OM DIT TE REALISEREN WIL DE CULTOORCOOP:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat doet e-cultuur? Klaas Kuitenbrouwer, Kunstraad Groningen, 7 maart 2010.
Advertisements

DE WMO: kansen of bedreigingen voor de ouderenzorg
GEMEENTEN CULTUUR EN KEUZES 30 JANUARI Vereniging van Nederlandse Gemeenten Aandeel overheidslagen per beleidsterrein (2013, Coelo)
Gedachtewisseling Interne staatshervorming 18 mei 2010.
Expertmeeting 3 Kansen en initiatieven tussen regionale en locale economie.
De Waarde van Pop De maatschappelijke betekenis van popmuziek
Innovatie en stakeholders in VO
Vraagsturing en marktwerking
MVO is de opdracht Seminarie VVSG
Maatschappelijk Aanbesteden
De waarde van cultuureducatie
Meerjarenbeleidsplan Kunst en Cultuur Culturalis.
Lien Verwaeren Kabinet Vlaams minister van Leefmilieu, Natuur en Cultuur Vlaamse Regering Naar een nieuw decreet Lokaal Cultuurbeleid.
1 Beleidsaanbevelingen SP2SP symposium 8 maart 2010.
Trainingsproject voor burgers met kwetsbaarheid. Samenwerking.
Als publieke dienstverlener wil de VDAB : voor werkzoekenden,
proudly presents DE ARBEIDSMARKTREGISSEUR.
Sessie: realiseren van doelwaarden 25 november 2013.
Jongeren Preventie Team
Van wie is de school? … en over welke school hebben we het dan? Over de schoolleider: zetbaas of ondernemer? … en de leraar die zijn vak kwijt is. Onderwijscafé.
De schoolmanager als maatschappelijk ondernemer Inleider: Leo Lenssen 31 oktober 2007 Vos/ABB.
Duurzame innovatie leiderschap en maatschappelijke legitimatie Inleiding door Leo Lenssen Boardroom 21 januari 2010.
Initiatiefnemers: Philip Idenburg (BeBright)
DuurzaamDoor Regionale netwerken en Duurzaamheidknooppunten Ad Bijma, programmacoördinator.
Donderdag 15 januari 2009 – 13:30 uur
BMC 4/5/
De waarde van cultuur, een onderzoek naar het meetbare en onmeetbare
Vitale opgaven voor de Stad bestuursvergadering ZON, 4 febr. 2014
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
Amateurkunst nu en in de toekomst 28 mei 2011 Kunstfactor Sectorinstituut amateurkunst Missie Visie Kerntaken Hoofdlijnen beleid 28 mei 2011.
Museum De Buitenplaats. Missie Museum De Buitenplaats is er voor iedereen: van bezoekers met liefde voor kunst, tuinen, muziek, theater en literatuur.
Economische samenwerking in een topregio Even voorstellen… Wat willen we bereiken? Hoe werken we samen? Stellingen.
MVO- maatschappelijk verantwoord ondernemen
De sociale werking van het recht
Collaborative Strategizing
Cultureel Ondernemerschap
Krimp biedt kansen ! 3 november 2015.
In samenspraak. Het gesprek tussen musea en gemeenten  Landelijk Contact van Museumconsulenten  Museumvereniging  Vereniging van Nederlandse Gemeenten.
TITEL PRESENTATIE Naam presentator AVANS HOGESCHOOL studenten 54 opleidingen Meer dan 20 lectoraten verdeeld over 6 expertisecentra medewerkers.
Symposium HKU Onderzoek in kunsteducatie 2013 Lectoraat Kunsteducatie Karin Hoogeveen.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Prestatie afspraken met Union1 Prestatie afspraken Gemeente Oud-Beijerland en Union Commissie Ruimte + Commissie Samenleving 3 december 2008.
Wat is een Theory of Change? ‘Iedere interventie is gebaseerd op veronderstellingen over wat die interventie teweeg zal brengen’ Het plaatje: welke interventie.
Kwartiermakers(festival) Ondersteunt kwetsbare mensen, bevordert hun re- integratie en doorbreekt hun isolement. * Werken aan een meer positieve beeldvorming.
Toelichting proces: verkenningsfase Tussenrapportage Cultuurvisie Bronnen En Garde Startnotitie Cultuurbeleid Gesprekken gemeente Bronnen En Garde Startnotitie.
CULTUUREDUCATIE IN ALBLASSERDAM Bijeenkomst voor Informatie en Opinie over Welstand en Cultuur, Alblasserdam 8 okt
Cultuurnota Alblasserdam BIO 8 oktober Waarom een cultuurnota? Ontsluiten aanbod Kansen benutten Visie en focus: kader Samenhang en samenwerking.
Niels Bosman Naam:Bosman Voornamen:Cornelis, Niels Geboortedatum:27 oktober 1980 Geboorteplaats:Emmen Postcode en Woonplaats:9718cm Groningen Adres:Westersingel.
Best practices verduurzamen: Eindhoven Inzicht-Uitzicht 3de Manifestatie van Buurtalliantie 10 februari 2011 Hanneke Henkens.
1……………………….. Doeltreffende samenwerking Markermeer - IJmeer 12 november 2015 Corné Nijburg.
Bedrijfsstijlen in de Multifunctionele Landbouw. Multifunctionele landbouw Afbouwstrategie? Toekomst van de Nederlandse landbouw? Leuk voor erbij? Uitlaatklep.
TITEL PRESENTATIE Naam presentator AVANS HOGESCHOOL studenten 56 opleidingen in 8 gebieden 11 locaties 3 steden: Breda, ’s-Hertogenbosch en.
PPS Waterroute Impuls voor het gebied Alblasserwaard / Vijfheerenlanden, het bedrijfsleven en het onderwijs Annemarie Moons Voorzitter College van Bestuur.
Sturen van infrastructuren – de publieke waarde(n) van netwerken
Plaatsbepaling in de gemeenschap
Coöperatief Dividend Rabofondsen 24 November 2016.
Tilburg University Facts&Figures 2015.
De valse tegenstelling tussen autonoom en instrumenteel (en meer)
Titel presentatie Naam presentator AVANS HOGESCHOOL studenten 48 opleidingen, 20 academies, 12 vestigingen 3 steden: Breda, ’s-Hertogenbosch.
Beleid: Federale – Vlaamse overheid
Een herziene, bestuurlijke visie op passend onderwijs en Plein 013
Titel presentatie Naam presentator AVANS HOGESCHOOL studenten 48 opleidingen, 20 academies, 12 vestigingen 3 steden: Breda, ’s-Hertogenbosch.
Stichting van de Arbeid
VAN MAATSCHAPPELIJKE BETEKENIS
Gemeente Veenendaal Wijkbudget en Fonds Maatschappelijke
Naar een nieuw decreet Lokaal Cultuurbeleid
Kansen voor gemeenten: De Waarde van Pop 2.0
Zero Accidents Netwerk Nederland Voorjaar 2014
TALENTONTWIKKELING IN FLEVOLAND
Gemeente Veenendaal Wijkbudget en Fonds Maatschappelijke
Transcript van de presentatie:

