Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Optellen en aftrekken tot 20
Advertisements

Gecijferdheid Negatieve getallen.
Voorrangsregels bij rekenen (2)
WACHT MENEER VAN DALEN NOG STEEDS OP ANTWOORD ?
BEWEGING – BASIS ALGEBRA
H1 Basis Rekenvaardigheden
vergelijkingen oplossen
dia's bij lessenserie Pythagoras ± v Chr.
Les voor groep 6 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Goedemorgen.
Vandaag hebben we het over :
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Ronde 1: aan het werk gaan.
Rekenen met machten met hetzelfde grondtal
Les voor groep 7 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Eigenschappen van het vermenigvuldigen van gehele getallen
Les voor groep 8 Voor de overige kinderen: Ronde 1 pak een kaart.
Les voor groep 7 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
ribwis1 Toegepaste wiskunde, ribPWI Lesweek 01
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
Doel: persoonsvormen in de t.t.
Goedemorgen.
Les voor groep 7 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel
Les 2 groep 7 leerdoel Je leert om de uitkomst van een som te schatten, zodat je snel en handig kan rekenen. Wat weet je hier al van? Waarom is het handig.
Les 4 groep 6 leerdoel: Je kunt cijferend optellen.
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Goedemorgen.
Les voor groep 7 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Goedemorgen.
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Ronde 1: aan het werk gaan.
Les 2 groep 8 leerdoel: Je kunt werken met een verhoudingstabel.
Les voor groep 6 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel
Les 1 groep 7 2 leerdoelen: Doel 1:
Les 1 groep 6 leerdoel: Doel 1:
Les 1 groep 8 leerdoel: Inzicht hebben in de betekenis, plaats, structuur, waarde hele getallen en kommagetallen Wat weet je hier al van? Waarom is het.
1 LOB workshop.2 Ga naar internet en zoek op:
A H M F K EB C x 88. Korte zijde bij A en C changement met gebroken lijnen (opsluiten!) Daarna rijden.
Vergelijkingen oplossen.
–20 4 –2b opgave 20 –160ab · –200b = 8ab · –20 = –20 · 10b = 4 · –5 =
Voorrangsregels bij rekenen (1)
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
2.1 Rekenen K. van Dorssen.
Hoofdstuk 9 havo KWADRATEN EN LETTERS
Hoofdstuk 9 havo KWADRATEN EN LETTERS
Presentatie vergelijkingen oplossen.
Bewerkingen met breuken Les 37.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Les 3: Verkeer TOETS.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Regels voor het vermenigvuldigen
Workshop hele getallen 1
Rekenvolgorde rekenvaardigheden.
rekenen Basisvaardigheden toegepast rekenen
Wat is algebra? Rekenen is het werken met getallen. Er zijn vier hoofdbewerkingen: optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. Verder ken je de bewerkingen.
Les 3 Verbanden: rekenen met tabellen
Werkwoordspelling Doel: persoonsvormen in de t.t..
Les 1: Rekenen Zonder rekenmachine
Les 3Regels voor de volgorde van bewerkingen
Rekenen Les 7: Rekenen met de rekenmachine Les 8: Rekenen in toepassingssituaties.
Vermenigvuldigen & delen
Les 1: Rekenen zonder rekenmachine
Rekenen Les 7: Rekenen met de rekenmachine Les 8: Rekenen in toepassingssituaties.
Wiskunde Blok 5 les 17.
2 vmbo-t/havo Samenvatting Hoofdstuk 1 (vmbo-T)
De volgorde van de bewerkingen
Voorkennis Wiskunde Les 3 Appendix §A.5 en A.6.
De volgorde van bewerkingen
Vermenigvuldigen & delen
Transcript van de presentatie:

Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel Andere twee groepen:

Les 14 groep 8 leerdoel Je leert combinatiesommen met verschillende bewerkingen Wat weet je hier al van? Waarom is het handig dat we dit leren? Wanneer ga je dit gebruiken?

Facebook-opgaves:

Meneer Van Dalen kan lang wachten….. Want deze regel bestaat niet meer !!! Levert onvoldoendes op!

Hoe moeten wij van de onvoldoendes afkomen?!

Nou, natuurlijk door de regel : Hoe moeten wij van de onvoldoendes afkomen-regel toe te passen…..

De volgorde waarin je een berekening uitvoert is: 1. (haakjes) 2. machtsverheffen en worteltrekken, in de volgorde van de opgave 3. vermenigvuldigen en delen, in de volgorde van de opgave 4. optellen en aftrekken, in de volgorde van de opgave Hoe Moeten Wij Van De Onvoldoendes Afkomen?! M en W, V en D en O en A zijn dus gelijkwaardig. Dat betekent dat ze worden uitgevoerd in de volgorde waarop ze staan!

Hé, Mw. v/d Afop!

Vermenigvuldigen en delen: van links naar rechts.   12 : 3 x 4 = ? Reken eerst uit: 12 : 3 = 4 en daarna 4 x 4 = 16.  Je doet deze bewerkingen dus van links naar rechts, in de volgorde zoals ze in de opgave staan.

Reken eerst uit: 12 - 5 = 7 en daarna: 7 + 4 = 11.   12 - 5 + 4 = ?   Reken eerst uit: 12 - 5 = 7 en daarna: 7 + 4 = 11. Je doet deze bewerkingen dus van links naar rechts, in de volgorde zoals ze in de opgave staan.  Vermenigvuldigen en delen hebben voorrang boven optellen en aftrekken. 5 + 2 x 7 = ? Hier heeft de vermenigvuldiging voorrang! Reken eerst uit: 2 x 7 = 14 en daarna 5 + 14 = 19. 

Nu jij: 12 - 5 + 6 = 15 - 3 x 5 = 6 + 30 : 3 =      20 - 2 x 4 =    30 - 10 : 2 =   12 : 3 x 4 = 14 : (4 + 3) x 5 = 20 - 2 x ( 7 – 3) :  4 = Verzin nu zelf sommen! 13 (optellen en aftrekken ook op volgorde waarop het staat) 15 - 15 = 0 6 + 10 = 16 20 - 8 = 12 30 - 5 = 25 16 vermenigvuldigen en delen in de volgorde waarop het staat!) 14 : 7 = 2 x 5 = 10 Eerst haakjes wegwerken: 20 – 2 x 4 : 6, dan 2 x 4 = 8 , 8 : 4 = 2. 20 – 2 = 18.

Evaluatie : Evaluatie: Is het doel gehaald? Waar moet je met deze opdracht rekening mee houden? Wat heb je geleerd? Wat ging er goed? Wat ging er niet zo goed? Vooruitblik: Geen nieuwe doelen met dit onderwerp.

Vb bewijswerkje: Verzin je eigen hmwvdao –ezelsbrug! En maak hier een mooie tekening bij. En uiteraard: Verzin zelf moeilijke sommen en los ze op.