X : Tafels Niveau 1F/S Paraat hebben: (selectie) Producten uit de tafels (tot en met 10) uit het hoofd kennen. Delingen uit de tafels (tot en met 10) uitrekenen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
- Hoe noem je uitkomsten?
Advertisements

WACHT MENEER VAN DALEN NOG STEEDS OP ANTWOORD ?
Leeromgeving Wie Martin Hakkert Wat Zorgcoördinator LWOO-coördinator
Reken(werk)gesprek praktisch rekengespreksinstrument
Rekenproblemen en Dyscalculie
Rekenbeleid Wie gaat wat doen? wiskunde of schoolbreed
HET BELANG VAN REKENEN Prof. Dr. Jan de Lange.
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
Breuken en (grote) kommagetallen
Eigenschappen van het vermenigvuldigen van gehele getallen
Niveau 1F Paraat hebben: (selectie) Omzetten van eenvoudige breuken in decimale getallen. Optellen en aftrekken van veel voorkomende gelijknamige en ongelijknamige.
Op de koffie bij de kabouters
Rekenen en Rekenproblemen
Cursus rekendidactiek
Welkom op de informatieavond van groep 7
Vakkennis van de leraar - Gecijferdheid
Workshop: Geheimschrift op de TI-83+
Rekenen en Rekenproblemen
Verhoudingstabel Er is een voorraad laxeermiddel. Die oplossing bevat 15% natriumsulfaat. Dit betekent: 15 gram per 100 mL oplossing. Kinderen krijgen.
Leerlingen met reken- wiskunde problemen in klas 3 en 4 vmbo
Woningfinanciering een inleiding
De tafel van….
ribwis1 Toegepaste wiskunde Lesweek 01 – Deel B
Start rekennetwerk Zuid Conferentie 1 febr 2011 o.l.v. Wilma Willems (KPC Groep), vastgelegd door Machteld Scholvinck (CPS)
Introductie en Kennismaking
ware bewering niet ware bewering open bewering
Presentatie Machten,Wortels & Ontbinden Deel 2
Anny cooreman Rekenstoornissen en rekenproblemen in het secundair
Rekenen 18 maart.
Toveren met kommagetallen
Het belang van de ketenverbinding Laura Punt. Wat komt er aan bod? Een stukje geschiedenis De beheersing van de basisvaardigheden Nut en noodzaak van.
Stichting Onderwijs der EBGS MTD Workshop 2015
De overstapafspraken schooljaar POVO.  Introductie  Functionarissen  Programma  Overstapkalender
Workshop hele getallen 1
- copyright 2015 Natuurlijke getallen - 1 / NATUURLIJKE GETALLEN – 1 0, 1, 2, 3,…99,…
30 november Welkom! Instructie  De implementatie van het rekenonderwijs is geslaagd, een actieplan is overbodig.
Referentiekader rekenen. Uit: /
Kinderen effectief helpen met rekenen
Wiskunde voor Engineering
Les 1: Rekenen zonder rekenmachine Les 2: Oriëntatie
Voorkennis: Kwadratische vergelijking oplossen
Wiskunde in het eerste leerjaar
Les 1: Rekenen Zonder rekenmachine
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
Les 1: Rekenen zonder rekenmachine
Functionele rekenvaardigheid
Bewerkingen met matrices - Deel 3
Eigenschappen van het vermenigvuldigen van gehele getallen en handig rekenen © André Snijers.
Rekenen met grote getallen
Wiskunde Blok 5 les 17.
De distributieve eigenschap
De volgorde van de bewerkingen
G2 2 Handig rekenen met eigenschappen M A R T X I © André Snijers W K
Les 1: Rekenen zonder rekenmachine Les 2: Oriëntatie
Kommagetallen vermenigvuldigen en delen
De volgorde van bewerkingen
ERVARINGEN DELEN REKENDREMPELS NEMEN IJSBERGMODELLEN UITWERKEN
Bewerkingen met natuurlijke getallen
Handig rekenen met eigenschappen
Voorkennis Wiskunde Les 11 Hoofdstuk 5: §5.3 en §5.4.
Gehele getallen vermenigvuldigen en delen
Eigenschappen van het optellen en het vermenigvuldigen van rationale getallen © André Snijers.
Transcript van de presentatie:

x : Tafels Niveau 1F/S Paraat hebben: (selectie) Producten uit de tafels (tot en met 10) uit het hoofd kennen. Delingen uit de tafels (tot en met 10) uitrekenen. Efficiënt rekenen (+,-,x,:) gebruik makend van de eigenschappen van getallen en bewerkingen, met eenvoudige getallen. Vermenigvuldigen met kommagetallen PPON rekenen-wiskunde 2004 vergelijken met PPON rekenen-wiskunde 1997 en 1992 PPON = Periodieke Peiling van het OnderwijsNiveau Grote achteruitgang op het gebied Vermenigvuldigen en Delen. Gehanteerde rekenstrategie: 2004 – vooral kolomsgewijs 1997 en 1992 – vooral cijferen

x : Tafels Verschil in aanpak PO - VO

x : Tafels Voorbeelden uit de praktijk: 23 x 271 = x 48 = 576

x : Tafels Voorbeelden uit de praktijk:

x : Tafels Voorbeelden uit de praktijk: 7 x 0,80 = 5,60

x : Tafels Verschil in aanpak PO - VO

x : Tafels Concrete oplossingen om beter op elkaar af te stemmen