Cultural Creatives: potentieel als consument van duurzame voeding Onderzoek Duurzame Ontwikkeling van de Katholieke Hogeschool Leuven
Inhoud Wie zijn de Cultural Creatives? Kiezen Cultural Creatives voor duurzame voeding? Waar koopt de Cultural Creatives? Wat beschouwt de CC als knelpunt bij de aankoop van duurzame voeding? Algemeen besluit
Wie zijn de Cultural Creatives? 26-40 jarigen Hoger opgeleiden Bedienden Zelfstandigen Lager opgeleiden Thuiswerkenden Arbeidsongeschikten
Kiezen Cultural Creatives voor duurzame voeding? Vegetarisme Seizoensgebonden groenten en fruit Biologische voeding Fair trade
Waar koopt de Cultural Creatives? Lokale boer Markt Bio winkel Buurtwinkel Wereldwinkel Goedkopere supermarkt (Aldi, Lidl, …)
Wat beschouwt de CC als knelpunt bij de aankoop van duurzame voeding? Biologische voeding Fair Tradevoeding
Algemeen besluit Studie toont relevantie aan van CCs als potentiële consument. Eénduidig labellen van duurzame voeding kan gedragsverandering teweeg brengen. Resultaten bevestigen stelling van Ray en Anderson mbt consumptiegedrag.
Auteurs Rudy Dhondt (projectleider) Ann Jacques Hilde Walravens Tessa Avermaet