Andrew Hall 16-06-2011. TEST YOUR KNOWLEDGE, YOUR CHESS STRENGTH AND PIT YOUR WITS AGAINST STRONGER PLAYERS. TEST UW KENNIS, UW SCHAAK NIVEAU EN PROBEER.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gerund = WW. gebruikt als zelfstandig Nw.
Advertisements

Mag ik voor u het zoetste lied uit de geschiedenis zingen?
“Conquest of Paradise”
The stock market will go up De beurswaarden zullen stijgen YESNO JA NEEN Is Jefken a good person ? Is Jefken een goed mens ? YES NO JA NEEN Is Lonny a.
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
CO2, 1 april CO2, April 1 CO2 uitstoot door; CO2 emissions;
Een alternatief voorstel Naar aanleiding van bestudering van de IAASB voorstellen denkt de NBA na over een alternatief. Dit alternatief zal 26 september.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Internet vriendschap Internet friendship
You do remember, don’t you?
Teams on the frontline Geert Stroobant De Heide - Balans
Reading Test – answers explained Class 8A Chapter 6.
WIJ ZIJN ZELFBEDRUIPEND IN ONS HOME WIJ KWEKEN ONZE GROENTEN EN FRUIT WIJ GEBRUIKEN REGENWATER VOOR KOKEN EN BADEN ZONNEPANELEN GEVEN ONS WARMTE EN LICHT.
Beyond Big Grid – Amsterdam 26 september 2012 Enquette 77 ingevulde enquettes, waarvan 60 met gebruikservaring = Mainly Computer Science.
Macbeth Quotes.
Grammatica Unit 1 HD 1.1 t/m 1.8.
Applets as didactical tools for the learning of algebra
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1999 City Bible Music 1/10 BELIEVE (Donna Lasit) I say on sunday how much I want revival Op.
I wanna grow old with you Music: Westlife Another day Without your smile Another day just passes by But now I know How much it means For you to stay.
Creatieve workshop Wiki: Scroll naar beneden: docentenpagina: Pia Terstroet.
Netwerk Algorithms: Shortest paths1 Shortest paths II Network Algorithms 2004.
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
De Zegen in het Lijden. Oh, what I would do to have the kind of faith it takes, to climb out of this boat I'm in onto the crashing waves Ik zou alles.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1994 Shepherd's Heart Music 1/12 JOY! JOY TO THE WORLD (Dennis L. Jernigan) 1. And this is.
Sunday, 03 August 2014 WHY DID YOU LEAVE ME BEHIND ? WAAROM LIET JE MIJ ACHTER ? 1 FUR COAT NEEDS 100 FURS ! 100 VACHTEN VOOR 1 BONTJAS ! MOST PROSTITUTES.
Sunday, 03 August 2014 zondag 3 augustus 2014 Click Klik.
zondag 3 augustus 2014 Click Klik Sunday, 03 August 2014.
CLICK THE END EINDE THE END May peace be with you EINDE Moge de vrede met jou zijn Next time I’ll present you the alphabet Volgende keer bied ik je het.
Tussentoets Digitale Techniek. 1 november 2001, 11:00 tot 13:00 uur. Opmerkingen: 1. Als u een gemiddeld huiswerkcijfer hebt gehaald van zes (6) of hoger,
From computer power and human reason. Joseph Weizenbaum.
F REE R IDING IN P ROJECTS Recognize it today, Deal with it tomorrow, Prevent it in the next project Toine Andernach Focus Centre of Expertise on Education,
Engenderings. CIW en Erin Manning Communicatie is meer dan wat er gebeurt in taal/the speech act: in vele gevallen onttrekt het zich eraan. Het bestuderen.
Simple en continuous tenses Met of zonder –ing. Alle tijden kun je in het Engels met of zonder –ing-form maken: I sleep… I slept… I had slept… I will sleep…
Deltion College Engels B1 Gesprek voeren [Edu/001]
