Achterbancommunicatie2.0

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ben jij een onderzoeker 2.0?
Advertisements

Wat moet ik met Sociale Media in mijn KMO? Mic Adam – Nadja Desmet.
Communicatie en draagvlak
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Wat betekent de FLEX BV voor u ? 4 oktober 2012 Mr (H.) Erik Linssen Mr Astrid C.M. Fokkema-Schute Heemraadssingel CD Rotterdam.
C3 en het Jaar van de Chemie! Over C3, het Jaar van de Chemie … & social media!
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Wat is interactieve marketing?
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
Digital Natives vereisen een herontwerp van het onderwijs
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.
Kennismaking.
Van B-to-B naar B-to-C Het realiseren van incrementele verkoop via alternatieve kanalen Hans Offringa 15 en 22 juni 2010 Het realiseren van incrementele.
A Brave New Workforce | 19 juli ExpertPlaza “ Freelancing per minuut” ExpertPlaza.nl Tacit knowledge in (netwerk) organisaties Case: ABVAKABO.
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
Peter Dirven WELKOM Innovatie ?
Startersavond Noordoost Fryslân Spreker: Auke Algra.
1 Presentatie Mediatheek TF ’06 Door: Barbara Vermaas, Jeroen van Beijnen en Erik Oomen Praktijkvoorbeelden m.b.t. instituutscontacten op TF 1.Virtuele.
Briefing V1, blok 3 Case CC.
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Oud-ledenverening Solidamentum
LVB en Verslaving Samenwerken, het kan! Lisette Bloemendaal
Appreciative Inquiry & Leiderschap
Workshop contentstrategie
Milieufederatie Zuid-Holland Maart Terugblik 2008 ➔ INVESTEREN IN DE TOEKOMST Service aan een ieder in Zuid Holland die in zijn omgeving actief.
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
De kracht van GAC Business Solutions GAC is meer dan een leverancier van softwareoplossingen. Als business partner zorgen we samen met u voor optimalisatie.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Presentatie Resultatendag Digidorp/Digitale dorpscafés.
De fysiotherapeutische behandeling bij patiënten met een CVA, opgenomen in de Nederlandse ziekenhuizen; Een beschrijvende studie van de huidige zorg.
112 juni 2012 Handreiking Gezonde Gemeente Handreiking Gezonde Wijk Betrekken van burgers bij opstellen en uitvoeren van lokaal gezondheidsbeleid.
Regionale samenwerking rondom jongeren Ton EimersMichiel van der Grinten.
Samen werken aan een gezonde regio!
De wereld verbinden Door taalbarrières te doorbreken Door Anke Kuipers.
PBO Platform Belangenbehartiging Ondernemersverenigingen presentatie adviesraad OF 31 januari 2011.
Service Apotheek Farmaceutische zorg
Coöperaties en coöperatief samenwerken, een kennismaking.
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Beveiligde online polikliniek
Workshop Sponsorwerven. Fondsenwerven Geweldig! Jij kunt door middel van deelname en fondsenwerven het leven van Amsterdamse dakloze honden aanzienlijk.
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Workshop ondersteunen eigen regie van de patiënt: Jeroen Havers Angela de Rooij 4 december 2014.
Echtscheiding en sociaal kapitaal in Vlaanderen Belinda Wijckmans, Maaike Jappens & Jan Van Bavel Interface Demography Vlaanderen Gepeild 2009 Brussel,
Social media presentatie
Community 55+ CMD 1B - Team 2: Jordy, Esther, Tim, Kris & Anouck.
Inge Jansen – CDM3a. Afbakening op basis van social media concepting  Doelgroep: Nederlandse studenten  Leuke kortingen, acties, aanbiedingen en wedstrijden.
Kijkje in the Classroom Een andere kijk op (hoger) onderwijs: Het huiswerk samen maken in de klas en het bestuderen van de theorie met ICT buiten de les.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Informatievaardigheden Lien Devos. Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers.
Theo Thomas “Waarom gezamenlijk met de markt communiceren?”
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Dé vereniging voor mensen met MS en hun betrokkenen.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Zorgbelang Verbindt Waarom een gezamenlijke Zorgbelang Community? Bartho Hengst, projectleider.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Waarom een community gevoel elders kopen? Bedrijven die de waarde van Community-denken leren benutten worden beloond met: - meer interactie en binding.
Waarom InDrenthe? Wie kijkt er naar een livestream? Wat betekent InDrenthe voor uw evenement? Wat kost InDrenthe? Welke andere mogelijkheden biedt InDrenthe?
Dienstverlening aan de burger HOE ERVAREN BURGERS MET EEN CHRONISCHE AANDOENING DE OVERHEIDSDIENSTVERLENING?
Kenniscentrum Hogeschool Zeeland en NHTV Breda Met dank aan de Provincie Zeeland Marlies Sobczak-Boumans 19 december 2007 Expertmeeting “gezondheidstoerisme”
Webcare en ZGW Dimpact 10 jaar! Frank Bruijninckx 17 november 2016.
Lichen Planus Vereniging Nederland,
Waarde(n)vol werk in uitvoering
Transcript van de presentatie:

