ACG: Wat is leren &Wat is leren &ontwikkelen? Waartoe dienen digitale media? Waartoe dienen digitale media? Hoe gaan we om met regels? Hoe gaan we om met.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loopbaanbegeleiding in het groene onderwijs
Advertisements

“We leiden kinderen op in de 21e eeuw met kennis uit de 20e eeuw en in een systeem dat geworteld is in de 19e eeuw” (K.Robinson)
Gabriëlschool Hoofdlocatie/Het Kristal
digitale platformen waar gebruikers elkaar direct kunnen ontmoeten.
KA Hoboken & ‘De Hogeschool-brug’ Samen werken aan een succesvolle overstap SO-HO.
ICT-PORTFOLIO Teun Kaptein NHL
Loopbaanorientatie- en Begeleidings
23 JANUARI 2007 MBO CENTRAALMBO CENTRAAL Ageeth Jorna (lekker-werken.nl)
Wie is aan zet ? - 1 jaar BYOD op het Liemers. Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe.
Drieslag functioneel rekenen
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
Schrappen PO? Dat nooit! 16e Nationale Wiskunde Dagen
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Sociale media op school
Rekenen en Rekenproblemen
Reflecteren en een knoop
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
P raktische S ector O riëntatie Een keuzeproces in werking.
WildWaterWonen Cees Brederveld. Vernieuwing Onderbouw/school Minder vakken Minder kerndoelen Meer samenhang Eigen invulling Leerling centraal.
Je zou eens wat minder moeten werken en eens wat meer rust moeten nemen......
Van harte welkom. Dinsdag 30 januari Indeling van de avond Opening Presentatie “Digitale slootjes” Demonstratie “Digibord” Pauze Zelf proberen en.
Sensing theessence of Blijvliet. Research Sfeer Visie‘s Communicatie Problemen Contact ouders en school.
Moderne Wiskunde 11e editie inzicht, structuur, vernieuwing.
Johan van der Sanden TU/e TULO Fontys PTH-Eindhoven
De laatste loodjes in Mavo 4
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
WELKOM. Loopbaanorientatie en begeleiding in VMBO-2.
NIEUW: Doorlopende leerlijn Klik hier voor de lessen. Doorlopende leerlijn Mediawijsheid voor groep 1 t/m 8 Gratis toegang tot materiaal na aanmelding.
Basisvorming. 2/3 kerndeel  58 kerndoelen 1/3 differentieel  iig 2e MVT & profilering 1040 klokuren (max 69 dagen)
WELKOM Ouders / Verzorgers leerlingen 3TL.. Sectorkeuze 1.Keuze moet bij de leerling passen; Wie ben ik? Waar ben ik goed of slecht in? Waar liggen mijn.
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Informatieavond sectorkeuze Emma Gribling & Sabine Verheugd.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
STIMULEREND KIEZEN Een blik op de wereld van de industrie INLEIDING.
Welkom Ouders / Verzorgers 2HTL.. 1.Keuze moet bij de leerling passen Wie ben ik? Waar ben ik goed/slecht in? Waar liggen mijn interesses? 2.Keuze moet.
Amsterdam Airport Schiphol 1 Anne Helsdingen Saskia Brand-Gruwel CELSTEC, OUNL Jeroen van Merriënboer Universiteit Maastricht 26 juni 2009 Project Outreach.
Ouderavond 1G1 18 augustus 2015 ‘. Programma 1.Voorstellen en mentoraat; 2.Huiswerk en plannen; 3.Informatie website; 4.Overgangsnormen; 5.Rapport; 6.Tot.
Informatieavond Brugklas Lyceum de Grundel 18 augustus 2015.
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
Informatieavond 3 e klas 26 augustus Hartelijk welkom Mentorklas 3G1 mentor: Marco Uijen
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
Informatieavond 3e klas 26 augustus Hartelijk welkom Mentorklas 3H2 mentor: P. Wellen.
Wat gaan we doen? 20.00u: Inloop 20.10u: Opening 20.15u: Start presentatie 21.00u: In groepjes uit elkaar 21.30u: Terugkoppeling 21.40u: Afsluiting 22.00u:
Relaties. 1 Op YouTube kun je lekker haten, zonder te reageren.
Onderwijsproces en Examinering en diplomering
Paspoort griekse goden
Ouders / Verzorgers leerlingen 3TL.
Welkom Ouders / Verzorgers 2HTL.
Wat is internet? Vandaag gaan we ontdekken wat internet is? Hoe vaak zijn de leerlingen online? Welk apparaat gebruiken ze? Stel ze eens wat vragen en.
LOB binnen Taalbrug DG.
Wat is internet? Vandaag gaan we ontdekken wat internet is? Hoe vaak zijn de leerlingen online? Welk apparaat gebruiken ze? Stel ze eens wat vragen en.
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Inleiding Verplichte vakken Te kiezen vakken
Workshop Helpen bij wiskunde? Help!
Avila College meer dan onderwijs school voor mavo en onderbouw havo
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Wat maakt de Wispelberg bijzonder?
Vragenlijst ontwikkelt door TNO voor de groepen 7 en 8 in het PO
Het gebruik van de Rekenmachine.
Gepersonaliseerd leren
E-learning, E-health & Domotica
Kennismakingsavond klas 2HVE
Activeren en differentiëren bij Grieks en Latijn
Tijd voor een nieuw PTA voor LO in de bovenbouw HV
Visie anders leren Ieder kind ontwikkelt zich optimaal als persoon & cognitief. Vanuit deze visie zijn we gestart met ‘anders leren’, gericht op onderwijs.
Inleiding Verplichte vakken Te kiezen vakken
Welkom!.
Transcript van de presentatie:

