Candy Haezaerts & Stefanie Van der Elst

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
DE OEFENFIRMA Albert Geuens.
Advertisements

Training Cursus of hoe digitaliseerd materiaal in e-learning Somer tot 11-8.
14IT BVBA – Complete Professional Solution
Beste klant, Welkom op Modelovereenkomst.nl. Onder de knop ‘Documenten’ vind u al onze documenten geordend in mappen. Klik iedere keer op ‘pijltje naar.
Klanteninformatie Uitgebreide en degelijke informatie over Klanten en Leveranciers vormt voor elk zichzelf respecterend boekhoudpakket de hoeksteen van.
Lucas, uw partner bij uitstek
Document Management Silicon.
Stargon Kresoft Systems 2012.
DE OEFENFIRMA Albert Geuens.
DE OEFENFIRMA Albert Geuens.
Module 6: Kantoortechnieken
Kevin Cornelissen Inne Hidegh
Hoe uw TurboCASH moet gebruiken. :voor verkoop gerichte bedrijven.
In week 2 moesten we zelf besluiten hoeveel we zouden inkopen.
Informatieavond ouders 2e en 3e klassen
Regionale vergadering Cofep 24/01/2012
Internet boekhouden in de praktijk Kennismaken met Noordzij Online.
1.6 Om een goed te kopen, zet ik een aantal stappen
Hoofdstuk 2 Het inkoopproces
AANKOOP Training Stijn De Zutter Ellen Van Glabeke
Deze week: inkoop en verkoop
in het digitaliseringsproces bij lokale besturen
OFFICE&GO Uw specialist in bureau-accessoires Nederlandse catalogus.
CIM2000 ERP VOOR DE KMO Vandenbussche NV V1.02.
First! Quick demo tour.
Bestedende beheerder Een eerste stap naar budgethouderschap.
Een aankoop boeken Vanuit het modulescherm, tab ‘Boekhouden’, gaat u naar het gewenste aankopendagboek. Link \ Manage © / 14.
Module 6: Kantoortechnieken
Cado & co GIP Presentatie
Presentatie Virtueel kantoor
De afdelingen van Cado & co BVBA Receptie Aankoop Verkoop Voorraad Boekhouding.
Anemoon project Vernieuwing administratieve informatieverwerking K.U.Leuven Academische Raad 8 februari 1999.
Magazijnafdeling 2: Outbound
1 Jaarrekening Dienstjaar Begrotingsrekening = Wat hadden we voorzien en wat is daarvan gerealiseerd? Balans = Wat hebben we? Resultatenrekening.
Culturele receptie – wat, hoe, waarom?
De boekhouding. Boekhouding ? Verzameling documenten Ingave Synthese Facturen, souches, bankuitreksels, contracten,… Dagboeken, rekeningen, balans, fiscale.
Partner in automatisering software - hardware - IT services
Virtueel kantoor Boekhouding
Introductie instellen voorraadbeheer
Een papierloos proces “verwerken aankoopfactuur” in OraFin
OUDERPORTAAL HELDER ZICHT OP HET KIND EN DE RESULTATEN!
Verplichte documenten
De elektronische catalogus
Boekhouden is het op regelmatige basis registreren en rapporteren
Introductie in voorraadbeheer Bram Spliet. Waarom voorraadbeheer? Altijd inzicht in voorraad Bestellingen doen op basis van aanwezige / minimum voorraad.
Woensdag 29 oktober 2014 Joop van den Bergh en Bianca Biermann.
Bosch Rexroth AG. Variant van R/3 ‘Customised’ Implementatie 2001 als pilot voor de ganse groep. Remote installatie via Duitsland Implementatie en Complexiteit.
Purchase 2 Pay Meer controle over uitgaven Vroegtijdig inzicht ‘Nog te besteden’ Verbetering accordering Betere FactFlow.
In week 2 moesten we zelf besluiten hoeveel we zouden inkopen.
Deze week: inkoop en verkoop Probeer de focus te verleggen van het intypen van de voorgeschreven instructies naar de grote lijn.
de boekhoudkundige verwerking van een economische cyclus:
Byzondere Fin Feiten Uitwerkingen Groothandel Krajicek a. Ontvangst factuur 710 Inkopen Te verrekenen BTW Aan 140 crediteuren
Snelheid issues en beschikbare tools Utrecht 13 oktober 2015.
Projectbureau Herbestemming Kerken Begeleidingsaanbod voor steden en gemeenten voor haalbaarheidsonderzoeken rond de toekomst van parochiekerken Samenwerkingsverband.
Administratie ‘Wat is administratie?’. Wat is administratie? “Administreren is vastleggen, op papier of elektronisch, wat er in jouw onderneming gebeurd.
1 SCIFO – DEMO SRM 13 maart Inhoudstafel 1. Inleiding 2. Bestelprocedure 3. Facturen goedkeuren of afkeuren 4. Vervangers in SCIFO 5. Vragen?
Start WebSite LGOG Projectopzet Presentatie nieuwe Site Status en planning En verder...
13 Enkele bijzondere financiële feiten.. Ontvangst goederen Ontvangst factuur.
WAT WORDT ER OP KORTE TERMIJN VAN JULLIE VERWACHT EN WAT MOGEN JULLIE VAN ONS VERWACHTEN?
BBC januari Planning: inleiding Interne controle: budgetgroepen inbouwen in Mercurius BBC Suite Budgetopvolging: instrumenten ter beschikking.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Controleren van de voorraad en bestellen.
De factuur.
IDDINK BOEKENSERVICE.
Interne informatiesessie 13 januari 2017
In dit document zit de uitwerking van de SIPOC oefening
Scanning Cafca nv|Rembert Dodoensstraat 45, 3920
Bestel- en aankoopprocedure
Hoofdstuk 5 Voorraad inventariseren
In dit document zit de uitwerking van de SIPOC oefening
Jaarafsluiting Jeroen Bos.
Transcript van de presentatie:

