GGD Fryslân Akke Hofstee en Abe van Reemst Leeuwarden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
In ons land is er steeds meer weerstand tegen de vee-industrie. Het moet anders, maar hoe? In deze discussie spelen verschillende meningen en verschillende.
Advertisements

‘Ga jij over de rooie’? GGD Hollands Noorden
Over Diversion Bureau voor maatschappelijke innovatie
Marian Walstra en Irma Laméris
Het is toch merkwaardig hoe sommige dingen in elkaar zitten.
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Karin Monshouwer, Trimbos-instituut
Verantwoord schenken Zappa 23/04/2012 CGG VAGGA Verslavingspreventie /
Alcohol 16- geen goed begin
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Hondenhumor Kattengein Film is voorzien van geluid.
Provinciaal Verbond voor Volkstuinen Antwerpen vzw Algemene Vergadering van 22 maart 2014 Volkstuin wordt TUINHIER Bertho Beusen 22 maart 2014.
Eens Ja Klopt Oneens Nee Klopt niet. Ik kijk naar de voice of Holland.
Zo simpel is het : Bijgevolg : Wie te veel bier drinkt wordt zat,
Alcohol & Jongeren: Facts & figures
Seksualiteit: gave van God
Discipelschap.
How to avoid being a code monkey ? Peter Vantieghem 18/6/2013.
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
Blijf bij mij Jolink.
The downside of alcohol Alcohol anders bekeken
Public design – Concept 1
Leiden met verwachting en geloof. Waarom leid jij eigenlijk?
Monopolistische concurrentie
Levensvragen Over geluk…..
Een startersgids voor innovatie
1 PROGRAMMA ALCOHOL & MAATSCHAPPIJ SPIRITSNL ONDERZOEK VOORJAAR 2013.
Ouderavond Alcohol, roken en opvoeding
Teleshopping via TV Doelgroep? Producten? Motivatie?
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 2002 Celmar Music 1/5 TIL MIJ OP (Marcel Zimmer) Ik wil heel dicht bij U zijn, als een.
Marketing Werkgroep 6.
Marketing presentatie
Vanavond gaat het over: Hoe sta jij in het leven?
Doortje Laarhoven Groep 8 18 maart.
[passende afbeelding]
Chantal Kenens, Anneke Risselada, Merel Schutten
Iedereen coach naar Jef Clement.
Woord van Leven December 2009 “Zo moet jullie licht schijnen voor de mensen, opdat ze jullie goede werken zien en eer bewijzen aan jullie Vader in de.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
GGD ROTTERDAM-RIJNMOND
Jodelahihi Het grootste najaarsfeest van het zuiden! Van 12 t/m 17 oktober staat de binnenstad van Sittard voor de achtste keer op zijn kop! Trek dirndl.
CJG café Themabijeenkomst Preventie overgewicht
Samen een goed merk promoten
Met handen en voeten geloven 1
Advent 2014 Logo school.
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
ONGEVAL.
Inhoud  Inleiding  Dus er is geen probleem bij jongeren?  De branche heeft toch nood aan een hoge omzet?  Waarom zijn jullie tegen een verbod op alcoholreclame?
Mannen en vrouwen Verschil?! Overeenkomst?! Naam: Mathilde den Boer
Een paar vraagjes Ben je jonger dan 12 of ouder dan 97? Is dit je telefoon…..? Is dit je TV….? Is dit je computer..?
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
WAT IK VAN JULLIE VRAAG… 10 minuten aandacht Als een stakeholder: Ja of Nee? Als een ‘critical friend’ Evaluatie achteraf invullen WAT je krijgt Inspiratie.
TOOLBOX ZON.
1 Congres : wat na ons Jij ziet de dingen en zegt: Waarom? Ik droom de dingen en zeg: Waarom niet? B,Shaw.
Tik en Tel © Uitgeverij De Klankkast, W. Boots Kenneth Wiersum KMW-Media
Strategiekeuzes maken en 1-pagina strategieplan uitschrijven
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Welkom Masterclass Wervend Schrijven. Wervend schrijven kenmerkt zich door… eigen formulering eigen opbouw eigen doel extreme afstemming op de doelgroep.
Jongeren willen blijven geloven. = in relatie met Jezus leven.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
GGD West-Brabant Annemieke Noor Ornella Bilthoven, 4 september 2012 Make up your mind ! Praat, deel en doe!
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Kies een partner in de Heer - 1 Kor.7:39b. Een partner krijg je, een partner kies je (O.T.) Wat de HEER toen zei, heeft betekenis voor nu (1 Kor.6) Houd.
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Marketing Week 3 les 1.
Toekomst van de Fietsersbond
Jongens en meisjes …verschillende rollen
Les 3 Hoe onderzoek je de samenleving?
Transcript van de presentatie:

