Groep5: CHImazon Christof Derwael, Birgen Geelen, Jasper Boncquet, Jelle Ghys en testpersonen
Waarom nieuwe Amazon? Niet overzichtelijk Moeilijke navigatie Overlading aan (onnodige) functionaliteiten Hoge instapdrempel voor onervaren/nieuwe gebruikers
Doelgroep Onervaren gebruikers Ook meer ervaren gebruikers Met PC en Internet Met het kopen online Ook meer ervaren gebruikers Nederlandstalig Gericht zoeken
Ontwerpkeuzes Eenvoud Overzichtelijkheid Straight-to-the-point Basisfunctionaliteiten altijd toegankelijk Enkel gericht zoeken
Eerste Iteratie “Papier” Structuur Resultaten Hoofdframe Subframes Enkel zoekbalk Resultaten
Tweede Iteratie Opnieuw “papier” Functies: Alternatieven Resultaten Nieuwe Ontbrekende Alternatieven Resultaten
Derde Iteratie Digitaal (php-site) Test-Iteratie Resultaten PHP ‘leren’ Nagaan of doenbaar in PHP Resultaten
Vierde Iteratie Digitaal Functies Nieuwe Ontbrekende Opsmuk Resultaten
Amazon vs. CHImazon CHImazon Amazon + Eenvoudig + Reputatie + Overzichtelijk + lage instapdrempel + Snelle navigatie - Beperkte functionaliteit - Trager Amazon + Reputatie + Uitgebreide functionaliteit - Druk - Prijsberekening - Onoverzichtelijk
Lessons Learned: Algemeen 1 Duidelijk probleem != voor de hand liggende oplossing Kritischer voor UI’s Ervaren vs. Onervaren gebruikers
Lessons Learned: Algemeen 2 UI-ontwikkeling is meer dan kleurtjes alleen Goed ontwerp vraagt veel visies Onmogelijk met alles en iedereen rekening te houden
Lessons Learned: Think Aloud Eenvoudig Snel Geeft nieuw perspectief op het probleem Veel testpersonen nodig om echt duidelijk beeld te krijgen Testpersonen zijn beïnvloed
Lessons Learned: Iteraties 1 Papier: Goed als begin Snel Efficient Mist realisme Testen beperkt
Lessons Learned: Iteraties 2 Digitaal Noodzakelijk Meer realisme Makkelijker testen Sneller testen Vergt meer tijd (o.a. debuggen)
Lessons Learned: Iteraties 3 Algemeen Blij eerst structuur, dan opsmuk Goede manier van werken Eerst abstractie van details Dan concrete invulling Verplicht vroege testen