De kruidentuin.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Advertisements

Inleiding Gyves is 16 en woont in Oost-Congo, in de provincie Zuid- Kivu. Hij hakt wolframiet in een mijn. Hij en zijn vrienden hebben de mijn gehuurd.
Van kwaliteit naar “commodity”  Oorspronkelijk: hoog gekwalificeerde olie  Eind 20 ste eeuw: grootschalige productie  Kosten belangrijker dan kwaliteit.
N.Naessens BuSO Spermalie ASV voor Schoolverlaters.
<Naam spreker en school/ gemeente
Integrale opdrachten STW
Drogen en bewaren van kruiden.
Maandag 14 december 2009 Emilie Bekaert Hannelore Platteeuw Evelien Van Hulle Evelien Van Laere Sarah Verschaeve.
Tussen samenspel en strijd. Sport en politiek door de eeuwen heen.
Presentatietitel: aanpassen via Beeld, Koptekst en voettekst 1 Universiteit Twente meets SG Twickel Zoeken in grote tekstbestanden Mariëlle Stoelinga.
Verpakking van fruitsap
Leren Leren!? Wat na de eerste graad?.
Voorbeeld uitwerkingen SPBS 2.0
4.1 De Pruikentijd.
Canada Gemaakt door: Jardie Inge en Rachel..
Les 7: het voorbereiden van een les
Mopje en Hollander en een Belg zitten op een boot en die boot zinkt. De Hollander en de Belg zwemmen tot ze een eiland tegenkomen. Op dat eiland zit een.
Mastercourse Klimaatveranderingen en Verwoestijning Discussie
Universiteit Twente meets SG Twickel Zoeken in grote tekstbestanden
Onderzoek in de onderwijspraktijk
Landbouw in Europa §2.2 Middellandse Zeegebied
P4.3: Klimaat en natuurlijke plantengroei. Neerslag Hoe ontstaat neerslag ? Opstijgende lucht koelt af, condenseert en regent uit! Hoe ontstaat neerslag.
Het huis anubis de cast Hallo,ik ben Timo descamps en ik ga de cast van het huis anubis ondekken.
Project ZITBANK Erasmusatheneum Volhardingslaan Deinze
Ecosystemen simuleren in de klas Yuri Matteman De Praktijk Caspar Geraedts Vrije Universiteit NIBI-onderwijsconferentie 11 januari 2013.
De tafel van:.
ICT-COMPETENTIES in het basisonderwijs van ICT-integratie naar ICT-competentie.
Jeugdwerkeloosheid en alternatieve stage. Maatjes project Opleiding verzorgende (niveau 3) 1 e leerjaar.
Project voor samenleven en kwaliteit In de voetsporen van Leonardo Da Vinci Comprehensief onderwijs.
Modernisme en Postmodernisme
gardens of life! Kruidenspiraal
Infoavond leerlingen 1ste jaar
Informatieavond groep 3
Leerinhouden geschiedenis
Middeleeuwen De antwoorden in deze powerpoint komen van (naam en klas invullen a.u.b.)
Start Dit is een prototype van een applicatie waarop je evaluaties en onderzoeken kan vinden die jouw hulp nodig hebben. Je kan er ook je eigen evaluatie.
Junior College Utrecht (JCU) U Talent voorlichting 1415 Werving 4VWO.
Historische vaardigheden
Chocolade Annemarie van de Wiel.
Overgang basis naar secundair
1. Inleiding.
Digitale Communicatie Christophe Van Humbeeck 27/11/2008 Visualization of agreement and discussion processes during computer-supported collaborative learning.
“Waaruit blijkt die liefde dan?”. “Waaruit blijkt die liefde dan?” De Persoon achter de boodschap De Persoon achter de boodschap De boodschap De boodschap.