Achterbancommunicatie2.0 Gilbert Lelyveld van Cingelshouck Afstudeerpresentatie Duur: 15 minuten 18-06-2009

Maarten Lens-FitzGerald Gilbert Lelyveld van Cingelshouck 18-06-2009 Klaverblad Zeeland

MAARTENS JOURNEY = Zorg2.0 MAARTENSJOURNEY.COM - blogt en twittert over zijn behandeling; - lotgenotencontact; - contact met Amerikaanse arts; - samenwerking. MAARTENS JOURNEY = Zorg2.0 Gilbert Lelyveld van Cingelshouck 18-06-2009 Klaverblad Zeeland

Inhoud presentatie - Inleiding - Wat is Web2.0? - Voorbeelden van Web2.0 - Communities - Achterbancommunicatie - Klaverblad Community? - Slot Gilbert Lelyveld van Cingelshouck 18-06-2009 Klaverblad Zeeland Afstudeerpresentatie Gilbert Lelyveld van Cingelshouck 18-06-2009

Web2.0 Gilbert Lelyveld van Cingelshouck 18-06-2009 Klaverblad Zeeland Participatie Collectieve intelligentie Interactie Netwerken User Generated Content Conversatie Gilbert Lelyveld van Cingelshouck 18-06-2009 Klaverblad Zeeland

Voorbeelden Gilbert Lelyveld van Cingelshouck 18-06-2009 Klaverblad Zeeland

Communities Bron: www.wikipedia.nl Community Virtuele gemeenschap Sociale interactie Delen Samenwerken Bron: www.wikipedia.nl Gilbert Lelyveld van Cingelshouck 18-06-2009 Klaverblad Zeeland

Soorten communities Social Thema’s Entertainment Proffesional Expert Intern Onderwijs Commercial B2B B2C . Bron: Onderzoek naar online communities, www.moonfield.nl Gilbert Lelyveld van Cingelshouck 18-06-2009 Klaverblad Zeeland

COMMUNITY Communities Gilbert Lelyveld van Cingelshouck 18-06-2009 Klaverblad Zeeland

Achterban Een community biedt de achterban de mogelijkheid om: - de dialoog aan te gaan; - meer contact met lotgenoten; - kennis en ervaringen uit te wisselen; - meer te participeren in de belangenbehartiging; - grote hoeveelheid aan informatie op één plek te vinden; - zelf te beslissen waar, wanneer en welke informatie zij gebruikt. Gehele achterban of segmenteren? - 55% wil meer informatie via de e-mail; - 35% wil meer via het internet werken; - 57% wil een structurele vorm van informatie-aanbod. Gilbert Lelyveld van Cingelshouck 18-06-2009 Klaverblad Zeeland

Klaverblad Zeeland Een community biedt Klaverblad Zeeland de mogelijkheid om: - interactie/dialoog aan te gaan met verschillende doelgroepen; - bestaande activiteiten online in te zetten op één plek; - op regionaal en nationaal niveau samen te werken; - verschillende doelstellingen te realiseren; - transparant te communiceren.

Nieuw wondermiddel? Nee! Een community is een virtuele gemeenschap! De traditionele middelen zijn nog steeds van zeer groot belang. Gilbert Lelyveld van Cingelshouck 18-06-2009 Klaverblad Zeeland

Mogelijke blokkades past een community bij Klaverblad Zeeland? - is het te realiseren met onze huidige kapitaal? - wat betekent een community voor ons bestaansrecht? - vervangt een community huidige communicatiemiddelen? - wie heeft de controle? - is succes gegarandeerd? - hoe stimuleer je het gebruik? Gilbert Lelyveld van Cingelshouck 18-06-2009 Klaverblad Zeeland

Conclusie Blijf de ontwikkelingen in de gaten houden en durf de sprong in het diepe te nemen! Gilbert Lelyveld van Cingelshouck 18-06-2009 Klaverblad Zeeland

Slot Hartelijk dank voor uw aandacht! Zijn er nog vragen? Gilbert Lelyveld van Cingelshouck 18-06-2009 Klaverblad Zeeland