ACG: Wat is leren &Wat is leren &ontwikkelen? Waartoe dienen digitale media? Waartoe dienen digitale media? Hoe gaan we om met regels? Hoe gaan we om met regels? Waar staan we nu? Waar staan we nu? Wat gaan we doen? Wat gaan we doen? Leren & Ontwikkelen met Digitale Media

ACG:Wat is leren & ontwikkelen? Werelds: Jezelf zijnJezelf zijn Mondig, kritisch en Mondig, kritisch enrespectvolGrensverleggend: Ontdekken van talenten en interesses Ontdekken van talenten en interesses Onderzoeken van achtergronden en samenhang Onderzoeken van achtergronden en samenhang Kiezen op basis van reflectie Kiezen op basis van reflectie

ACG:Wat is leren & ontwikkelen? Leren  Ontwikkelen Basiskennis en -vaardigheden die nodig zijn voor welzijn Reflecteren op talenten en eigenschappen die nodig zijn voor wijsheid

ACG:Wat is leren & ontwikkelen? Leren  Ontwikkelen Leren bedienen van Ontwikkelen van klant- kassa AHvriendelijkheid Leren uitrekenen vanOntwikkelen van besef opgave UV-golvengevolgen uitvinding afstandsbediening

ACG:Wat is leren & ontwikkelen? Leren  Ontwikkelen In balans: lekker in je vel, verstandige keuzes, prima resultaten Onder druk:uitputting, laten leiden, geen vertrouwen

ACG:Waartoe dienen digitale media? Ondersteunen van het leren en ontwikkelen: Elektronische leeromgeving, TeletopElektronische leeromgeving, Teletop Schoolbord, Smartboard Schoolbord, Smartboard Ouderportaal, Som Ouderportaal, Som

Teletop:lesmateriaal wiskunde

Smartboard:uitleg als film

Ouderportaal:meldingen op je gsm?

ACG:Hoe gaan we om met regels? Formeel:apparaten zijn verboden (behalve rekenmachine) Praktijk:docent bepaalt, of leerling doet, docent gedoogt

ACG:Waar staan we nu? Thuis discussies over online-tijd Klasdiscussies over rust Teamdiscussies over didactiek en motivatie MTdiscussies over richtlijnen

ACG:Wat gaan we doen? Gesprek met: leerlingenraad leerlingenraad klankbordgroepen en ouderraad klankbordgroepen en ouderraad docententeams docententeams