ppt: studie recht van bij de boer(in),
Katrien Verbeke Stad Gent. 5 objectieven 1.Een meer zichtbare, kortere voedselketen 2.Duurzamere voedingsproductie en – consumptie 3.Sterkere sociale.
Animatie van objecten Overgangen tussen dias Actieknoppen Verpakken van de presentatie.
Jongeren & geld. Zakgeld Hoeveel zakgeld krijgen jongeren? leeftijdzakgeld (per maand) 12€ 19 13€ 23 14€ 25 15€ 30 16€ 31 17€ 36.
ISBI Inge Vervoort – Toonmoment ISBI – 12/10/2012 Integrale Studentenbegeleiding Bij Internationalisering.
Doe de groentetas!. 1. Wat? 2. Waarom? 3. Wie? 4. Waar? 5. Spelregels Afhaalpunt.
Molenwater SG Middelburg
Fairtrade Eerlijke handel. Wat is Fairtrade? Geschiedenis Hoe werkt Fairtrade? Criteria Belangrijke thema’s Fairtrade vandaag in de wereld Verkoopkanalen.
STREEKPRODUKTEN uit West-Brabant. streekproducten wanneer een streekproduct? Dagelijks voedsel Aanwijsbaar waar verbouwd/ geproduceerd Maatschappelijk.
Onderzoek, resultaten en vervolg. Wat? instrument ontwikkeld door de Vereniging voor Alcohol- en andere Drugproblemen vzw (VAD) de mate waarin verschillende.
Lokaal voedsel VVSG, Gent, 30/9/ Lokaal voedsel Trends Hoe en waar? Waarom doen landbouwers mee? Wat kunnen steden en gemeenten doen?
Cultural Creatives in Nederland
Advies aan gemeenteraad Bergen
Duurzaam aankopen van voeding en catering
Katrien Verbeke Stad Gent.
EDO-café duurzame voeding
Naar een duurzaam voedselsysteem
Eet Lokaal 13 oktober 2017.
Wat eet je wel, Wat eet je niet?
5. Lottum ‘t Roezekrenske
Vragen over de film ‘Dier en Industrie’
Samen Eco-actief! Velt op school.
Labels Hoe kan ik eenvoudig duurzame producten aankopen?
GfK Supermarktkengetallen
Lessenserie: Voeding – mbo 2 Vak: burgerschap 2 Lesuren: Herkomst van voeding Eigen verspillingsgedrag.
Food cabinet – Imago nederlands fruit
Duurzaamheid C en D Hoofdstuk 4 Profit.
Transcript van de presentatie:

Cultural Creatives: potentieel als consument van duurzame voeding Onderzoek Duurzame Ontwikkeling van de Katholieke Hogeschool Leuven

Inhoud Wie zijn de Cultural Creatives? Kiezen Cultural Creatives voor duurzame voeding? Waar koopt de Cultural Creatives? Wat beschouwt de CC als knelpunt bij de aankoop van duurzame voeding? Algemeen besluit

Wie zijn de Cultural Creatives? 26-40 jarigen Hoger opgeleiden Bedienden Zelfstandigen Lager opgeleiden Thuiswerkenden Arbeidsongeschikten

Kiezen Cultural Creatives voor duurzame voeding? Vegetarisme Seizoensgebonden groenten en fruit Biologische voeding Fair trade

Waar koopt de Cultural Creatives? Lokale boer Markt Bio winkel Buurtwinkel Wereldwinkel Goedkopere supermarkt (Aldi, Lidl, …)

Wat beschouwt de CC als knelpunt bij de aankoop van duurzame voeding? Biologische voeding Fair Tradevoeding

Algemeen besluit Studie toont relevantie aan van CCs als potentiële consument. Eénduidig labellen van duurzame voeding kan gedragsverandering teweeg brengen. Resultaten bevestigen stelling van Ray en Anderson mbt consumptiegedrag.

Auteurs Rudy Dhondt (projectleider) Ann Jacques Hilde Walravens Tessa Avermaet