Concept Development – 4 januari 2010

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het doen van onderzoek in klas 4
Advertisements

Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –14 september 2009.
29 mei voor uur Jaarverslag in tweevoud op papier Oh ja1, zet je naam en klas op de kaft. Oh ja2, zorg dat duidelijk is welke specialisatie je kiest.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –05 oktober 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –21 september 2009.
Havo week 44/2010.  Doel: Problemen van de rechtstaat verkennen.  Veranderende regels.  Grondwet.  Discussiepunten in rechtstaat  Actualiteit  Opdrachten.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 23 november 2009.
Concept Development – 20 september 2010
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 8 mei 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –28 september 2009.
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 3 januari 2011.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 15 november 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 februari 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –12 oktober 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2010 Concept Development – 11 oktober 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 06 maart 2009.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: startfase en divergerende.
Jaar 1 les 3 Het creatieve proces
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING
Identiteit MedMec02 les 7 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Leren = Concentreren I II III.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Goedemorgen.
1 Voorlichting keuzes klas 2 Het Hooghuis locatie Centrum Vanaf begin maart: locatie Stadion Frans Christophe, decaan.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 12 april 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 29 maart 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 27 maart 2009.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 maart 2009.
AO 2 december 2009 Voorfase en startfase AO & Op weg naar ons eigen AO en Ons eigen ontwerp.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
1 Nieuwe Staten Nieuwe begroting Wat & hoe. © PP in taal 2 Programma Aanleiding nieuwe begroting De SWBC en de geschiedenis van de cyclus Wat: de formats.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Stappenplan Samenvatten
V1 Kern Technologie & Innovatie Hoorcollege : laatste loodjes.
Ouderkring groep
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 26 april 2010.
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 10 januari 2011.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 10 mei 2010.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –31 augustus 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2010 Concept Development – 6 september 2010.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 7 juni 2010.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 14 december 2009.
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
Centraal Examen Nederlands
Leesvaardigheid Lezen en leestoetsen. ▪ 1. Gouden tip voor leestoetsen ▪ 2. Hoe pak je leestoetsen aan? ▪ 3. Wat doe je bij onbekende woorden? ▪ 4. Hoe.
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Essay Een essay is een beschouwende tekst over een literair, maatschappelijk of wetenschappelijk onderwerp, met een duidelijk persoonlijke inslag. Een.
Thema 4: Zo bereik je meer
Betoog 1e versie Woensdag 19 oktober 2016 SCHM.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Transcript van de presentatie:

Concept Development – 4 januari 2010 HRO – CMD WINTER 2009 Saskia Best s.e.best@hro.nl Concept Development – 4 januari 2010

Indeling Winter (wederom) 16 november - Start en huishoudelijk 23 november - Businessmodellen, de basis 30 november - Korte pitches Battle of Concepts + Businessmodellen 7 december - Businessmodellen 14 december - Beoordeling BOC pitches 4 januari - Businessmodellen 11 januari - Parijs/geen les 18 januari - Businessmodellen 25 januari - Prorail (ochtend en lunch) 1 februari - Quiz en presentatie eindopdracht (TOCH NAAR 18 JAN) 5 februari (vrijdag) 24.00 deadline opdrachten, alles online TOCH NAAR 31 JANUARI

Groepsopdracht 2 punten Kies een Trend Bedenk een Idee Maak een goed concept Waarin Design Onderscheidend is Realiseer een nieuwswaardige“Guerillacampagne” En overtuig met een goed Businessmodel

Beoordeling Winter Wekelijkse posting (dus minimaal 8 postings in totaal!) verplicht 1 punt Essays of opdrachten: per stuk 1 punt of meer (bv Parijs, livestreaming Tedx Amsterdam) Eigen college samenstellen: 2 punten Battle (verplicht): 2 punten Eindopdracht (verplicht) 2 punten Evaluatie (verplicht) 1 punt, nadere info volgt Quiz: bonus

Marketingervaringen ??

Snellezen Het gaat om slim lezen Dus niet de hele tekst lezen!

Zoekend lezen Handig bij scriptie Bekijk inhoudsopgave Bekijk tussenkopjes Bekijk grafieken, afbeeldingen en tekstkaders Lees eerste en laatste zinnen hoofdstuk

Zoekend lezen Daarna: Zoek de signaalwoorden en sleutelwoorden Lees de voorbeelden Gebruik post its en mindmaps

Skimmend lezen Laat al het overbodige weg Als je merkt dat je tekst niet snapt, is het vroeg genoeg om alsnog de gehele tekst te lezen

Scannend lezen Bekijk tekst zonder te lezen Je ogen vallen als het goed is op de belangrijke woorden Bekijk midden van de eerste regel, zonder de woorden bewust te lezen Laat je ogen rustig over het midden van de pagina naar beneden glijden Bij belangrijke woorden blijft je blik hangen. Lees dit stuk helemaal of skim het

Wat facts Een gemiddelde lezer leest 250 woorden per minuut Met technieken kan je dit verhogen Kennedy haalde een snelheid van 1400 per minuut

Nog wat tips Formuleer vragen. Welke informatie wordt gezocht? Zijn dat cijfers of namen? Lees in een omgeving die prettig is. Zoek de stilte op of een regelmatig achtergrondgeluid. Barokmuziek werkt goed. Actieve leeshouding. Zit rechtop, met het hoofd recht en ontspan de schouders. Markeer de tekst tijdens het lezen met een stift, of onderstreep delen. Gebruik een aanwijsmogelijkheid Spreek de woorden niet in gedachten uit. Oefenen, Oefenen

Blogposts lezen Mening geven En advies, verbeteringen, aandachtspunten

Free: Huiswerk http://www.nieuwamsterdam.nl/boekuitgave.aspx?id=1184 Kom met 20 voorbeelden van Free of combinaties daarvan...

Freemium

Nog wat leesvoer verdienmodellen http://www.sprout.nl/artikel.jsp?id=1931767 http://www.nieuwamsterdam.nl/content/docs/FREE_bw_v3.pdf Maar die hadden jullie toch al gelezen toch?

Free: Huiswerk http://www.nieuwamsterdam.nl/boekuitgave.aspx?id=1184 Kom met 20 voorbeelden van Free of combinaties daarvan...

Nog even wat anders

Een businessmodel voor narrowcasting http://sync.nl/narrowcasting-zoekt-naar-businessmodellen/2 Lees en kom met een outline

Tijd voor eindopdracht Gebruik je tijd goed!