Candy Haezaerts & Stefanie Van der Elst AANKOOP Candy Haezaerts & Stefanie Van der Elst

Bestellingen ingeven Ontvangst bestelopdracht van Voorraad Dossier aanmaken Bestellingen ingeven in BESL in BOB Bestelbon afdrukken Begeleidende fax bijvoegen Dossier naar Receptie We ontvangen een bestelopdracht van onze collega’s van de afdeling voorraad. Nu is het aan ons om het aankoopdossier aan te maken: Ingeven in BESL in BOB Bestelbon afdrukken Begeleidende fax opstellen om bij de bestelbon te voegen wanneer dit naar de afdeling receptie gaat. Receptie faxt deze door naar de leverancier Wanneer dit gebeurd is geeft de afdeling receptie het dossier aan de afdeling voorraad. Onze collega’s van de afdeling voorraad werken de artikelkaarten bij en brengen deze terug naar onze afdeling.

Documenten vergelijken Ontvangst orderbevestiging van Receptie Vergelijken van orderbevestiging met bestelbon Dossier naar Voorraad We ontvangen het dossier van de afdeling voorraad en we ontvangen de orderbevestiging van onze bestelling van de afdeling receptie. Nu is het aan ons om de orderbevestiging met de bestelbon te vergelijken. Tijdens het vergelijken van deze documenten letten we op: Het aantal artikelen Eventuele korting die gegeven wordt op de artikelen Arikelnummer/artikelnaam Dossier gaat naar voorraad. Afdeling voorraad ontvangt van de afdeling receptie de pakbon en de CMR. Voorraad gaat de goederen met de CMR controleren. Hierna gaan ze ook de pakbon vergelijken met de bestelbon.. Wanneer de controle en het vergelijken in orde is, gaan ze de artikelkaarten bijwerken. Als dit gebeurd is, komt het dossier terug naar onze afdeling.

Leveringsbonnen maken Ontvangst dossier van Voorraad Leveringsbon maken in LEVL in BOB We ontvangen het dossier van de afdeling voorraad en we ontvangen het aankoopfactuur van de afdeling receptie. Nu is het aan ons om: De leveringsbon in te geven in LEVL in BOB De leveringsbon te vergelijken met de aankoopfactuur Het dossier gaat naar de afdeling boekhouding, zij maken de factuurberekening en vergelijkt deze met de aankoopfactuur. Ze geven het aankoopfactuur ook in in het aankoopdagboek AAN in BOB, zij geven een betaalopdracht aan de afdeling receptie.

Documenten vergelijken Ontvangst aankoopfactuur van Receptie Vergelijken van leveringsbon met factuur Dossier naar boekhouding We ontvangen het dossier van de afdeling receptie. Nu is het aan ons om de leveringsbon te vergelijken met de aankoopfactuur. Tijdens het vergelijken van deze documenten letten we op: Het artikelnummer en de omschrijving Het aantal artikelen De eenheidsprijs Eventuele korting die gegeven wordt op de artikelen Het bedrag Het dossier gaat naar de afdeling boekhouding. De afdeling boekhouding verwerkt de betaling van de leverancier in het financieel dagboek in BOB. Het dossier komt terug naar onze afdeling.

Dossier afsluiten Ontvangst dossier van Boekhouding Dossier afsluiten We ontvangen het dossier van de afdeling boekhouding. Nu is het aan ons om het aankoopdossier af te sluiten. We gaan onze documenten opbergen in ons klassement. Ons klassement werkt als volgt: Bestelbonnen en begeleidende faxen Orderbevestigingen Leveringsbonnen Kopies van aankoopfacturen We klasseren de documenten chronologisch in elk deel, de recentste datum komt bovenaan. Wanneer er bv twee bestelbons zijn met dezelfde datum klasseren we alfabetisch op leverancier.

Bedankt