Peiling Project Algemene Vakken in de derde graad bso
Google GoogleGoogle. GoogleGoogle GoogleGoogle GoogleGoogle.
’ Ondernemend Onderwijs Professionaliseringsbijeenkomst Dinsdag 19 mei 2015 Van Maerlant College.
Van: - Daan Herben - Thom Mares Inhoud 1. Volkstuinen 2. Moestuinen aanleggen 3. Moestuintjes in de klas 4. Einde.
Je eigen groenten en kruiden kweken Wanneer moet je ze zaaien? Hoe verzorg je ze? Wanneer kun je ze oogsten? Wat kun je er van maken?
Noordhoff Uitgevers werkt voor de docent 1 Gebruikers van MW h/v in gesprek met auteurs Welkom.
1.Wat houdt het in.. 2.Kenmerken 3.Toelating 4.Toelating vervolg 5.Leerjaar 1: vakken 6.Leerjaar 1: indeling 7.Doorstroom INHOUD Brugklas T/T- excellent.
PARTNER LOGO Digitaal pesten 1 Universiteit
Miniles Spaans. Hola, me llamo ….. Vertel hoe je heet: hola, me llamo, ¿Y tú? Wie spreekt er al Spaans?Waarom zou je Spaans leren? Wie is er wel eens.
Miniles Spaans. Hola, me llamo ….. Vertel hoe je heet: hola, me llamo, ¿Y tú? Wie spreekt er al Spaans?Waarom zou je Spaans leren? Wie is er wel eens.
Rondleiding met tablets - Bibliotheek Gent Ism Mediaraven - Met steun van provincie Oost- Vlaanderen Doelgroep: 1 ste graad secundair B-stroom Doelstelling:
nl Zending over Grenzen helpt mensen in nood in Oost-Europa; op weg naar een zelfstandig bestaan.
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Programma Uitleg waarom tablets/snappet
En nu de wereld in! Jezus’ laatste woorden in Matteüs.
ICT toepassen in de wiskundeles
Welkom.
Interview met Dr. Chris Paffen
Android Wesley Strootman, Hanafie Muhumed Isse, Chris Hooijenga
Onderwijsconcept salent
DE TIJDLIJN OPBOUWEN : STAP VOOR STAP
Plantenteelt 3e vakdag Verzorgen gewas
De puinhoop van Judas Matteüs 26:3-4 & uit de Bijbel in Gewone Taal “De priesters en de leiders van het volk kwamen bij elkaar. Ze maakten een plan.
Geschiedenis van Sinterklaas
Een motivatie - en samenlevingsproject voor 2e graad BSO
4 Rebus-34 Oplossing - 33 Er is al veel gewonnen als een volk kan lachen om zijn eigen dwaasheden. 'T - H V = W - V.
Transcript van de presentatie:

De kruidentuin

Leerkrachtenhandleiding 2de jaar STV 2de graad BSO voeding-verzorging Zelfstandig Per 4 Plattegrond met 16 tuintjes Zwakkere klassen? kruidenkaarten

Plattegrond

Geschiedenis Inleiding voor leerlingen 1738 Hortus Botanicus Louvaniesis Studenten 1819 universiteit Doel? 20ste eeuw

Kruidenkaarten Verspreid over de kruidentuin 6 kaarten Per kaart 1 kruid Wat is het? De plant De geschiedenis De geneeskracht Culinair

Welke kruiden 2 bekende - dille - munt 4 minder bekende - lavas - lievevrouwebedstro - stevia - komkommerkruid

Leerlingenbundel Plattegrond Opdrachten

Opdrachten Lavas - woordzoeker - vraagjes Lievevrouwbedstro - verbindoefening volkse namen - vraagjes Stevia - rebus - vraagjes

Opdrachten Komkommerkruid - meerkeuze vragen - vraagjes Dille - meerkeuze vragen - kruiswoordraadsel Munt - vragen zonder bundel - vragen met bundel

Bedankt voor jullie aandacht! Inge Marilke Dorien Hannelore