Candy Haezaerts & Stefanie Van der Elst AANKOOP Candy Haezaerts & Stefanie Van der Elst
Bestellingen ingeven Ontvangst bestelopdracht van Voorraad Dossier aanmaken Bestellingen ingeven in BESL in BOB Bestelbon afdrukken Begeleidende fax bijvoegen Dossier naar Receptie We ontvangen een bestelopdracht van onze collega’s van de afdeling voorraad. Nu is het aan ons om het aankoopdossier aan te maken: Ingeven in BESL in BOB Bestelbon afdrukken Begeleidende fax opstellen om bij de bestelbon te voegen wanneer dit naar de afdeling receptie gaat. Receptie faxt deze door naar de leverancier Wanneer dit gebeurd is geeft de afdeling receptie het dossier aan de afdeling voorraad. Onze collega’s van de afdeling voorraad werken de artikelkaarten bij en brengen deze terug naar onze afdeling.
Documenten vergelijken Ontvangst orderbevestiging van Receptie Vergelijken van orderbevestiging met bestelbon Dossier naar Voorraad We ontvangen het dossier van de afdeling voorraad en we ontvangen de orderbevestiging van onze bestelling van de afdeling receptie. Nu is het aan ons om de orderbevestiging met de bestelbon te vergelijken. Tijdens het vergelijken van deze documenten letten we op: Het aantal artikelen Eventuele korting die gegeven wordt op de artikelen Arikelnummer/artikelnaam Dossier gaat naar voorraad. Afdeling voorraad ontvangt van de afdeling receptie de pakbon en de CMR. Voorraad gaat de goederen met de CMR controleren. Hierna gaan ze ook de pakbon vergelijken met de bestelbon.. Wanneer de controle en het vergelijken in orde is, gaan ze de artikelkaarten bijwerken. Als dit gebeurd is, komt het dossier terug naar onze afdeling.
Leveringsbonnen maken Ontvangst dossier van Voorraad Leveringsbon maken in LEVL in BOB We ontvangen het dossier van de afdeling voorraad en we ontvangen het aankoopfactuur van de afdeling receptie. Nu is het aan ons om: De leveringsbon in te geven in LEVL in BOB De leveringsbon te vergelijken met de aankoopfactuur Het dossier gaat naar de afdeling boekhouding, zij maken de factuurberekening en vergelijkt deze met de aankoopfactuur. Ze geven het aankoopfactuur ook in in het aankoopdagboek AAN in BOB, zij geven een betaalopdracht aan de afdeling receptie.
Documenten vergelijken Ontvangst aankoopfactuur van Receptie Vergelijken van leveringsbon met factuur Dossier naar boekhouding We ontvangen het dossier van de afdeling receptie. Nu is het aan ons om de leveringsbon te vergelijken met de aankoopfactuur. Tijdens het vergelijken van deze documenten letten we op: Het artikelnummer en de omschrijving Het aantal artikelen De eenheidsprijs Eventuele korting die gegeven wordt op de artikelen Het bedrag Het dossier gaat naar de afdeling boekhouding. De afdeling boekhouding verwerkt de betaling van de leverancier in het financieel dagboek in BOB. Het dossier komt terug naar onze afdeling.
Dossier afsluiten Ontvangst dossier van Boekhouding Dossier afsluiten We ontvangen het dossier van de afdeling boekhouding. Nu is het aan ons om het aankoopdossier af te sluiten. We gaan onze documenten opbergen in ons klassement. Ons klassement werkt als volgt: Bestelbonnen en begeleidende faxen Orderbevestigingen Leveringsbonnen Kopies van aankoopfacturen We klasseren de documenten chronologisch in elk deel, de recentste datum komt bovenaan. Wanneer er bv twee bestelbons zijn met dezelfde datum klasseren we alfabetisch op leverancier.
Bedankt