OM DIT TE REALISEREN WIL DE CULTOORCOOP: - De bestuurlijke en maatschappelijke wens van Tilburg naar een leidende rol op cultureel gebied verder oppakken - een optimale cultuurpropositie voor Tilburg waarborgen - nieuwe vormen van talentontwikkeling stimuleren door op een nieuwe manier na te denken over waarde-ontwikkeling en waarde-ketens - optimaal gebruikmaken van middelen

DOEL: Verbeelding en betekenisgeving duurzaam borgen in de samenleving. Creativiteit wordt de grondstof van onze nieuwe economie.

MIDDEL - Cultuurvoorziening in het belang van de stad op een nieuwe manier, in samenspraak met diverse actoren, optimaal realiseren op een schaal die bij de dingen past. - Werken aan een ander beeld van de culturele sector EN aan een ander beeld van ondernemers. - Cultuur als instrument voor sociale innovatie stimuleren EN als instrument voor economische en ecologische ontwikkeling. - Actieve participatie van jongeren en cultuurconsumenten. - De coöperatiegedachte, die in Tilburg sterk aanwezig is, revitaliseren. - Nieuw opdrachtgeverschap formuleren: halen, brengen, delen. - Talentontwikkeling van kunstenaars bevorderen. - Verbinding maken van professionele kunsten met amateurkunst. - Open source en best practices ontwikkelen, die ook door andere steden of regio’s kunnen worden overgenomen.

DE EIGENHEID - De cultuurconsument wordt vertegenwoordigd binnen de cultuurcoöperatie en wordt hierdoor nauwer betrokken bij cultuur. - Bedrijven, onderwijs, overheid en culturele instellingen delen hun expertise. - Vertrouwen als basis: van rule based naar principle based werken. - Partners leveren uren in plaats van euro’s.

BEOOGD EFFECT: - Van subsidie voor cultuur naar formuleren van opdrachten die de samenleving op zich neemt. - Efficiency in de verdeling van maatschappelijke middelen, want de samenleving pakt zelf op. - Creatieve en tevreden werknemers > goed vestigingsklimaat. - Opdrachtgeverschap en opdrachtnemerschap van cultuur bij de samenleving. - Eigenaarschap van cultuur bij de samenleving.

TREKKERS Toon Bullens (Nyenrode) Hans van Driel (UvT) Ralf Embrechts (Wijken/ woningbouwverenigingen) Joost Gielen (Freshheads, Werkspot) Ger Haan (Interpolis) Joost Heijthuijsen (Incubate) Bert van Helvoirt John Krijger (TIC) Rob van Steen (Theaters Tilburg)

????