Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Master Leren en Innoveren Bartel Standaar, Freddy Veltman 20 maart 2012 Uitdagend ontwerpen Het waarom van.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De gemiddelde leerling
Advertisements

Spreekbeurt Kira Lamers in groep 3 a Pius X school in Bemmel op 23 maart 2012   Ik ben Kira en net als mijn papa zijn wij Nederlanders. Mijn mama is in.
Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
De relatie tussen visie doelstellingen toetsing leertrajecten Een “innige band” !
Edushock leerfestival
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Workshop Nieuwe begroting
Robin Groenbos Trainer / Consultant Three Ships Handen uit de mouwen met Action Learning.
InterACTIEF leren in het voortgezet onderwijs: VAL
Doorleefd en bezield. Onderwijsprofiel, een werkdocument
29 mei voor uur Jaarverslag in tweevoud op papier Oh ja1, zet je naam en klas op de kaft. Oh ja2, zorg dat duidelijk is welke specialisatie je kiest.
1 KM2.0 Bijeenkomst De Praktijk NUON: ‘Hoe gaan we om met vergrijzing?’
Programma Curaçao 17 t/m 24 november Radulphus – Reggesteyn
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Programma maandag 02 september 2013
De Kalender en De Seizoenen Ellen Adriansens Gegradueerde in de ergotherapie BuSo – OV 2 – 2 e graad Algemene en Sociale Vorming Raamplan BuSo.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –12 oktober 2009.
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
Maarten Vansteenkiste Universiteit Gent
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
Vermelding onderdeel organisatie WO Sprint Kennissystemen bij IO en 3ME OC Focus – Lunchseminar 15 Gerald Wisse, Anton Heidweiller, Eric.
Algemeen didactische principes van e-leren Wouter Hustinx Coördinator ICTO-expertisecel
Leergemeenschappen in de klas: een reflexieve start (workshop)
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Maurits Huigsloot (PO-Raad) Hans Plomp (DUO)
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Rotterdam Academy Rotterdam, 2 februari 2011.
1. Levensbeschouwing en communicatie
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstuderen Mediatechnologie Studiejaar Rotterdam, oktober 2011.
z-0&feature=related z-0&feature=related.
zelfsturend portfolio-onderwijs:
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 12 april 2010.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Het werken met portfolio
AO 2 december 2009 Voorfase en startfase AO & Op weg naar ons eigen AO en Ons eigen ontwerp.
2 januari 2009Nieuwjaarsreceptie "Meule wal straete" 1 Nieuwjaarsreceptie 2 januari 2009 Eerste bijeenkomst van de bewoners van de “Meule wal straete”
Een Concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest LES 1 1.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
Da Vinci College ontwerpen Programma 8 maart
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Welkom S.G. De Triade Leerjaar 1.
Even voorstellen : Groep 3b
De vierkantjes ! Dit is een puzzel om uw hersens eens goed te laten werken. De vraag is bij elk figuur hoeveel vierkanten u ziet.
Welkom Bij de voorlichting van de opleidingen tot:
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
1 Nieuwe Staten Nieuwe begroting Wat & hoe. © PP in taal 2 Programma Aanleiding nieuwe begroting De SWBC en de geschiedenis van de cyclus Wat: de formats.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
ZijActief Koningslust
Ouderavond Groepsorganisatie
Politieacademie Mea Heringa.
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
R&D 17:10 – 18:00 GEZAMENLIJKE OPSTART 18:00 – 18:30 ETEN 18:30 – 19:20 SPLITSEN 1 E EN 2 E JAARS 19:20 GEZAMENLIJKE AFSLUITING Trainingsbijeenkomst.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 26 april 2010.
De tafel van 4.
Kijkje in the Classroom Een andere kijk op (hoger) onderwijs: Het huiswerk samen maken in de klas en het bestuderen van de theorie met ICT buiten de les.
Bloggen op de Master Leren en Innoveren Netwerkbijeenkomst Studeren naast je werk / Blended learning 2 december 2015 Bartel Dorhout docent MLI
Etalagebijeenkomst 9 maart Werkende studenten, didactiek en de kracht van een online learning community.
I Studiesucces door Virtual Action Learning Conferentie studiesucces Haagse Hogeschool Rens van den Berg & Linda de Bruin 14 december 2012.
Transcript van de presentatie:

Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Master Leren en Innoveren Bartel Standaar, Freddy Veltman 20 maart 2012 Uitdagend ontwerpen Het waarom van de aanpak

Wat wilden wij? Mogelijkheden bieden voor meer Maatwerk Tempodifferentiatie Zelfregie Vraagsturing

Wat wilden wij? Binnen een context van constructivistisch en connectivistisch leren de mogelijkheid bieden om verantwoordelijkheid te nemen voor het eigen leerproces samenwerkend leren, -produceren en leren in en van (virtuele) netwerken te bevorderen feedbackfuncties te versterken

Begrippenkader VAL Virtuele leerinteractie (dashbord, rapport leerontwikkeling) Virtuele leerproductie 1.Leeropdracht 2.Leeradvies 3.Leeruitdaging Best practising Editorial review LA2 Virtuele leerinteractie (webblog) Virtuele leerproductie 1.Gedeelde regie 2.Zelfstandige regie Nomineren Productbespreking

De empirie Als studenten leren volgens de “zuivere” toepassing van VAL hoe verdelen zij hun studietijd en wat zijn hiervan de studieresultaten? % Tijdsbesteding per onderdeel % Leerresultaat per onderdeel (Virtuele) Leerproductie Informatie selecteren Leerproduct schrijven / verbeteren 31% 28% Bijeenkomsten op school 14% 16% Zelfstudie Informatie verzamelen Artikelen /boeken lezen In groepjes op school 7 % 9% Individueel thuis 24% 25% Virtuele leerinteractie Verbetersuggesties geven / waarderen Argumenten uitbrengen Best practising Andere portfolio`s bekijken 14% 22% Baeten, J.M. (2009) Virtual Action Learning. Breda: Citowoz p. 85

De empirie Van welke virtuele leeractiviteiten leren studenten het meest? Best practising 33% Kijken (spieken) in portfolio`s van medestudenten 27% Geven en ontvangen van feedback 23% Baeten, J.M. (2009) Virtual Action Learning. Breda: Citowoz p. 85