De implementatie van de UIML standaard in UIML.NET Ingo Berben Eindwerk voorgedragen tot het behalen van de graad van bachelor in de informatica/ICT/kennistechnologie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Energie uit het heelal”
Advertisements

Mijn Inburgering Hoe werkt dat?.
Digitaal wedstrijd formulier Presentatie scheidsrechters Versie sept 2013.
Digitaal wedstrijd formulier Presentatie scheidsrechters.
KINN 2010 •OOP •O Object •O Georiënteerd •P Programmeren.
Evaluatie van MS Exchange 2000 en opzetten van een server voor wereldwijde uitwisseling van projectinformatie Bertels David 3ICT1 Stageplaats: Acros Organics.
Leer de namen van de noten 1
1 Instituut voor Informatica en Informatiekunde Magneetstrip- en chipkaarten Engelbert Hubbers Erik Poll Digital Security Informatica en Informatiekunde.
D-Rainfall Runoff de nieuwe neerslagafvoermodule in SOBEK 3.0 Govert VerhoevenDonderdag 17 november Next Generation Hydro Software.
Stijn Hoppenbrouwers Software Engineering les 1 Algemene inleiding en Requirements Engineering.
Programmeren met Alice
Hoofdstuk 8: Recursie.
Klassen en objecten.
Leer de namen van de noten 2
Vergaderen Gebruikt materiaal Actie! Office3 bso blz. a Benoem het materiaal in de tweede kolom in je boek op blz b In de derde kolom.
Zelf aanmelden Hoe doet u dat?.
Persoonlijk worden.
Blogs Annette Ficker Tim Oosterwijk Opdrachtgever: Matthieu Jonckheere
Hoofdstuk 6: Controle structuren
Destillatie.
1 Datastructuren Sorteren: alleen of niet alleen vergelijkingen College 5.
De koektrommel of de grabbelton
Parallelle Algoritmen String matching. 1 Beter algoritme patroonanalyse Bottleneck in eenvoudig algoritme: WITNESS(j) (j = kandidaat in eerste i-blok)
Verdieping Programmeren in Java - deel 1 college 6 mei 2001.
27 juli 2014hier komt de naam van de presentatie in P 1 Web 2.0 Het "nieuwe" interactieve internet.
Richard J. Boucherie – Het antwoord of de vraag10 mei Het antwoord of de vraag.
1 Voorwaarden hergebruik Modulair ontwerp Low coupling High cohesion.
Designing Knowledge Systems b Hoofdstuk 11 van Knowledge Engineering and Management. The CommonKADS Methodology. b A.Th. Schreiber, J.M. Akkermans, A.A.Anjewierder,
Web 2.0 Social Software Toolkit 1/21 Introductie tot Social Software Patrick Klaassen RU
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
Vak voor Vak een Learning Analytics dashboard. het Learning Analytics dashboard  Visueel  High-Level  Dynamisch  Data-driven: gebaseerd op (historische)
1 Datastructuren Introductie tot de programmeeropgaven in C++ Jan van Rijn
Joost van Dijk Web Technology
Filesharing via P2P Andreas Verhoeven Technische Informatica.
Validiteit, betrouwbaarheid en casemixcorrectie
Het electronische paspoort
Power PC Assembler. Assembler toolkit bevat Assembler zelf Linkerlibrarian.
Looking at Code Size and Performance Kevin Muys.  Hoe efficiënt is C++ vergeleken met C  Hoe beïnvloed C++ het benodigde geheugen  Oplossingen voor.
Opstellen reactievergelijkingen
A H M F K EB C x 91 Van hand veranderen voor de X splitsen en Rechangeren. Met de nieuwe partner op.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
OO Analyse in de praktijk OO Analyse in de praktijk V Enkele Design Patterns.
OO Analyse in de praktijk OO Analyse in de praktijk IV OO basisregels.
Herhaling Java-programmatie en geautomatiseerd testen (vervolg)
Minicollege Service Oriented Architecture
Ontwikkeld door CWB3. Opbouw Presentatie 1.Wat is GeoSport? 2.Ontwerp 1.Gebruikte ontwerpmethodieken 2.Ervaring 3.Implementatie 1.Gebruikte technologieën.
Les 12: DTD.
6,50 euro In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen.
Visual Basic.NET voor studenten De VB- ontwikkelomgeving Hoofdstuk 2.
1 BUE: de eerste cijfers Gijs Martens HRM Netwerk 22/02/02.
Web 1.0 HTMLAfbeeldingen FlashHyperlinks CSS Participation AJAX Usability Design Ruby on Rails.
Ontwikkeling van aanbevelingsalgoritmen voor online social games Jan Heuninck.
3 Live or Die Succes- en faalfactoren van Checkpoint? Verbeteringen Verwachtingen P.
Les 2: Interactie in je space door middel van klikbare objecten en actionscript. Wat is actionscript en programmeren?
HTML LEON KLOOS,AMO1B.. INHOUDSOPGAVE Over HTML. Coderingen. Geschiedenis van HTML.
JAVA: een platformonafhankelijke taal
PEMSY1http:// 1  Herhaling nieuwe instructies van vorige week  nieuw: combineren van assembler en C  oefeningen: assembler.
Seminarie Software Open Bestandsformaten Open Versus Gesloten Software.
Vervolg C Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 Onderwerpen voor vandaag top-down decompositie Opdrachten:
Polymorphisme en Interfaces: inleiding
Java Objectgeoriënteerd Programmeren in Java met BlueJ Hoofdstuk 8: Gebruikersinterface © 2014, Gertjan Laan, versie 2.
Java & het Web Programma: Contexts Listeners Scope/Attributes Thread safety.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
GUI & classes Een Gui in een class steken en het object gebruiken.
Gameprogrammeren: Abstracte klassen
– Software development fundamentals
Java Masterclass Sar Maroof.
Software Development fundamentals
Software Development fundamentals
Transcript van de presentatie:

De implementatie van de UIML standaard in UIML.NET Ingo Berben Eindwerk voorgedragen tot het behalen van de graad van bachelor in de informatica/ICT/kennistechnologie

Overzicht UIML Gedrag van een UI UIML.NET Implementatie Conclusie 2

UIML Op XML gebaseerd (meta taal) Generieke elementen ( ) Voorbereid op de toekomst Open standaard (OASIS) 3 UIML – Gedrag van een UI – UIML.NET – Implementatie - Conclusie

UIML (2) Structure –Opbouw UI Style –Grootte, positie,... Content –Handig bij meertalige applicaties Behavior –Gedrag at runtime 4 UIML – Gedrag van een UI – UIML.NET – Implementatie - Conclusie

5

Gedrag van een UI Wanneer moet er iets gebeuren? Wat moet er dan gebeuren?... 6 UIML – Gedrag van een UI – UIML.NET – Implementatie - Conclusie

Gedrag van een UI (2) Soorten condities: –Equal Kijkt of 2 elementen hetzelfde zijn –Event –Op Nadeel  slechts 2 kinderen Voordeel  willekeurig diepe nesting and, or, equal, notequal,... 7 UIML – Gedrag van een UI – UIML.NET – Implementatie - Conclusie

Gedrag van een UI (3)... Succesvol geregistreerd 8

UIML.NET Open source UIML renderer voor het.NET platform Renderer ipv compiler –Moeilijker, maar –Vluggere prototypes Backends: SWF, C-SWF, GTK# Enkel wordt ondersteund 9 UIML – Gedrag van een UI – UIML.NET – Implementatie - Conclusie

Implementatie Events opvangen Probleem: –Hoe vangen we wijzigingen van een property op? Een property stuurt geen event uit bij wijziging 10 UIML – Gedrag van een UI – UIML.NET – Implementatie - Conclusie

Implementatie (2) Mogelijke oplossingen: –Spying Dynamisch een functie schrijven om events te overschrijven Hierdoor kunnen we zelf argumenten bepalen (SpyEventArgs ) Weinig overhead Kan gebruikt worden om het wijzigen van een property te overschrijven ! Niet ondersteund op het.NET CF  IlGenerator 11 UIML – Gedrag van een UI – UIML.NET – Implementatie - Conclusie

Implementatie (3) public void Execute (Object sender, EventArgs e) {... } public void Execute (Object sender, EventArgs e, string eventName, string partName) { Execute(sender, e, “Clicked”, “part1”); } 12

Implementatie (4) –Polling Om de x milliseconden Wijzigingen worden altijd gedetecteerd ! Veel overhead door continue checking 13 UIML – Gedrag van een UI – UIML.NET – Implementatie - Conclusie

Implementatie (5) Oplossing: Condition Manager –Één object handelt alles af –Events worden hier opgevangen –Condities worden nagekeken 14 UIML – Gedrag van een UI – UIML.NET – Implementatie - Conclusie

Implementatie (6) Registreer alle events van een geïntereseerde property Wanneer een event plaatsvindt, ga alle condities af Nadeel: overhead Voordeel: UI blijft idle wanneer gebruiker idle is 1/3 van de code is uit de backends verdwenen 15 UIML – Gedrag van een UI – UIML.NET – Implementatie - Conclusie

Screencast 16

Conclusie Verdere uitbreidingen – –Kijken naar de namen van events en enkel die registreren die van toepassing zijn  reduceert overhead Registreren op alle events: –Beter dan naïef te pollen –Gebruiker idle  UI idle Weer een stap dichter bij de UIML standaard Vragen? 17 UIML – Gedrag van een UI – UIML.NET – Implementatie - Conclusie