Workshop contentstrategie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Transitie Ouderenzorg
Advertisements

Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
Doublet deel 1 – de basis.
Leer de namen van de noten 1
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
“ff Anders”.  Het thema van dit jaar is “ff Anders” 2.
Prekenserie Handelingen - deel 6 (slot) ‘Gods Woord overwint omdat het mensen in de vrijheid zet!’ Hand 28,31.
Inkomen les 17 Begrippen & 81 t/ 84
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Vraag 1: Welk onderwijstype volgt uw kind? Vraag 2: In welk jaar zit uw kind?
De Belastingdienst Leuker kunnen we het niet maken... Ook in Wognum
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
Doet goeie dingen voor mensen en organisaties 1. Hoe gelukkig ben jij op je werk? Op een schaal van 0 tot 10 waar plaats jij jezelf? O
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Welkom in de samenkomst
prNBN D addendum 1 Deel 2: PLT
Aan de slag met Evernote Documenteer je leven, overal en altijd 1.
Het Management Informatie Portaal
Diagnosticeer uw schouder Dit is een interactieve gids om u te helpen vinden relevante patiënten informatie over uw schouderprobleem. Het is bedoeld als.
Doelstelling Wedeo Mensen aan het werk krijgen en houden in een zo regulier mogelijke arbeidssituatie. Dit is de belangrijkste basis voor het.
Naar het Jaareinde toe
Oplossingsgericht coachen
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Leer de namen van de noten 2
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Vergaderen Gebruikt materiaal Actie! Office3 bso blz. a Benoem het materiaal in de tweede kolom in je boek op blz b In de derde kolom.
WISKUNDIGE FORMULES.
Persoonlijk worden.
Workshop 1: Diversiteit in de oudercommissies van de kinderopvang
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
Onderwijsconferentie
Groot geloof 1.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
VWO-bèta op de Amersfoortse Berg
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Voorganger: Thema: Ds. C. van der Leest De verdwijning van christelijke waarden Een pleidooi voor christelijke waarden.
Ons Landschap “Hoe nu verder?”
1. Levensbeschouwing en communicatie
Wouter Jansweijer, 16 September, Literatuur zoeken Project informatiewetenschappen october 2002.
Missie, visie & jaarplan
Missie, visie, strategie & jaarplan
Standaard-bewerkingen
Schitterende Organisaties®
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap

Voorrangsregels bij rekenen (1)
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Het werken met portfolio
Farmaceutische zorg in NCare
6,50 euro In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen.
S.V.T.B. Curius 2 3 Vorige bijeenkomst S.V.T.B. Curius 4 Vorige bijeenkomst Voorstelrondje Wie ben je, wat doe je en wat ga je doen?
Workshop stakeholdermanagement & Netwerkborrel 19 september 2013 Bereik de 18 e hole en vier het succes op de 19 e !
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Hoe en waar wordt de keuze voor de nieuwe auto bepaald? AutoRai 2005 Amsterdam, 10 februari 2005 Anne Hoff Research Director Interview-NSS.
© Alert Management Consultants Slim Werk Vinden Programma.
Even voorstellen : Groep 3b
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
AutiWorks start open training ‘Autisme Werkbaar’
ZijActief Koningslust
Even bijpraten… Jan Bartling 30 januari 2015 In vogelvlucht langs de belangrijkste thema’s.
Tuinvogels herkennen.
Transcript van de presentatie:

Workshop contentstrategie datum • organisatie • plaats ERIK HARTMAN communicatie 1

Creative Commons deze presentatie mag je vrij bewerken en aanvullen op voorwaarde dat je het niet commercieel gebruikt en dat je onze naam of ons bedrijfslogo vermeldt http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/

Instructie workshopleider Je kunt deze presentatie naar eigen inzicht bewerken en aanvullen Een workshop duurt 4 tot 5 uur Laat de mensen in groepjes van 4 à 5 mensen de opdrachten uitwerken Aan het eind van de workshop presenteert elke groep de contentstrategie Deel je ervaring op www.contentstrategiespel.nl

“Een contentstrategie is een vooropgezet plan waarin wordt vastgesteld hoe informatie met een bepaalde waarde voor een publiek kan helpen om een organisatiedoel te bereiken.” bron: Handboek contentstrategie

“De juiste informatie bij de juiste persoon op het juiste moment “De juiste informatie bij de juiste persoon op het juiste moment. Via het juiste kanaal en in de juiste vorm.”

Wat is het organisatiedoel?

Wat is de pijn? 8

Wat moet er beter?

Opdracht Wat zijn de organisatiedoelstellingen? Welke is de belangrijkste? Wat is het kernprobleem? Welke succesfactoren zijn hieruit af te leiden? Welke daarvan is de belangrijkste?

bij het bereiken van het doel? Wie heb je nodig bij het bereiken van het doel?

Wat is het belang van je doelgroep? 12

Wat moet je hun vertellen?

Opdracht Met welke doelgroepen hebben we te maken? Welke is de belangrijkste voor de succesfactor die je zojuist koos? Waarom? Welke informatie moet met de hiervoor gekozen doelgroep worden uitgewisseld om de succesfactor te halen? Welke informatie is het belangrijkst? Waarom?

Wat wordt je tactiek?

Welke middelen ga je inzetten?

Opdracht Wat wordt je tactiek om je doel te bereiken? Welke middelen ga je inzetten en waarom?

Wanneer ben je succesvol?

Hoe ga je dat meten?

Hoe ga je dat organiseren?

Opdracht Wanneer ben je succesvol? Hoe ga je meten of je succesvol bent? Met wie moet je samenwerken?

Dit is je contentstrategie!

Contentstrategie “Door [ informatie ] uit te wisselen met [ doelgroep ] bereiken wij [ doel of succesfactor ] omdat [ persoonlijke motivatie doelgroep ]” “Wij bereiken dit doel door [ tactiek ] met behulp van [ middelen ]” “Dit is succesvol als [ kpi’s ] Dit meten wij met [ meetinstrument ]” “Wij werken samen met [ stakeholders ]”

Meer informatie www.contentstrategiespel.nl

Succes met je strategie. @erikmhartman erik@hartman-communicatie Succes met je strategie! @erikmhartman erik@hartman-communicatie.nl (030) 877 35 60