Workshop contentstrategie datum • organisatie • plaats ERIK HARTMAN communicatie 1
Creative Commons deze presentatie mag je vrij bewerken en aanvullen op voorwaarde dat je het niet commercieel gebruikt en dat je onze naam of ons bedrijfslogo vermeldt http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/
Instructie workshopleider Je kunt deze presentatie naar eigen inzicht bewerken en aanvullen Een workshop duurt 4 tot 5 uur Laat de mensen in groepjes van 4 à 5 mensen de opdrachten uitwerken Aan het eind van de workshop presenteert elke groep de contentstrategie Deel je ervaring op www.contentstrategiespel.nl
“Een contentstrategie is een vooropgezet plan waarin wordt vastgesteld hoe informatie met een bepaalde waarde voor een publiek kan helpen om een organisatiedoel te bereiken.” bron: Handboek contentstrategie
“De juiste informatie bij de juiste persoon op het juiste moment “De juiste informatie bij de juiste persoon op het juiste moment. Via het juiste kanaal en in de juiste vorm.”
Wat is het organisatiedoel?
Wat is de pijn? 8
Wat moet er beter?
Opdracht Wat zijn de organisatiedoelstellingen? Welke is de belangrijkste? Wat is het kernprobleem? Welke succesfactoren zijn hieruit af te leiden? Welke daarvan is de belangrijkste?
bij het bereiken van het doel? Wie heb je nodig bij het bereiken van het doel?
Wat is het belang van je doelgroep? 12
Wat moet je hun vertellen?
Opdracht Met welke doelgroepen hebben we te maken? Welke is de belangrijkste voor de succesfactor die je zojuist koos? Waarom? Welke informatie moet met de hiervoor gekozen doelgroep worden uitgewisseld om de succesfactor te halen? Welke informatie is het belangrijkst? Waarom?
Wat wordt je tactiek?
Welke middelen ga je inzetten?
Opdracht Wat wordt je tactiek om je doel te bereiken? Welke middelen ga je inzetten en waarom?
Wanneer ben je succesvol?
Hoe ga je dat meten?
Hoe ga je dat organiseren?
Opdracht Wanneer ben je succesvol? Hoe ga je meten of je succesvol bent? Met wie moet je samenwerken?
Dit is je contentstrategie!
Contentstrategie “Door [ informatie ] uit te wisselen met [ doelgroep ] bereiken wij [ doel of succesfactor ] omdat [ persoonlijke motivatie doelgroep ]” “Wij bereiken dit doel door [ tactiek ] met behulp van [ middelen ]” “Dit is succesvol als [ kpi’s ] Dit meten wij met [ meetinstrument ]” “Wij werken samen met [ stakeholders ]”
Meer informatie www.contentstrategiespel.nl
Succes met je strategie. @erikmhartman erik@hartman-communicatie Succes met je strategie! @erikmhartman erik@hartman-communicatie.nl (030) 877 35 60