PEER LEARNING Intervisie op verplaatsing Gastfaculteit Geneeskunde 30 april 2008.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Training Cursus of hoe digitaliseerd materiaal in e-learning Somer tot 11-8.
Advertisements

Workshop: Opzetten van een praktijksituatie
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
Dorpen in verandering naar nieuwe onderzoeksvragen en beleidsperspectieven.
Infomoment 28 januari 2009 Brussel. Programma •9u30 – 10u: Voorstelling - Waarom en hoe registreren •10u – 11u: Traject pilootproject –Registratie gebruikers.
ICT STAGEBEGELEIDING BUITENLAND MAARTEN SCHREVEL COORDINATOR INTERNATIONALISERING FACULTEIT ICT STAGE/AFSTUDEERBEGELEIDER.
Waarderen van leren Eric Halsberghe
Onderwijskwaliteit een discussiebijdrage Herman van den Bosch.
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
W e l k o m. De Plaatselijke Groep en de rol van de coördinator Brussel – studiedag VRN – 22 april 2008.
Welkom bij het Dagje Economie en Bedrijfseconomie Studeren
"Maatwerk, hetzelfde maar dan anders"
3e bachelor Agogische wetenschappen
3e bachelor Agogische wetenschappen
Structuur van de opleiding Inhoud profielen Faculteit Psychologie & Educatiewetenschappen ONDERWIJSKUNDE.
Transparantie bij evaluatie van stages Ann Deketelaere Dienst Onderwijs Faculteit Geneeskunde 19 november 2009 Studiedag Associatie: waarderen van leren.
Studiedag ‘Diversifiëren van evaluatiemethoden’ 5 juni 2008
Intervisie op verplaatsing
Studenten als katalysator van elkaars leerproces Pilootstudies met studentgemedieerd leren in de bacheloropleidingen Wetenschappen.
0 Centrum WeST: Het Centrum voor Werken en Studeren.
PAL in de bacheloropleidingen Wetenschappen PAL-studienamiddag 4 februari 2009.
WETENSCHAPPELIJK PROJECT Pal (Peer Assisted Learning) scoort op vele velden J. Vanderhaeghen.
OOF-project Peer assisted learning
Pal scoort op vele velden OOF-Project 2008/11 Rob Vierendeels Docentenvergadering IBW
Wim Schramme - febr Tutoringproject
De rol van de tutor: meer dan lesgeven alleen?!
RONDE VAN VLAANDEREN ENERGIE WELKOM
Informatievaardigheid bij INHolland
Workshop Rienk van Marle en Joris Verwijmeren Themadag Onderzoek 18 november 2010, Amsterdam Themadag Onderzoek 2010 Van Marle&Verwijmeren.
Welkom bij de Workshop “Studiestartgesprekken met aankomende studenten ”
Algemeen didactische principes van e-leren Wouter Hustinx Coördinator ICTO-expertisecel
Bij ons leer je de wereld kennen ICT&Onderwijs Programma universiteit Leiden Portfolio van projecten en activiteiten die optimaal bijdragen aan het behalen.
Welkom op het evaluatiemoment TECH Projecten
Praktijkpresentatie Marie-Jeanne Meijer Jeanet Spijksma 45 minuten.
Cop Ontwerpprojecten / Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Vergelijking met RBL, 8 april 2010.
M.Kirsch A.M. Van den Dries Y. Beernaert Erasmus – infodag 19 februari 2009.
INTERVISIE Zuid-Holland
De huidige opleiding. Persoonlijke leerroutes, verantwoordelijk voor eigen leerproces en betekenisvolle ervaringen opdoen.
Ton van den Boom, opleidingscoördinator. Opleiden in School Doel ministerie O&W –visie ontwikkelen op Opleiden in School –visie ontwikkelen op werkplekleren.
Job Event 5 oktober 2007 HBO-i Job Event 10 oktober 2008 World Trade Center Rotterdam.
Master in de industriële wetenschappen Peer Assisted Learning scoort op vele velden SOS FYSICA.
Studenten ondersteunen eerstejaars
Tevreden studenten. Hoge waardering
Studienamiddag “Learning Outcomes” VLIR - VLHORA STUURGROEP Johan Cloet.
Collectief leren in schoolteams
Project Focus-Fontys 'Het mes snijdt aan twee kanten'
Dr Harriette Verwey, cardioloog
Welkom op de ouderavond van klas 4 Schooljaar
YASM- Advies in opleidingsinnovatie met ICT 11 januari E-learning vanuit onderwijskundig perspectief 27 mei 2002 Dr. Stanley J. Portier.
Project Proceshuis Road show
Workshop: Digitale bordlessen. Even voorstellen. Anthony Verwijst I-Coach en leerkracht op bs. de LenS. Ervaringen: bordwerkprogramma's, coachen/begeleiden.
Energie op school. Energiebesparing op school tot 20%
De weg van uitval naar succes voor een beter rendement Onderwerp scriptie, aanleiding, specifieke doelgroep, toepassing breder.
HR netwerk 30 januari Programma ‘PLOEG proeftuinen’ Bestemd voor elke entiteit die werk wil maken van PLOEG op maat.
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
Startcollege B2 Psychologie
Profilering A 3 stptn Profilering B 3 stptn Briefing studenten 9 februari.
KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst
VU medisch centrum Academische Werkplaats Jeugdgezondheidszorg Noord-Holland VUmc / EMGO+ Instituut, afdeling Sociale Geneeskunde, sectie JGZ Marlou de.
Uitwisselbijeenkomst 21 april Opleiden tot docent.
Profielwerkstuk Gedrag en Maatschappij Vwo-scholieren die een profielwerkstuk willen maken op het gebied van gedrag of maatschappij, kunnen gecoacht worden.
Creatief Ketengericht Ondernemen 18 oktober 2012.
Startcollege B2 Psychologie september 2016 Laura Holsbeeke – onderwijscoördinator Psychologie Manon te Vaarwerk – studieadviseur Psychologie.
Workshop jaarcongres VH 6 april 2017
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
De didactische meerwaarde van flipping the classroom
U-Talent Academy Uitdagend bèta onderwijs in 5 en 6 vwo op school én op de universiteit.
Naar studenten/leraren met eigenaarschap en zelfsturing
Stages in klare taal Daphne Keller - stagecoördinator
Transparantie over Toegang master
Transcript van de presentatie:

PEER LEARNING Intervisie op verplaatsing Gastfaculteit Geneeskunde 30 april 2008

Programma  Begripsafbakening  Voorstelling praktijkvoorbeelden  Theoretische kadering  Discussiemoment

Peer learning? Begripsafbakening  Peer instruction  Peer tutoring  Peer assisted learning  Studentassistentie  … Peer learning - Peer teaching - Peer assessment

Praktijkvoorbeelden  Faculteit Geneeskunde  Faculteit Wetenschappen

Samengevat Verschillende voorbeelden Verschillende praktijken

Pauze Tot 11.45u

Uitdiepen van de voorbeelden Hoe zit het dan met…  Wat levert het op voor: Studenten Studentbegeleiders Docenten Coördinator/algemene begeleider/…  Inschakelen van studentbegeleiders: Rekruteren Vooraf opleiden en tussentijds begeleiden Waarderen engagement  Kwaliteit garanderen: Evaluatie succes initiatief Opvolging initiatief na afloop project

Einde Afsluiting & evaluatie