“UW MERKNAAM DOOR ANDERE OGEN"
TwitterKliniek Helpt organisaties wegwijs in de wereld van nieuwe en social media
Social media(c)a
Twitter-influencers van de branche ‘social media’ 2013
‘Iedereen wil innoveren, maar niemand wil veranderen’ Bas Bloem, Nationale Zorgheld 2011
Onderzoek Universiteit van A’dam Social media dragen bij aan betere interactie, innovatie en kennisdeling; Werknemers die werkgerelateerd veel social media gebruiken zijn meer betrokken bij de organisatie en geven aan makkelijker informatie (kennis) te delen; Werknemers vinden dat werkgevers mogelijkheden sociale media onvoldoende gebruiken; Gezondheidszorg, Onderwijs en Wetenschap lopen het meeste achter in de ontwikkeling, terwijl ze het meest kunnen profiteren van de inzet van social media. Bron:
Alles is communicatie Niet de organisatie met de beste dienstverlening zal overleven, maar zij die er het beste over communiceert.
sleutelwoorden Luisteren & Delen
Nationaal Social Media onderzoek NewcomNewcom
Claim je domeinnaam Enz enz enz…..
Social media als onderzoeksinstrument
Research Ziekte van Crohn
Tweets Inclusion criteria: -Mention Crohn -English & Dutch Inclusion criteria: -Mention Crohn -English & Dutch Original tweets Re-tweets Patients Health care professionals Relatives & friends (pharmaceutical) companies Non-profit organisations or foundations unclassifie d Coping & limitations in daily activity Disease activity Medication Health care utilisation Lifestyle & diet Links unclassified Supportive Request for help Share of knowledge Links Other
Social media als Personal Branding
Social media als Corporate Branding
Social Media & NVOGNVOG 3621 berichten via Twitter, Facebook #hwjb (hoewiljijbevallen) 2 uur lang nr. 1 Trending Topic in NL
TwitterKliniek
Medewerkers als merk- ambassadeurs op sociale media
Richtlijnen