GGD Fryslân Akke Hofstee en Abe van Reemst Leeuwarden 4-9-2012 Ik blijf fri(e)s!! [passende afbeelding] GGD Fryslân Akke Hofstee en Abe van Reemst Leeuwarden 4-9-2012

[afbeelding van een jongere die ‘worstelt’ met zijn of haar frictie] Ik wil er bij horen!!! Wat is de frictie van de klant? Situatie: Ik ben de enigste in de groep die geen alcohol drinkt. [afbeelding van een jongere die ‘worstelt’ met zijn of haar frictie] Behoefte: Ik wil bij de groep horen, maar vind het moeilijk om nee te zeggen tegen alcohol. Frictie: Maar toch drink ik alcohol om bij de groep te horen.

Dit is ons nieuwe concept Voor wie? Doelgroep jongeren van 16-18 jaar Nieuw voor: Nederland GB / PG onze GGD Wat houdt het nieuwe concept in? Een duidelijk herkenbaar teken, die aan geeft dat de jongere deze avond geen alcohol wil drinken. Wat is het: gadget die in samenwerking met de jongeren wordt ontwikkeld. Welke kenmerken: duidelijk herkenbaar teken, ook in donkere ruimtes goed te zien. Hoe werkt het: als de jongere het teken draagt is het duidelijk dat hij geen alcohol drinkt. Geen discussie, het teken zegt genoeg. Hoe vermindert dit het alcoholgebruik: de jongere geeft duidelijk van te voren aan geen alcohol te drinken. Hoe vernieuwend is het: de samenwerking met het bedrijfsleven. Doelgroep bestaand nieuw Nieuw vernieuwd bestaand Product x

Ik blijf fris, duidelijk!! Waarom kiest de klant er voor? nee ja Een herkenbaar teken dat de jongere geen alcohol drinkt. Hij maakt de keuze voordat hij uit gaat en hoeft de rest van de avond niets meer uit te leggen. De gadget wordt in samenwerking met Coca Cola uitgegeven. En de verwachting is, dat het in zeer korte tijd een hype wordt. Het is stoer om de gadget te dragen. Wie of wat zijn concurrenten en wat is onze positionering en rol? Andere gadgets of tekens bij jongeren. De GGD is initiatiefnemer en gaat de samenwerking aan met het bedrijfsleven. nee ja logo concurrerende organisatie of product ik blijf fris!! Alternatief 1: logo Alternatief 2: logo Alternatief 3: logo

Gadget bedacht door jongeren. Maakbaarheid In samenwerking met jongeren wordt het gadget ontwikkeld. Het gadget moet eenvoudig en duidelijk herkenbaar zijn. Gadget is gratis verkrijgbaar bij frisdrank producten. Het gadget moet gepromoot worden in een reclame campagne (tv en sociale media) in samenwerking met jongeren. Kritieke punten: Frisdrank bevorderen kan leiden tot overgewicht en gebitsproblemen. Wil het bedrijfsleven hieraan meewerken? Mogelijke partners Coca Cola. Pepsi Cola SPA=t Hoe ziet het productontwikkelingsproces er uit? Vinden van een sponsor. Bedenken van het gadget. Reclame campagne ontwikkelen. Voorjaar 2013

Kosten en criteria Wat kost het en wat levert het op? Cijfers per jaar na drie jaar De grootste kosten zijn voor de sponsor. De jongere krijgt het product bij het kopen van frisdrank. Aan de gadget zijn geen extra kosten verbonden. Promo teams delen de gadgets uit bij grote festiviteiten, zoals de Sneekweek (1ste week van augustus). De sponsor krijgt positieve reclame door mee te werken alcohol gebruik onder jongere te ver minderen en verkoopt meer frisdrank. Voldoet het aan criteria? 1 Het is nieuw. 2 Draagt bij aan het verminderen van het alcohol gebruik. 3 dmv sponsoring weinig kosten 4 GGD neemt het initiatief om met andere partijen samen te werken. 5 Jongeren houden van gadgets. 6Jongeren worden betrokken bij ontwikkelen van de gadgets en reclame campagne