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/002] thema: CV and letter of application can-do : kan complexe zakelijke teksten schrijven © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: applying for a job can-do : kan een eenvoudig sollicitatiegesprek voeren © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/007] theme: Can I have my money back… can-do : kan minder routinematige situaties aan © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/004]/ thema: There are lies, damned lies and statistics... can-do : kan complexe informatie en adviezen.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/004] thema: (No) skeleton in the cupboard can-do: kan een samenhangend verhaal schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels C1 Luisteren [Edu/001] thema: It’s on tv can-do : kan zonder al te veel inspanning tv-programma’s begrijpen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/006]/subvaardigheid schrijven notulen en kort voorstel thema: ‘What shall we do about non- active group.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/007] Thema: Soap(s) can-do : kan met enig detail verslag doen van ervaringen, in dit geval, rapporteren.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels C1 En Gesprekken voeren[Edu/003]/ Subvaardigheid lezen thema: Would you be prepared to cut off your arm… can-do : kan overtuigend.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/006] thema ‘I hope to convince you of… ‘ can-do : kan een standpunt uiteenzetten voor een publiek van.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: ‘I was wondering what you think of…’ can-do : kan deelnemen aan de conversatie bij zeer formele.
Chapter 3 Hot off the press
Writing exercise This one goes into your language portfolio!!! You have until the end of the week to hand it in… (So you have a little longer than it says.
Future (toekomst) Je krijgt 2 verschillende vormen van Future.
Woorden als or, and, but, when, because, so en since gebruiken we om twee zinsdelen te koppelen. Voorbeeld in het Nederlands: De dvd was erg duur maar.
Grammar 3 Must = moeten (van jezelf) Should = Zou moeten (van jezelf) It’s getting late. I must go now. It’s getting late. I should go now. Mustn’t = moeten.
All right 1thv unit 7 gr 2.1 en 2.2.
 vertaal:  Ik ga elke dag naar de universiteit  Ik ga naar de universiteit in London.
All Right! 1 thv Unit 4 grammar 2.1 and 2.2.
All Right! 3hv Unit 6 grammar 4.1.
Blended Learning. content Waarom wij e-learning hebben gebruikt Demo van de module Voorlopige resultaten van effecten op gebruikers.
Photos do not lie. We are having a wonderful time. Foto’s liegen niet! Wij hebben het heel erg naar ons zin.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1997 Kingsway's Thankyou Music 1/9 THE HEART OF WORSHIP (Matt Redman) When the music fades,
© Shopping 2020 TITLE Date Subtitle Logo Gastheer Logo Voorzitter.
Benjamin Boerebach, Esther Helmich NVMO workshop 12 juni 2014.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie Abundant Life Ministries, Bradford, England. © 2002 Thankyou Music 1/10 THE VOICE OF HOPE (Lara.
Link Popularity Het principe van linkpopulariteit kun je als volgt samenvatten: hoe meer webpagina's er naar een bepaalde webpagina linken, des te belangrijker.
Sustainable employability in Tourism The human factor October 24, 2014 Where Europe Meets the Americas.
International Primary Curriculum
Lesson 10. Today’s class  Check homework  Passive  Punctuation  Homework.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Verlangen naar God Longing for God
The student will be able to:
Transcript van de presentatie:

Andrew Hall

TEST YOUR KNOWLEDGE, YOUR CHESS STRENGTH AND PIT YOUR WITS AGAINST STRONGER PLAYERS. TEST UW KENNIS, UW SCHAAK NIVEAU EN PROBEER STERKERE SPELERS TE VERSLAAN.”  ELO  How do you analyze positions?  Heuristics - experience- based techniques for problem solving  Solving puzzles  Results - How strong is your game?  ELO  Hoe kunt u stellingen analiseren?  Heuristiek – methoden voor het oplossen voor problemen gebaseerd op ervaring  Puzzels oplossen  Resultaten – Hoe sterk is jouw spel?

 Rating method  ELO of 2000 based on 50% scoring in US Open Championship  Standard deviation = 200 “Same Class”  Uniform scale  Difference of 200 ELO rating is equivalent to 3:1 winning margin – true for any part of scale  Geeft de sterkte van de speler aan  Een ELO van 2000 zou betekenen dat een speler 50% zou scoren in de US Open  Standaard afwijking = 200 “Zelfde klasse”  Uniforme schaal  Verschil van 200 ELO is equivalent tot een 3:1 winnende marge – het is waar voor elke stuk van de schaal

ELOTitleWhere are you? 2500 to 2700International Grand Masters 2300 to 2500International Masters 2100 to 2300National Masters 1900 to 2100Experts 1700 to 1900Class A 1500 to 1700Class B 1300 to 1500Class C 1100 to 1300Class D 900 to 1100Class C

 A short demonstration  Een korte demonstratie

 Kotov’s “Tree of Analysis”  Trunk, boughs, branches, twigs, twiglets  Different shapes of tree  Look for ‘candidate moves’ (boughs) and follow the variations  “In analysing complicated variations one must examine each branch of the tree once and once only”  Kortov’s “Analyse boom”  Stam, takken, takjes, twijgjes  Verschillende boomvormen  Kijk uit voor “kandidaat zetten” (takken) en volg de variaties  “ In de analyse van gecompliceerde variaties moet men elke tak maar een keer analyseren en niet meer”

 “You must not wander to and fro here and there through the branches, losing time checking (your analysis)”  Success depends on:  Finding the right candidate moves and accurate analysis of all variations that can be logically considered;  Confidence that you’ve found the best moves; and  Economy in thinking time.  Using your “human Fritz  (Think like a Grandmaster, Alexander Kotov, 1971)  “Je moet niet dwalen heen en weer en hier daar door de takken, tijd verliezend checken (uw analyse).  Succes hangt af van:  Het vinden van de juiste mogelijke zetten en accurate analyse van alle mogelijkheden die logischer wijze in aanmerkingen kunnen worden genomen.  Vertrouwen dat je de juiste zetten hebt gevonden, en  Economie in denktijd  Uw menselijke Fritz gebruiken  (Denk als een grootmeester, Alexander Kotov, 1971)

 “Develop knight before bishops”  “Castle early”  “Bad bishops”  “A knight of the rim is dim”  “The value of a pawn increases with each square it’s advanced”  “Don’t grab the b pawn with your queen, even when it’s good!” (The Tao of Chess, Peter Kurzdorfer)  Ontwikkel eerst paard en dan loper  Rockade eerst  “Slechte lopers”  Een paard langs de kant van het bord is niet slim  De waarde van een pion gaat omhoog met ieder veld dat het naar voren is.  Pak niet de b pion met je koningin, zelfs al is het goed (De Schaak Tao, Peter Kurzdorfer)

 Find out what we have incorrectly learnt (weaknesses)  Test what we know  Identify what we don’t  Vind uit wat we fout geleerd hebben (zwakheden)  Test wat we weten  Identificeer wat we niet weten

 The Chess Exam  Try every problem – no longer than 20 mins each  Don’t move the pieces – only ‘in your head’  Look for the best move  Or the side that you’d rather play  Answer “why?” for yourself  Het schaakexamen  Probeer ieder probleem – niet langer dan 20 minuten per stuk  Verzet geen stukken – alleen “in je hoofd”  Zoek naar de beste zet  Of de kant die je het liefste zou spelen  Beantwoord “waarom” voor jezelf

ELOTitleWhere are you? 2500 to 2700International Grand Masters 2300 to 2500International Masters 2100 to 2300National Masters 1900 to 2100Experts 1700 to 1900Class A 1500 to 1700Class B 1300 to 1500Class C 1100 to 1300Class D 900 to 1100Class C

 We have a reliable measure for playing strength  We learn good and bad ways  Our ‘human computers’ need training too  Beware heuristics – embrace calculation and analysis  Discipline your thinking  Take the exam  We hebben een betrouwbare maat voor speelsterkte  We leren goede en slechte manieren  Onze “menselijke computers” hebben ook training nodig  Wees op de hoede voor heuristiek – houd vast aan berekening en calculatie  Structureer uw denken  Doe het examen