Differentiated Instruction Rotterdam, 00 januari 2007 English Year 3 The Rotterdam approach… Karin Winkel Ton de Kraay.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Advancing Dutch Through Intensive Instruction: Planning for Success with Backward Design and Social Media Language Matters Series Texas Language Center.
Advertisements

Grammatica Unit 2 HD 2.1 t/m 2.7.
Mag ik voor u het zoetste lied uit de geschiedenis zingen?
The stock market will go up De beurswaarden zullen stijgen YESNO JA NEEN Is Jefken a good person ? Is Jefken een goed mens ? YES NO JA NEEN Is Lonny a.
Differentiated Instruction Rotterdam, 00 januari 2007 English Year 3 The Rotterdam approach… Karin Winkel Ton de Kraay.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/003] thema “Oprah at Deltion” can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving geven van complexe onderwerpen,
Requirements -People are able to make their own memorial page, called a memori -The website will be build first in Dutch for extension.nl, then copied.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
ETHOS PROJECT: PROGRESS Follow-up & feedback end of year 1.
You do remember, don’t you?
Past Simple – Past Continuous
Teams on the frontline Geert Stroobant De Heide - Balans
Accessible Instructional Materials. § Discussion: Timely access to appropriate and accessible instructional materials is an inherent component.
The Passive De lijdende vorm in het Engels, lastiger, en helaas meer gebruikt dan in het Nederlands.
Het Landelijk Steunpunt Gastsprekers WO II-Heden is ondergebracht bij het Herinneringscentrum Kamp Westerbork Landelijk Steunpunt Gastsprekers WO II-Heden.
Beyond Big Grid – Amsterdam 26 september 2012 Enquette 77 ingevulde enquettes, waarvan 60 met gebruikservaring = Mainly Computer Science.
Question Tags unit 6 gr 2.1.
“Drawing your Mobility Map” (cf. A. Gohard-Radenkovic) Meertalige competencies & interculturele mediation Utrecht 2010 M-C. Kok Escalle.
Interrogative sentences
Directe rede  Indirecte rede
Creatieve workshop Wiki: Scroll naar beneden: docentenpagina: Pia Terstroet.
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Sunday, 03 August 2014 zondag 3 augustus 2014 Click Klik.
Tussentoets Digitale Techniek. 1 november 2001, 11:00 tot 13:00 uur. Opmerkingen: 1. Als u een gemiddeld huiswerkcijfer hebt gehaald van zes (6) of hoger,
Woordvolgorde met woorden van tijd
From computer power and human reason. Joseph Weizenbaum.
Simple en continuous tenses Met of zonder –ing. Alle tijden kun je in het Engels met of zonder –ing-form maken: I sleep… I slept… I had slept… I will sleep…
Deltion College Engels B1 Gesprek voeren [Edu/001]
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/002] thema: CV and letter of application can-do : kan complexe zakelijke teksten schrijven © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: applying for a job can-do : kan een eenvoudig sollicitatiegesprek voeren © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/007] theme: Can I have my money back… can-do : kan minder routinematige situaties aan © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/004]/ thema: There are lies, damned lies and statistics... can-do : kan complexe informatie en adviezen.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/004] thema: (No) skeleton in the cupboard can-do: kan een samenhangend verhaal schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels C1 Luisteren [Edu/001] thema: It’s on tv can-do : kan zonder al te veel inspanning tv-programma’s begrijpen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/006]/subvaardigheid schrijven notulen en kort voorstel thema: ‘What shall we do about non- active group.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/007] Thema: Soap(s) can-do : kan met enig detail verslag doen van ervaringen, in dit geval, rapporteren.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/006] thema ‘I hope to convince you of… ‘ can-do : kan een standpunt uiteenzetten voor een publiek van.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: ‘I was wondering what you think of…’ can-do : kan deelnemen aan de conversatie bij zeer formele.
Writing exercise This one goes into your language portfolio!!! You have until the end of the week to hand it in… (So you have a little longer than it says.
Future (toekomst) Je krijgt 2 verschillende vormen van Future.
Lesson 3 PPTs komen op: Extra English Lesson 3 PPTs komen op:
Woorden als or, and, but, when, because, so en since gebruiken we om twee zinsdelen te koppelen. Voorbeeld in het Nederlands: De dvd was erg duur maar.
 vertaal:  Ik ga elke dag naar de universiteit  Ik ga naar de universiteit in London.
Rational Unified Process RUP Jef Bergsma. Iterations –Inception –Elaboration –Construction –Transition De kernbegrippen (Phases)
Ted Nelson (1937- ) A file structure for the Complex, the changing, and the Interdeterminate.
Sustainable employability in Tourism The human factor October 24, 2014 Where Europe Meets the Americas.
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
‘WAIT FOR ME’ Lees met elkaar de songtekst Klik door naar volgende scherm.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/003]/ Subvaardigheid lezen Thema: Once upon a time… can-do : kan een verhaal(tje) vertellen © Anne.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
De taaltaak
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Chapter 6 Sounds cool! Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
Professional Growth: Conferences and Workshops
Benevolence ENGLISH 12 – Quarter 1.
Past simple vs present perfect
Transcript van de presentatie:

Differentiated Instruction Rotterdam, 00 januari 2007 English Year 3 The Rotterdam approach… Karin Winkel Ton de Kraay

Start Karin Winkel

English JK II Attendance Classroom language! Do’s and don’ts Programme of the lessons: Warming up Pronunciation of English Jigsaw: read the stories Studytask: what can we do with picture books? wrap up

Warming up

Pronunciation Consonants: / j / as a sound can be found in: yet, stupid, news, tube, duty / w / This sound is quite different in English. A Dutch /w/ (wit) makes the w sound like an English / v /. The English version is more like a short -oe- sound like in zoet. To produce the right sound it is essential to round your lips... oe + /est/ = west oe + /it/ = wit oe + / eIt / = wait oe + /i:k/ = week In words like: twenty, quiet and swim you round your lips when you pronounce the sounds before the /w/

Say out loud: Wally Winkle wriggles his white, wrinkled wig. Wayne went to Wales to watch walruses. We will learn why her lowly lone, worn yarn loom will rarely earn immoral money. We won, we won, we won, we won Wetter weather never weathered wetter weather better.

/ r / making an /r/ sound is usually not a problem. Leaving it out is! There's never an /r/ before a consonant or a pause; only before a vowel farm – far far away (linking /r/) argumenta flaw_in the argument(intrusive /r/) Are you certain we're meeting her there? Bernard's father's an Air force officer. Surely it was rather warmer four years ago Mother and father are even more annoyed over it. More and more of us are able to share our experience That area of Asia includes Indonesia and Malaysia.

Studytask Digitaal verwerkt prentenboek/gedicht/kort verhaal/lied/kindervers Powerpoint maken van het gekozen ‘verhaal’ Inspreken en opnemen van het verhaal in het Engels Illustreren Eis 1: Everyday English, gebruik van High frequency words Eis 2: Structures / chunks / repetition

English corner: voorbeelden van zelfstandig te verwerken (computer) activiteiten om de kern van de les in te slijpen. Het ontwerpen van een vervolg- activiteit in de kleine kring / individuele leerling waarbij wordt tegemoet gekomen aan MI Reflectie

What can you do with a (good) story?

What can you do with a picture book? 1. Words (high frequency / low frequency) 2. Sentences 3. Sequence 4. General contents (understanding/extra meaning/…) 5. Extra activities

Words

Sentences

Sequence Story structure Change / visualise / analyse / compare

General contents

Extra activities

Workflow lesson 2-5 Running Sequences = jigsaw deelname : geef de les/ introduceer de activiteit/lees het verhaal voor/etc.

Timeplan per lesson 15min / warm up, questions and instruction Round 1 5 min. performance x 4 / feedback Round 2 5 min. performance x 4 / feedback Round 3 change group for second chances / turn 15 minutes / questions and wrap up.

GROUPS OF 4 STUDENT 1 STUDENT 2 STUDENT 3 STUDENT 4

Student 1,2,3,4 Take your OWN story/book/poem/… STUDENT 1 STUDENT 2 STUDENT 3 STUDENT 4 Les 2

Task A,B,C,D A. Voorlezen van het verhaal met intonatie en gebaren B. Visueel en concreet materiaal (aansluitend bij leerstijl lln) van de kernvocabulaire C. Uitbeelden (uitbeeldbare versie met HF words/TPR/drama eisen/handpoppen/ inzet medestudenten) D. Digitale vervolgactiviteiten (top 3)

Task A,B,C,D A. Voorlezen van het verhaal met intonatie en gebaren B. Visueel en concreet materiaal (aansluitend bij leerstijl lln) van de kernvocabulaire C. Uitbeelden (uitbeeldbare versie met HF words/TPR/drama eisen/handpoppen/ inzet medestudenten) D. Digitale vervolgactiviteiten (top 3) Les 2

Task A,B,C,D A. Voorlezen van het verhaal met intonatie en gebaren B. Visueel en concreet materiaal (aansluitend bij leerstijl lln) van de kernvocabulaire C. Uitbeelden (uitbeeldbare versie met HF words/TPR/drama eisen/handpoppen/ inzet medestudenten) D. Digitale vervolgactiviteiten (top 3) Les 3